Advies voor een 1e replica

Camilo

Well-Known Member
16 dec 2016
810
465
Trophies
20
Hey forum,

Zelf ben ik nog nieuw in de sport, en ik vroeg mij af wat een goed apparaat is om mee te beginnen.

Mijn voorkeur gaat uit naar kwaliteit voor een redelijk bedrag. Wat betreft het model het liefst een ak of M16 serie.

Ik had goede reviews gelezen over classic army hun m16's

Greetz Cam

Ik heb nog een specna m4 liggen voor de verkoop. Prima beginners ding ^^
En anders zou je een nieuwe kunnen kopen of een cyma AK als je die liever hebt (AK rules btw). Heb zelf ook een cyma AK en het is een top ding.

Ik heb nog een specna m4 liggen voor de verkoop. Prima beginners ding ^^
En anders zou je een nieuwe kunnen kopen of een cyma AK als je die liever hebt (AK rules btw). Heb zelf ook een cyma AK en het is een top ding.

Klinkt goed, ik ben nog wel bezig met de aanvraag van m'n NABV pas. Deze zal ik rond eind februari in m'n bezit hebben. Kun je me een fotos sturen van de M4? En hoeveel die kost? Greetz cam

Budget is dan wel handig? Specna, CYMA, Forcecore, G&G Combat machines zijn allemaal replica's die als budget replica worden gezien maar zijn allemaal prima startersreplica's.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Budget is dan wel handig? Specna, CYMA, Forcecore, G&G Combat machines zijn allemaal replica's die als budget replica worden gezien maar zijn allemaal prima startersreplica's.

Goed om te weten, maken de verschillende modellen qua kwaliteit veel verschil?

Hier een lijste die mij erg heeft geholpen bij mijn eerste keuze :

You can enjoy playing in one of these brands over two years with out any problem.
1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC
3.G&G
4.G&P
5.ICS
6.E&L Airsoft.
7.VFC
8.LONEX
9.Real Sword
10.Ares
11.Bolt
12.H&K
13.Krytac

For decent price and good brands as well.
1.Classic Army +
2.King Arms +
3.Specna arms +
4.WE (GBB only) +
5.Echo 1 (may need some work in the future)
6.AMOEBA (may need some work in the future)
7.ASGI (G&G internals) (may need some work in the future)
8.APS (may need some work in the future)
9.JG Jing Gong Echo 1 internals but (may need some work in the future)

For low prices and Chinese brands mostly purchased by on budget people or pro & high-tech airsofters which they use it as platform to build up their desire gun in max level with low cost, so keep in mind all the following brands below has piece of crap internals (nothing good except the body and in some case the gearbox shell).
1.Boyi/Dboys
2.Umarex
3.CYMA
4.A&K
5.Well
6.GFC guns
7.Dragon
8.AGM
9.DE Double Eagle
10.ForceCore Armament

• Leuk
Hier een lijste die mij erg heeft geholpen bij mijn eerste keuze :

You can enjoy playing in one of these brands over two years with out any problem.
1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC
3.G&G
4.G&P
5.ICS
6.E&L Airsoft.
7.VFC
8.LONEX
9.Real Sword
10.Ares
11.Bolt
12.H&K
13.Krytac

For decent price and good brands as well.
1.Classic Army +
2.King Arms +
3.Specna arms +
4.WE (GBB only) +
5.Echo 1 (may need some work in the future)
6.AMOEBA (may need some work in the future)
7.ASGI (G&G internals) (may need some work in the future)
8.APS (may need some work in the future)
9.JG Jing Gong Echo 1 internals but (may need some work in the future)

For low prices and Chinese brands mostly purchased by on budget people or pro & high-tech airsofters which they use it as platform to build up their desire gun in max level with low cost, so keep in mind all the following brands below has piece of crap internals (nothing good except the body and in some case the gearbox shell).
1.Boyi/Dboys
2.Umarex
3.CYMA
4.A&K
5.Well
6.GFC guns
7.Dragon
8.AGM
9.DE Double Eagle
10.ForceCore Armament

Super! Dan weet ik waar uit ik kan kiezen. Bedankt voor het advies

Cyma maakt uitstekende AK's en Mp5's maar blijf weg bij hun M4 series.
Die zijn ronduit slecht.
Maar dat verschil in kwaliteit per serie zie j ook bij andere merken.
En soms moet j gewoon geluk hebben met wat j koopt.
Zo heb ik 2 jaar geleden een Cyma Mp5-SD6 gekocht waar ik zeer tevreden mee ben.
In tegenstelling tot mijn andere replica's heb ik deze nog niet open gehaald.
Hij blijft gewoon uitstekend presteren.
Mijn vrouw heeft een G&G F2000 die daarentegen vanaf het begin problemen geeft.
Goedkoop is duurkoop gaat dus niet altijd op in deze sport.
Ik kan j alleen maar aanraden om op de reviews en tips op dit en andere fora te kijken en daar j keuze op te baseren.

Ik heb zelf een RK-06 (AK-74) van Dboys. Ik ben er zeer over te spreken. Hij schiet vrij stil, ver en snel en word geleverd met een 9.6v nimh. Ik zou er wel een extra batterij bij kopen, maar dat zou ik met alles doen. Een backup is altijd goed.

De constructie is grotendeels staal en echt hout. De kwaliteit van het staal en het hout is niet het hoogst, maar voor 140 euro bij taiwangun kan je daar niet om klagen. Als beginners replica zeker een aanrader. Als je 'm een keer in je handen wil houden voor je iets koopt moet je maar even een berichtje sturen, je bent altijd welkom als ik op een skirm ben of als je toevallig in de buurt bent :P.

Hier is een link naar die ik heb, maar ik verwacht dat andere replica's in de RK serie net zo goed zijn. Houd wel in gedachte dat dit echt een beginners replica is, en wellicht een upgrade project word na een tijdje. Die van mij heb ik nu zo'n 10 maanden en het enige wat er 'kapot' aan is zijn een paar krassen op het hout en het metaal, maar dat vind ik bij een AK juist vet.

http://www.taiwangun.com/en/electric/rk-06w-real-wood-boyi?from=listing&campaign-id=19

• Leuk
Ik heb een cyma AKS74U van grotendeels staal en met echt hout en klapkolf. Destijds gekocht voor 135 euro in de aanbieding en ben er al twee keer keihard mee onderuit gegaan. Daar heeft hij niks aan overgehouden.
Forcecore AK's zijn ook goed idd, die zijn nu veel te koop bij oa gunfire. Dat zijn eigenlijk E&L gen1 AK's, maar dan een rebrand. Ook deze zijn erg stevig en schieten prima.

• Leuk
Oh ps die AK die je linkt is goed maar wel echt te duur, denk dat die op gunfire of taiwangun echt een stuk goedkoper te krijgen is dan bij bunker501.

• Leuk
Super bedankt iedereen ! Iedereen is super behulpzaam, top!

Ik ga voor de AK uit het linkje van Mika. Das precies wat ik wil

• Leuk
Waarderingen: Mika
Ik heb een cyma AKS74U van grotendeels staal en met echt hout en klapkolf. Destijds gekocht voor 135 euro in de aanbieding en ben er al twee keer keihard mee onderuit gegaan. Daar heeft hij niks aan overgehouden.
Forcecore AK's zijn ook goed idd, die zijn nu veel te koop bij oa gunfire. Dat zijn eigenlijk E&L gen1 AK's, maar dan een rebrand. Ook deze zijn erg stevig en schieten prima.

Waar had jij je AK74U gehaald? Die wil ik ook, vind de opklapbare kolf wel vet. Ook zit er CQC locatie in de buurt dus