Airsoft cowboys

Schutter

Active Member
22 jul 2018
32
11
Trophies
3
Goedemiddag airsofters,

Net een Jack Daniels Red dog saloon tot me genomen, dus ik ga er maar eens even voor zitten.

Zoals ik in de rubriek "Stel je voor" al even aangaf, wil ik graag iets met Western.
Om een Colt SAA replica voor handen te mogen hebben ben ik lid geworden van de NABV.
Inmiddels wil ik gewoon meer dan alleen het verzamelen, skirmen laat mijn constitutie niet echt meer toe,
maar parcour schieten met een Stetson hoed op gaat nog wel lukken.

Een vast omlijnd concept heb ik hier nog niet voor, (Amerikaanse video's laten hier wel iets over zien) maar ik sta uiteraard open voor suggesties.

Ik zou dan ook graag in contact komen met airsofters die ook iets hebben met dit item en... skirmen in deze vorm is uiteraard niet uitgesloten.

Groetjes allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sacramentum en Jan
Het heet ipss wat je bedoeld denk ik.
Dan sta je in een kamer met targets en moet je die schieten in zoin snel mogelijke tijd.

Ik denk een groep mensen van meer als 20 man vinden die zoin cowbow outfit en replica al hebben in nederland wordt lastig.
En ik denk dat er ook maar weinig mensen het geld ervoor over hebben om een outfit en replica te kopen speciaal voor zoin skirm.

Verder zijn er wel een paar plekken waar je zoiets perfect zou kunnen doen, echter moet er dan misschien wel een airsoft vergunning komen, dat weet ik niet precies
 
Hallo Helnas,

Target shooting is i.d.d. een beetje het idee, maar wel met een passende entourage, hierbij valt te denken aan b.v.; een paar houten vaten met een plank erop en een groot bord saloon erboven waar (alcohol vrij) iets gedronken kan worden.

Western AA's zijn niet extreem duur of zo alleen is de schotkracht vaak moeilijk te regelen, wat bij skirms een probleem kan zijn.

Ja, ik heb het nu over alcohol vrij, maar bij een KNSA schietvereniging kun je aan de bar gewoon een Whisky drinken. (overigens niet tijdens wedstrijden).

Een Western outfit volstaat met de alles bepalende hoed, ook in het zwartkruid gebeuren is dat zo, maar dat is pas echt een dure hobby.

20 personen is beslist niet nodig ook voor 6 man kun je een privé evenement aanmaken bij de NABV.
Maar net wat je zegt, vindt ze maar eens.

Waar zijn de locatie's die jij bedoelt?
 
Je zou eens bij sv de vrijheid kunnen informeren, ze hebben een nabv certificaat.
Ik heb alleen geen idee of ze er wat mee doen.

Alcoholische dranken is vrij normaal bij een ssv alleen kom je daarna niet meer de baan op. Tenminste niet op de verenigingen waar ik bij heb gezeten.
 
Sander, bedankt voor je tip.
En i.d.d. bij ons wordt ook pas gedronken na het schieten, dan gaan de lichten op de baan uit.

Oh ja, welke van de drie bedoel je, Heiloo - Leiderdorp of Den Helder?
 
Laatst bewerkt:
Sv de vrijheid in zwaag/Hoorn:D maar officieel is het zwaag
 
Het heet ipss wat je bedoeld denk ik.
Dan sta je in een kamer met targets en moet je die schieten in zoin snel mogelijke tijd.

In airsoftland heet dit IAPS. De NABV organiseert hier een hele competitie in. Als je het via de NABV wilt regelen heb je kans dat ze je gelijk een verbod opleggen omdat ze geen fan zijn van verkleedpartijtjes.

Ik denk dat de grootste kans is dit via een schietbaan te regelen of een cqb airsoft locatie afhuren met je event. Wellicht zal je de eerste keer zelf een “event” moeten aanmaken en twee replica’s moeten meenemen. Dan kan je verlangen van mensen dat ze in western outfit aankomen. Dan heb je de kans dat je een “zaadje” plant en ze zelf ook een western replica aanschaffen om mee te doen met jouw events.
 
In airsoftland heet dit IAPS. De NABV organiseert hier een hele competitie in. Als je het via de NABV wilt regelen heb je kans dat ze je gelijk een verbod opleggen omdat ze geen fan zijn van verkleedpartijtjes.

Ik denk dat de grootste kans is dit via een schietbaan te regelen of een cqb airsoft locatie afhuren met je event. Wellicht zal je de eerste keer zelf een “event” moeten aanmaken en twee replica’s moeten meenemen. Dan kan je verlangen van mensen dat ze in western outfit aankomen. Dan heb je de kans dat je een “zaadje” plant en ze zelf ook een western replica aanschaffen om mee te doen met jouw events.
Precies zoals jij zegt, een "zaadje" planten, voeden en kijken of anderen het plantje ook interessant vinden.
Alleen moet ik bij deze bekennen dat ik nog weinig ervaring heb met het airsoft gebeuren.

Wat betreft de aversie tegen verkleedpartijen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik schiet bij de sv 10 m match geweer en dan is b.v. een camouflage broek niet toegestaan gewoon om de discipline niet te vertroebelen door niet terzake doende attributen.
Overigens mag ik bij onze vereniging op zaterdag onder het thema "gewoon schieten" met m'n AA schieten en dat doe ik dan ook één keer per maand om aan de NAVB verplichting te voldoen.

