Zo'n zaak gaat voor de rechter komen. Overheid kwam binnen voor andere reden en wou alle ruimtes inzien. Persoon heeft toegang verleend. Hierop ontdekte ze de AA's en is de politie er bij gekomen. Deze heeft ze in beslag genomen omdat ze niet achter slot lagen. De politie heeft hier een NABV regel gehandhaafd en niet de wet (persoon is gewoon NABV lid en mocht ze dus bezitten, had ze ook achter slot maat toegang verleend over andere Overheids organisatie). Het is straks aan de rechter of de politie wel de NABV regels had mogen handhaven ipv de wet en ook of ze wel melding mochten doen bij de NABV van dit incident (AVG). Maar meer informatie kan ik pas geven nadat de zitting is geweest en de rechter uitspraak heeft gedaan.Politie zal dan nabv inschakelen omtrent lidmaatschap. Waarop politie ook het hele verhaal uit zal leggen waarom ze op de "koffie" zijn. En dan word je geroyeerd of je krijgt een flinke waarschuwing van de nabv.(ik gok het eerste) op het moment van royement ben je in overtreding van de wet waardoor alles in beslag genomen word en je een stevige boete kan krijgen.
Vind dat iedereen zelf moet weten wat tie met zijn replicas doet.
Maar als je ze in je woonkamer aan de muur hangt, en je krijgt een boete of wordt uit NABV gekicked is het je eigen schuld.
Airsoft kamer welke afsluitbaar is? dikke prima.
Heb mijn replica's ook niet in een afgesloten kast liggen en mijn vriendin heeft ook wel eens in de achtertuin geschoten.
Mag allemaal niet maar te hard rijden in het verkeer mag ook niet, doen ook genoeg mensen, heb ik ook geen probleem mee.
Zolang je kinderen er maar niet bij kunnen is het toch prima.
Heb trouwens wel eens een verhaal gehoord van 2 man die naar een skirm gingen, ze gingen carpoolen, dus 1 haalt de ander op.
Die is nog niet helemaal klaar en de ander gaat vanaf zijn balkon in zijn flat op een verkeersbord schieten een meter of 80 verder op (wist woning eigenaar niet van).
Binnen 15 minuten politie aan de deur met getrokken wapen.
Je zou door zoin flapdrop maar je nabv kwijtraken.
Schoonmaken lijkt me een no brainer. Uit het zicht van de straat ja. Gordijnen dicht of op een kamertje waar niemand in kijkt vanaf de straat.zEn verder, als je je replica een keertje schoon wilt maken op tafel, moeten dan alle gordijnen dicht of moet dit op een afgesloten kamer gebeuren?
Moeten replica's trouwens per se in een afgesloten kamer / kast?
Ik bewaar de mijne momenteel in koffers / foudralen waar een hangslotje op zit, daar kunnen mensen die er niets te zoeken hebben dus ook niet zomaar bij. Is dat ook voldoende, of moeten ze ook niet verplaatsbaar zijn wanneer ze opgeslagen zijn?
Beste Rick,
Je dient thuis de replica's op te slaan in een "deugdelijke kast" die op slot kan.
Een wapenkoffer/foedraal is dus niet voldoende.
Een wapenkoffer/foedraal is uiteraard wel goed om met je replica te reizen.
Schoonmaken lijkt me een no brainer. Uit het zicht van de straat ja. Gordijnen dicht of op een kamertje waar niemand in kijkt vanaf de straat.
In de tuin oefenen is volgens mij ook een no-go. Een tijd geleden (1,5 jaar geleden denk ik?) heb ik hierover iets voorbij zien komen van de NABV op Facebook. (ja... concreter dan dit krijg ik het niet). Interessant om eens aan de NABV te vragen. Ik heb hier zelf sinds ik een tuin heb mijn replica's of gear, nog nooit in de tuin gebruikt.
Ik heb een kamertje geclaimd voor opslag van alles dat met airsoft te maken heeft en de voorraad van de shop (gedeelte dan) en die kamer heeft een hangslot met een code (weet ik alleen) en in die kamer staat een kast met de scherpe producten en mijn replica's. Ook weer met een slot.
In de tuin schiet ik niet, mag niet en de buren zijn al zo paranoïde ivm alle dozen e.d. waarop wapenhandel zus en zo staat.
Schoonmaken doe ik beneden met de gordijnen dicht als de dames op bed liggen. Geen replica's voorhanden voor mensen onder de 18 jaar.
Moeten replica's trouwens per se in een afgesloten kamer / kast?
Ik bewaar de mijne momenteel in koffers / foudralen waar een hangslotje op zit, daar kunnen mensen die er niets te zoeken hebben dus ook niet zomaar bij. Is dat ook voldoende, of moeten ze ook niet verplaatsbaar zijn wanneer ze opgeslagen zijn?
Dit is voldoende. Het gaat erom dat de replica niet voor andere toegankelijk is. En de meeste eigenbouwsels zijn 3x steviger dan een kast van onze zweedse vrienden.Mijn inziens voldoet dit prima en dit zou ik zelf ook nog wel eens willen, maar classificeert dit nu wel of niet als een kast?