Advies voor een 1e replica

Zie dat je al goed geholpen bent. Welcome bij de AK club :) AKSU74 is altijd een mooi model. Zie je nog veel te weinig.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Airsoftcenter heeft nu een "tweedehands" cyma AKSU voor 144 euro met LiPo en deans connectors. Heb hem vandaag ff bekeken en hij is nog gloednieuw zo te zien.

• Leuk
Zie dat je al goed geholpen bent. Welcome bij de AK club :) AKSU74 is altijd een mooi model. Zie je nog veel te weinig.
Thanks! Moet nog wel m'n pas binnen krijgen, maar ben ermee bezig ik vindt het zelf ook een prachtig model. Waar loop jij mee?

Airsoftcenter heeft nu een "tweedehands" cyma AKSU voor 144 euro met LiPo en deans connectors. Heb hem vandaag ff bekeken en hij is nog gloednieuw zo te zien.

Ik kreeg een linkje naar taiwanguns :) maar alsnog erg bedankt

Je kan die M4 zeker upgraden, maar dan verlies je wel ongeveer 9000 coolness factor die de AK heeft :P

• Leuk
Je kan die M4 zeker upgraden, maar dan verlies je wel ongeveer 9000 coolness factor die de AK heeft :p

Ja das waar haha het zelf repareren en betrouwbaarheid zijn een must gezien m'n budget. Ik vind de AK wel cooler, maar ik wil niet riskeren dat er storingen optreden. Hoe heeft jouw AK zich gehouden door de tijd heen Chaos?

Ik heb zelf een RK-06 (AK-74) van Dboys. Ik ben er zeer over te spreken. Hij schiet vrij stil, ver en snel en word geleverd met een 9.6v nimh. Ik zou er wel een extra batterij bij kopen, maar dat zou ik met alles doen. Een backup is altijd goed.

De constructie is grotendeels staal en echt hout. De kwaliteit van het staal en het hout is niet het hoogst, maar voor 140 euro bij taiwangun kan je daar niet om klagen. Als beginners replica zeker een aanrader. Als je 'm een keer in je handen wil houden voor je iets koopt moet je maar even een berichtje sturen, je bent altijd welkom als ik op een skirm ben of als je toevallig in de buurt bent :p.

Hier is een link naar die ik heb, maar ik verwacht dat andere replica's in de RK serie net zo goed zijn. Houd wel in gedachte dat dit echt een beginners replica is, en wellicht een upgrade project word na een tijdje. Die van mij heb ik nu zo'n 10 maanden en het enige wat er 'kapot' aan is zijn een paar krassen op het hout en het metaal, maar dat vind ik bij een AK juist vet.

http://www.taiwangun.com/en/electric/rk-06w-real-wood-boyi?from=listing&campaign-id=19

Nice met de internals dus nog geen problemen gehad? En is het mogelijk om deze naar een hoog niveau te upgraden?

Mijn AK heeft twee Realsword SVD's overleefd en doet het nog steeds perfect :P Je kan ermee gooien en smijten en er breekt (nog) niks af. Mijn specna M4 (die 99,9% hetzelfde is als de Specna B02) moet het al doen zonder bolt catch release en een afgebroken lipje van de dust cover (wat dacht ik bij meerdere Specna's gebeurt).
Verder is een Cyma AKSU ontzettend makkelijk uit elkaar te halen en kost het je letterlijk 5 seconden werk om de upper receiver van de lower te halen, en heb je binnen 2 minuten de gearbox eruit. Wellicht dat dit ook geldt voor een Dboys, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Stop er een flat hop in en je hebt een prima replica voor niet al te veel geld. Mocht je nou wat meer staal en minder potmetaal voor je geld willen dan is Forcecore een goede aanrader, maar die zijn wel lastiger uit elkaar te halen.

• Leuk
Mijn AK heeft twee Realsword SVD's overleefd en doet het nog steeds perfect :p Je kan ermee gooien en smijten en er breekt (nog) niks af. Mijn specna M4 (die 99,9% hetzelfde is als de Specna B02) moet het al doen zonder bolt catch release en een afgebroken lipje van de dust cover (wat dacht ik bij meerdere Specna's gebeurt).
Verder is een Cyma AKSU ontzettend makkelijk uit elkaar te halen en kost het je letterlijk 5 seconden werk om de upper receiver van de lower te halen, en heb je binnen 2 minuten de gearbox eruit. Wellicht dat dit ook geldt voor een Dboys, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Stop er een flat hop in en je hebt een prima replica voor niet al te veel geld. Mocht je nou wat meer staal en minder potmetaal voor je geld willen dan is Forcecore een goede aanrader, maar die zijn wel lastiger uit elkaar te halen.

