Aankoop eerste Airsoft replica

Wouter54

Member
13 sep 2018
7
0
Trophies
1
Beste forumleden,


Ik ben mij al een tijd aan het oriënteren naar wat mijn eerste airsoft replica moet gaan worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een AR-15 afgeleide, waarbij deze het dichts bij mijn wensen uitkomt. Het enige waaraan ik hierbij twijfel zijn:

- Het merk/kwaliteit

- De kolf, zelf gaat mijn voorkeur uit naar een Magpul (replica) stock

Het laatste lijkt mij niet zo’n probleem, aangezien ik verwacht dat ik deze gewoon kan vervangen.


Iemand enige tips voor mij wat ik het beste kan doen in deze situatie?

Zelf zit ik ook te overwegen niet te importeren, maar het regionaal te kopen (ivm reperatie en eventueel betere kwaliteti). Enige tips daarin?


Ik hoor het, alvast bedankt!


Wouter
 
Laatst bewerkt:
Taiwangun is polen, nieuwere CYMA m4's zijn wel wat beter, maar veel reviews zijn er niet over. Ze staan beter bekend om hun aks namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hi, even voor de volledigheid: We spreken hier niet over g3weren of w@pens omtrent airsoft, maar om replicas. Dit om gedoe te voorkomen. Verder staat cyma meer bekend om hun AKs. Misschien een optie om te zeggen wat je budget is? Je kan ook kijken voor Specna Arms M4s (Zoiets als https://gunfire.com/nl/products/replika-karabinka-sa-a04-saec-tm-system-1152216891.html) op Gunfire of Ares Amoeba's (Heb zelf een Ares Amoeba SR16). Ares Amoebas zijn wel wat moeilijker met onderdelen en sleutelen, maar hebben ook weer wat voordelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hi, even voor de volledigheid: We spreken hier niet over g3weren of w@pens omtrent airsoft, maar om replicas. Dit om gedoe te voorkomen. Verder staat cyma meer bekend om hun M4s. Misschien een optie om te zeggen wat je budget is? Je kan ook kijken voor Specna Arms M4s (Zoiets als https://gunfire.com/nl/products/replika-karabinka-sa-a04-saec-tm-system-1152216891.html) op Gunfire of Ares Amoeba's (Heb zelf een Ares Amoeba SR16). Ares Amoebas zijn wel wat moeilijker met onderdelen en sleutelen, maar hebben ook weer wat voordelen.
Volgens mij bedoel je dat CYMA meer bekend staat om hun AK's. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
P&J is taiwanguns huismerk qua replica's. Ze maken niks zelf, ze laten het door andere fabrikanten bouwen. Volgens mij is de maker van die cyma. Hij zal prima zijn, maar cyma staat in de algemene opinie niet zo goed bekend met hun m4's.

Als het om m4's in dat budget gaat, denk ik dat g&g, ares maar bovenal specna arms de beste keuzes zijn. Voorbeelden:

https://gunfire.com/en/products/specna-arms-sa-a03-carbine-replica-1152200040.html
https://gunfire.com/en/products/specna-arms-sa-a04-carbine-replica-1152200041.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouter54
Hi, even voor de volledigheid: We spreken hier niet over g3weren of w@pens omtrent airsoft, maar om replicas. Dit om gedoe te voorkomen. Verder staat cyma meer bekend om hun AKs. Misschien een optie om te zeggen wat je budget is? Je kan ook kijken voor Specna Arms M4s (Zoiets als https://gunfire.com/nl/products/replika-karabinka-sa-a04-saec-tm-system-1152216891.html) op Gunfire of Ares Amoeba's (Heb zelf een Ares Amoeba SR16). Ares Amoebas zijn wel wat moeilijker met onderdelen en sleutelen, maar hebben ook weer wat voordelen.

Thanks voor de heads up!

Ik wil er eigenlijk max 250 eu aan uitgeven, maar indien er een hoog kwaliteitsverschil in zit wil ik duurdere alternatieven ook overwegen.
 
ik denk dat je voor 250 euro een best degelijke begin replica hebt .
en aangezien het onder de M4 categorie is het krijgen van upgrades over het algemeen gezien heel goed te doen mocht je er toch wat meer uit willen krijgen.

op wat voor velden wil je zoal gaan spelen vooral CQB of buiten ?
ik vind dit altijd wel een redelijk belangrijke factor voor de replica keuze ;)
 
Thanks voor de heads up!