En ja, de enige weg van droom naar werkelijkheid zal in deze i.d.d. zelf organiseren zijn, ik ga dan ook op dit forum eerst een beetje peilen en enthousiasmeren en aan de hand van de uitkomst eens informeren bij De Vrijheid inHoorn wat zij aan huur rekenen.
Want op mijn leeftijd moet je toch altijd het spreekwoord "boompie groot mannetje dood" in gedachten houden.
 
Nabv verplichting is niet nodi 1 keer per maand, volgens mij 2 keer per jaar.
Echter kengenoeg mensen die nog nooit iets geregistreerd hebben en ook nog lid zijn.
 
Nabv verplichting is niet nodi 1 keer per maand, volgens mij 2 keer per jaar.
Echter kengenoeg mensen die nog nooit iets geregistreerd hebben en ook nog lid zijn.
Ze vragen wel om een overzicht op het einde van het jaar. Ze zijn nog niet als een soort politie iedereen langs gegaan die geen activiteiten heeft ingevuld volgens mij. Maar de kans zit er natuurlijk wel in. Boven op zolder kaartschieten zien ze op dit moment in ieder geval ook nog als activiteit.
 
Je zou eens bij sv de vrijheid kunnen informeren, ze hebben een nabv certificaat.
Ik heb alleen geen idee of ze er wat mee doen.

Alcoholische dranken is vrij normaal bij een ssv alleen kom je daarna niet meer de baan op. Tenminste niet op de verenigingen waar ik bij heb gezeten.
Ze hebben geen enkele connectie met de NABV nodig. Voor het vervoer van/naar schietverenigingen ben je vrij conform rwm art 17. Ook voor het schieten op een schietbaan van een schietvereniging ben je vrij.
Dus als jij met de schietvereniging kan afspreken dat je daar western shooting mag/kan doen (evt met afhuur van baan) dan kan je dit gewoon onderling met de SV regelen.
 
@Toothpick
Waarom quote je mijn bericht daarbij?

Wat ik met mijn post aangeef is dat ze een nabv certificaat hebben, wat eigenlijk net zoveel zegt als : wij staan open voor airsoft.

Ik ken namelijk genoeg sv's welke daar niet open voor staan, om het maar even netjes te formuleren
 
@Toothpick
Waarom quote je mijn bericht daarbij?

Wat ik met mijn post aangeef is dat ze een nabv certificaat hebben, wat eigenlijk net zoveel zegt als : wij staan open voor airsoft.

Ik ken namelijk genoeg sv's welke daar niet open voor staan, om het maar even netjes te formuleren
Helemaal met je eens Sander, ook op mijn sv is dat zo. We hebben zes 10 m banen op een (ooit) hooizolder en de 24'st gaan we de baan en de bar weer schoonmaken maar dan zijn die balletjes tussen het lood alleen maar hinderlijk, toch als ik af en toe met m'n single action AA schiet vinden ze dat helemaal niet erg, gewoon schietmaatjes onder elkaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ze hebben geen enkele connectie met de NABV nodig. Voor het vervoer van/naar schietverenigingen ben je vrij conform rwm art 17. Ook voor het schieten op een schietbaan van een schietvereniging ben je vrij.
Dus als jij met de schietvereniging kan afspreken dat je daar western shooting mag/kan doen (evt met afhuur van baan) dan kan je dit gewoon onderling met de SV regelen.
Ja, maar wat ik me dan afvraag; is er binnen een airsoft evenement geen reguliere discipline nodig om het "aannemelijk belang" aan te tonen.
 
@Toothpick
Waarom quote je mijn bericht daarbij?

Wat ik met mijn post aangeef is dat ze een nabv certificaat hebben, wat eigenlijk net zoveel zegt als : wij staan open voor airsoft.

Ik ken namelijk genoeg sv's welke daar niet open voor staan, om het maar even netjes te formuleren
Ik had het gelezen als zijnde dat SV's nabv lid/organisatie moeten zijn anders mag airsoft niet bij een SV. Maar dat heb ik dus verkeerd gelezen. Sorry

Ja, maar wat ik me dan afvraag; is er binnen een airsoft evenement geen reguliere discipline nodig om het "aannemelijk belang" aan te tonen.
Nee, je kan 1 privé skirm maken thuis en dan hoef je er nog geen eens wat met je aa's te doen. En dan voldoe je al aan de NABV eis. Dit is zo gemaakt omdat men eerst geen verzamelaars wouden maar toen toch de verzamelaars tegemoet te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Ik had het gelezen als zijnde dat SV's nabv lid/organisatie moeten zijn anders mag airsoft niet bij een SV. Maar dat heb ik dus verkeerd gelezen. Sorry


Nee, je kan 1 privé skirm maken thuis en dan hoef je er nog geen eens wat met je aa's te doen. En dan voldoe je al aan de NABV eis. Dit is zo gemaakt omdat men eerst geen verzamelaars wouden maar toen toch de verzamelaars tegemoet te komen.
Oké, bedankt voor de info.
Nu alleen nog mede enthousiastelingen in Western shooting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick