Aankoop replica voor een vriend

Joeyd93

Member
21 jul 2016
17
7
Trophies
2
Misschien een hele stomme vraag maar:

Mag ik voor een vriend van me een wapem kopen? Deze houd ik zelf thuis bij de rest van mijn gear en die mag hij alleen gebruiken als hij als introducé is aangemeld.
Die maat van me is namelijk bezig met de aanvraag voor een NABV pas, alleen gaan we A.s. zaterdag samen skirmen. Daar zou jij graag al zijn "eigen" wapen voor willen gebruiken.

Dit is misschien een grijs gebied m.b.t. de regels, aangezien ik het nergens in de regelementen heb zien staan.
Toch had ik graag even polshoogte van iemand die hier toevallig iets vanaf weet

Zolang jij maar een eigen NABV pas hebt is er mijns inziens niemand die je tegen houdt.
Je kunt altijd zeggen dat je zolang 'de replica vast houdt' tot je maat zijn eigen pas heeft, daar is niets illegaals aan.

Laatst bewerkt:
Officieel gezien kan en mag de replica (wij gebruiken hier het woord w@pen liever niet gezien er nog wel eens verwarring over ontstaat) niet van jouw vriend zijn zolang hij niet lid is van de NABV.

Maar jij mag wel een replica kopen en deze later, als hij zijn NABV pas heeft, aan hem verkopen.

In principe doet hij jou een replica cadeau (hij betaalt).
Wanneer hij zijn eigen NABV pas heeft, doe jij hem de replica cadeau.
Dit betekent dat, zolang hij geen pas heeft, jij de eigenaar bent van de replica (en dus niet hij).

• Leuk
Waarderingen: Jan en Joeyd93
Bij jou thuis laten berzorgen en bewaren. Als hij in t bezit is van zijn pas mag je het aan hem geven.

En idd wij spreken niet over w@pens maar over replica's/aegs/AA.

Ik heb precies het zelfde gedaan.
Hij maakt het geld naar mij over.
Ik koop de replica en bewaar hem bij mij thuis Tot zijn pas binnen is

Same here.

De replica's van een maatje van mij logeren hier, hij heeft alles gewoon betaald maar komt er niet bij voordat we op het veld zijn. Als hij z'n pas heeft krijgt hij dus een mooi cadeau uit eigen zak van mij :D

Overige gear heeft hij, uiteraard, gewoon thuis, maar dat mag ook :) anders moet ik nog opslag kosten gaan berekenen :p

Het is al een paar keer gezegd, maar probeer het W woord idd te niet gebruiken als ie over een airsoft replica praat... wij snappen je, maar voor vreemden is het al spannend genoeg wat wij allemaal doen...

Groet,
Peter

Ik heb je topictitel even aangepast. Probeer er een beetje op te letten, svp. Maar dat is verder al genoeg benoemd in de andere posts.

Carry on.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Check! Hier ook gedaan. Replica stond netjes bij mij, nam hem mee naar een skirm en werd pas overhandigd toen ik een introducé aanmelding zag.