Super ik heb gehoord dat potmetal breekbaar is, maar ik weet niet echt of dit klopt. Staal is ook erg mooi/sterk en maakt hem wat zwaarder (een mooi voordeel, vindt ik ) ik zal ff zoeken.

http://gunfire.pl/product-eng-1152207773-FC-A104-by-E-L-Submachine-Gun-Replica.html

Heb deze gevonden, hij's niet op voorraad. Maar die zal er rond eind januari wel weer zijn toch?

Ben nog bezig met m'n NABV namelijk ;)

Dat kan soms even duren bij Gunfire, maar dat is wel een goede replica. Misschien zit hier zelf ook een Quick spring exchange system op wat downgraden alleen maar makkelijker maakt.
Als je een E&L based replica uit elkaar wilt halen is dat wel wat lastiger, aangezien de upper en de lower receiver aan elkaar zitten met twee hele kleine inbus schroefjes die je per keer een kwart slag of minder los kan draaien.

Edit: ik heb staan hameren op mijn Cyma upper receiver omdat ik deze in eerste instantie niet los kreeg, maar er is nooit wat gebroken.

• Leuk
M
Dat kan soms even duren bij Gunfire, maar dat is wel een goede replica. Misschien zit hier zelf ook een Quick spring exchange system op wat downgraden alleen maar makkelijker maakt.
Als je een E&L based replica uit elkaar wilt halen is dat wel wat lastiger, aangezien de upper en de lower receiver aan elkaar zitten met twee hele kleine inbus schroefjes die je per keer een kwart slag of minder los kan draaien.

Edit: ik heb staan hameren op mijn Cyma upper receiver omdat ik deze in eerste instantie niet los kreeg, maar er is nooit wat gebroken.

Mooi zo. Dan wordt dit hem het downgraden kon hier in NL dus dat komt wel goed. Ik had een vraagje over een skirms, misschien weet jij het antwoord. Ze hebben als eis 360fps (de standaard toch?) En alleen semi, welliswaar CQC maar mag een full auto apparaat helemaal niet meedoen, of is dan op semi zetten dan "legit"?

Gunfire biedt een downgrade service aan, binnen de garantie van Gunfire. Zendingen van Gunfire komen over het algemeen binnen 3 tot 5 werkdagen bij mij binnen. Voor de prijs, inclusief verzendkosten, kan ik daar wel een dag extra voor wachten.

In Nederland geldt voor airsoftapparaten die geen aanmerking hebben als DMR of sniper rifle een FPS van maximaal 360 FPS. Daarnaast zijn er een aantal CQB-organisaties die inderdaad geen full auto toestaan en waarbij je dus enkel semi auto mag spelen. Het volstaat in Nederland om je airsoftapparaat gewoon op semi te zetten. Je hebt dus geen MOSFET of iets dergelijks nodig, waarmee je de full auto functie kunt uitschakelen. In Duitsland is dat laatste bijvoorbeeld wel een verplichting waaraan je airsoftapparaat moet voldoen, om in aanmerking te komen voor de F-markering.

• Leuk
Als je CQB gaat doen moet alles 360 FPS schieten (ook een sniper), en je mag alleen op semi spelen. Dit betekent niet dat je net zoals in Duitsland helemaal geen full auto optie op je replica mag hebben, maar dat je gewoon je fire selector op semi zet. Mocht iemand toch full auto gaan schieten dan hoort diegene het snel genoeg van medespelers en marshalls.
Plus, op semi only spelen is veel leuker dan full auto gaan lopen schieten, ook als je buiten speelt.

• Leuk
Als je CQB gaat doen moet alles 360 FPS schieten (ook een sniper), en je mag alleen op semi spelen. Dit betekent niet dat je net zoals in Duitsland helemaal geen full auto optie op je replica mag hebben, maar dat je gewoon je fire selector op semi zet. Mocht iemand toch full auto gaan schieten dan hoort diegene het snel genoeg van medespelers en marshalls.
Plus, op semi only spelen is veel leuker dan full auto gaan lopen schieten, ook als je buiten speelt.

Ik speel sowieso op semi, full auto is soms handig maar zeker geen must in mijn mening