Afstellen sight voor assault

Dodgy

Well-Known Member
29 jan 2019
277
176
Trophies
11
98FCF2A3-6BFB-40A6-A143-FB0184006B49.jpeg

Hallo dames en heren,

Heb weer even een vraag. Heb op het forum gezocht over afstellen van sight. Ik vond wat posts over 25-30 meter voor assault.

Nu ben ik dat aan het doen op 25mtr, maar wat moet ik verwachten van mijn AA.

Tijdens competitie schieten met vuurwapens kreeg je op 25mtr groepjes van 3-4 cm met pistool en 1-2 cm met geweer. Je zet het wapen statisch, maar schoudert hem wel zelf.

Nu krijg ik de groepjes niet kleiner dan 5-6 cm met de TM HK416. Goede ademtechniek, vast in schouder en toch best grote groepjes. Is dat bij jullie ook zo, is dat acceptabel voor een AA?

Thnx voor de feedback!

Voor een stock replica met nul upgrades, mag dan een TM zijn, maar toch het blijft airsoft. Het is natuurlijk ook wel sterk afhankelijk van het gewicht en de wind. Je kan airsoft qua dit niet vergelijken met RS.

Voor een stock replica met nul upgrades, mag dan een TM zijn, maar toch het blijft airsoft. Het is natuurlijk ook wel sterk afhankelijk van het gewicht en de wind. Je kan airsoft qua dit niet vergelijken met RS.

Dit was met 0,25gr bb’s en geen zuchtje wind. Maar moet het daar niet mee RS vergelijken inderdaad. Eerder met paintball en dan is dit al vele malen beter.

.25 vind ik ook meh, ik zou op zijn minst .28 schieten. Voor de rest heb je geen referentie kader tov andere replica's, als je het tegen een budget replica vergelijkt zal je misschien snel zien dat dit wel of niet aardig is. In principe kun je met de meeste groupings die je hebt geplaatst nog steeds met gemak een uitstekende hand of hoofd raken zo slecht is dat niet voor een stock setup.

• Leuk
Waarderingen: Dodgy
Nee, precies @Rebelattack

Het was ook niet om te vergelijken met goedkopere of juist upgraded AA. Maar dat dit de nauwkeurigheid is die kan kan verwachten, want dan ga ik hiermee werken.

Wel lees ik in je bericht dat het nog accurater kan. Maar eerst maar eens gaan spelen voordat we upgrades gaan kopen. Oefenen, oefenen, oefenen en dan kunnen we altijd nog upgraden.

Maar thnx voor je feedback!

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Op 25m kan je prima 5cm groepjes schieten met airsoft en met upgrades ook nog wel 3cm, maar balvormig op veilige energie niveaus is het gewoon niet te doen om heel veel nauwkeuriger te gaan.

Als je zonder al teveel geld te spenderen hier wat aan wilt verbeteren kan je kijken naar hoe lucht dicht alles is. Ookal is het het controleren en verder afdichten van je bucking over je loop in de hopup. Het spelingsvrij zijn van de hopup arm (vooral links rechts), het type en de plaatsing van de nub aan de hopup arm. Dempen van de binnenloop in de buitenloop en er zijn er vast nog wel een paar te verzinnen.

Het helemaal openmaken van een TM zou ik zelf niet snel doen. Vooral omdat je waarschijnlijk niet veel hieraan kan verbeteren, omdat TM het bouwen en de verdere Q&A goed onder de knie heeft. Openmaken en opnieuw doen wordt het vaak slechter van, tenzij je weet wat je gaat aanpassen en goede onderdelen gaat terugplaatsen.

• Leuk
Ja @MadBinton , ik kreeg al te horen over de TM fairy dust. Dat wanneer je hem opengooit, deze dust eruit valt en alleen maar slechter van wordt.

Als ik alle internals had willen wisselen, had ik wel de goedkopere merken genomen en gaan upgraden.

Maar daar wil ik nu gewoon niet heen. Eerst maar eens lekker gaan spelen. Met deze groeping gaat dat goedkomen. Was meer een check dat ik niet iets vergat qua afstellen.

Kzal eens kijken of ik aan dat luchtdicht checken uitkom, anders vraag ik het wel weer.

IMHO dat hele TM fairy dust verhaal is echt onzin, zijn genoeg mensen die ook hun TM NGRS upgraden of laten upgraden en er daarna veel meer uithalen. Een TM is goed stock, maar een geupgrade versie is nog steeds gewoon echt wel beter. TM bouwt bijvoorbeeld alles op basis van de Japanse wetten, ga je dan op een hogere FPS schieten of wil je er meer uit halen dan zul je het echt nog wel willen verbeteren.

Nee, precies @Rebelattack

Het was ook niet om te vergelijken met goedkopere of juist upgraded AA. Maar dat dit de nauwkeurigheid is die kan kan verwachten, want dan ga ik hiermee werken.

Wel lees ik in je bericht dat het nog accurater kan. Maar eerst maar eens gaan spelen voordat we upgrades gaan kopen. Oefenen, oefenen, oefenen en dan kunnen we altijd nog upgraden.

Maar thnx voor je feedback!

Het was meer dat als je het vergelijkt met een andere replica je beter begrijpt welke groupings voor een replica uit budget X fatsoenlijk of juist heel goed zijn (of minder). Het kan inderdaad vaak wel beter, maar ik zou er eerst gewoon een aantal skirms mee spelen. Het budget zal op het moment er aardig doorheen zijn gebrand :P.

• Leuk
Het was meer dat als je het vergelijkt met een andere replica je beter begrijpt welke groupings voor een replica uit budget X fatsoenlijk of juist heel goed zijn (of minder). Het kan inderdaad vaak wel beter, maar ik zou er eerst gewoon een aantal skirms mee spelen. Het budget zal op het moment er aardig doorheen zijn gebrand :p.

Het was maar goed dat ze geen TM glocks hadden liggen! Dat wordt de volgende stap.