Ik wil er eigenlijk max 250 eu aan uitgeven, maar indien er een hoog kwaliteitsverschil in zit wil ik duurdere alternatieven ook overwegen.

Gewoon een leuke specna m4 zoeken op gunfire, zijn allemaal degelijke replica's, paar skirms spelen, niet tevreden van de accuracy => hopup rubber vervangen door een ,mijn suggestie, prommy purple en weer verder de sport verkennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Wouter54
ik denk dat je voor 250 euro een best degelijke begin replica hebt .
en aangezien het onder de M4 categorie is het krijgen van upgrades over het algemeen gezien heel goed te doen mocht je er toch wat meer uit willen krijgen.

op wat voor velden wil je zoal gaan spelen vooral CQB of buiten ?
ik vind dit altijd wel een redelijk belangrijke factor voor de replica keuze ;)

Top! Een mix van beide, waarbij het in het begin voornamelijk CQB zal zijn.
Heb daarbij persoonlijk ook wel de voorkeur om te beginnen met een compacte replica.
 
Laatst bewerkt:
Hi, even voor de volledigheid: We spreken hier niet over g3weren of w@pens omtrent airsoft, maar om replicas. Dit om gedoe te voorkomen. Verder staat cyma meer bekend om hun AKs. Misschien een optie om te zeggen wat je budget is? Je kan ook kijken voor Specna Arms M4s (Zoiets als https://gunfire.com/nl/products/replika-karabinka-sa-a04-saec-tm-system-1152216891.html) op Gunfire of Ares Amoeba's (Heb zelf een Ares Amoeba SR16). Ares Amoebas zijn wel wat moeilijker met onderdelen en sleutelen, maar hebben ook weer wat voordelen.

Geweren kan wel gewoon (vind ik) aangezien je ermee kan schieten, alleen gebruik je hem niet als een wapen.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Geweren kan wel gewoon (vind ik) aangezien je ermee kan schieten, alleen gebruik je hem niet als een wapen.
En wij weten allemaal dat we geen geweren gebruiken als wapen maar voor onze sport, buitenstaanders weten dit niet, daarom gebruiken we termen als AA, AEG, replica, etc.
Onder vrienden/teamgenoten hebben we het vaak over lange en korte wapens, etc. Maar dan kijkt/luistert niemand mee en kan er dus geen verwarring ontstaan.
 
Geweren kan wel gewoon (vind ik)
Daar sta jij niet alleen in: het geeft alleen een "Model" van iets aan ("Geweer", "Pistool", "Revolver", "Granaatwerper"); ik heb een Dan Wesson replica met een gigantische loop, hoe noem je zo'n ding dan (want geen geweer, maar wel lang). :rolleyes:

Als w@pen zijn onze sportgereedschappen totaal niet geschikt, dus dat woord is wel degelijk een no-no.

Maar dit is eigenlijk een discussie die hier niet thuishoort, dus zal er hier verder geen woorden aan vuilmaken.

Ik zou gaan voor een Specna Arms bij GunFire: mooie replica's, goede kwaliteit out-of-the-box en heel vriendelijk geprijsd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouter54
Kijk ook zeker eens op softairrastelli.com naar de Ares Amoeba lijn. Daar kan je replica's die normaal 350 euro zijn voor 200 krijgen. Heb er zelf al een en de tweede word vandaag besteld :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouter54
ik heb een Dan Wesson replica met een gigantische loop, hoe noem je zo'n ding dan
Ik zie wel heel veel mensen het woord pistool gebruiken op het forum, dat kan wel, maar geweer niet? Komt op hetzelfde neer lijkt mij..? :)
 
Ik zie wel heel veel mensen het woord pistool gebruiken op het forum, dat kan wel, maar geweer niet? Komt op hetzelfde neer lijkt mij..? :)
Vind je dat moderatoren op werkelijk elke slak zout moeten leggen en élke keer iedereen zouden moeten aanspreken?
Of heb je liever dat iedereen zelf de regels leest en zelf nadenkt en misschien af en toe ergens op gewezen wordt?
Ikzelf ben fan van het laatste. Als we gewoon overal "replica" tegen zeggen raken buitenstaanders niet in verwarring.

In het geval van een pistool zou je naast replica kunnen verduidelijken door Glock, 1911, Luger, sidearm, w/e te zeggen. Dan weet ook iedereen hier waar je het over hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en JWieleman