Airsoft onder de 18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackfox

Member
29 jan 2018
5
0
Trophies
1
Ik was aan het denken en vroeg mij af wat er eigenlijk gebeurt(wettelijk gezien) als je bij een Nederlandse skirm weet binnen te komen onder de 18 en dan gesnapt wordt
Iemand een idee, ik kan nergens iets vinden in de wetgeving...

Als de orga z’n werk doet lukt het al niet zonder de boel te bedonderen.

Je zult namelijk een valse ID nodig hebben en tja.... als je dat hebt is er wel meer mogelijk als alleen een potje airsoft. Maar als jij met een valse ID handelt en er wordt gecontroleerd dan denk ik dat het erg vervelend voor je uitpakt en kan je airsoft na je 18de ook wel vergeten.

Als je al wel 16 bent kan je lekker naar België gaan. Anders wacht gewoon tot je 18 bent, vraag je NABV aan of ga als intro.

Vergeet niet dat iedere keer dat airsoft negatief in het nieuws of op de radar van politie/justitie komt het slecht is voor iedereen. En mocht je het al van plan zijn, was het waarschijnlijk niet de meest handige keus om het hier “te melden”.

Succes!

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: JWieleman en Blackfox
Als de orga z’n werk doet lukt het al niet zonder de boel te bedonderen.

Je zult namelijk een valse ID nodig hebben en tja.... als je dat hebt is er wel meer mogelijk als alleen een potje airsoft. Maar als jij met een valse ID handelt en er wordt gecontroleerd dan denk ik dat het erg vervelend voor je uitpakt en kan je airsoft na je 18de ook wel vergeten.

Als je al wel 16 bent kan je lekker naar België gaan. Anders wacht gewoon tot je 18 bent, vraag je NABV aan of ga als intro.

Vergeet niet dat iedere keer dat airsoft negatief in het nieuws of op de radar van politie/justitie komt het slecht is voor iedereen. En mocht je het al van plan zijn, was het waarschijnlijk niet de meest handige keus om het hier “te melden”.

Succes!

Groet,
Peter
Nee, ben niet van plan dit te proberen, ik airsoft namelijk zelf buiten Nederland ;)
Het is inderdaad erg negatief in het nieuws en ik zou het zonde vinden als het helemaal zou verdwijnen door dit soort idiote dingen.
Maar ik ken wel verhalen van vrienden die erin geslaagd zijn om onder de 18 binnen te komen bij Nederlandse speelvelden.

Ik zou het nog verder willen trekken.. iemand die dit probeert krijgt van mij ook een mooie reprimande!! Je benadeelt de locatie die een fikse boete krijgt en waarschijnlijk (tijdelijk) dicht moet. Je benadeelt alle andere airsofters die wel volgens de regels en met fairplay willen skirmen. En je benadeelt de hele sport airsoft in zijn geheel die al zo onder druk staat....

Dus beter doet niemand dit.... WANT ANDERS.... (weet nog niet wat anders maar toch... wil wel een beetje dreigend over komen :P)

• Leuk
Waarderingen: Leon en qlymax
Vrij simpel.

Het gebruiken, bezitten en/of handhaven van een airsoftreplica terwijl niet de gegeven leeftijd van 18 is bereikt, is een keiharde regelovertreding van de Wet Wapens en Munitie.

Je kan je wel een beetje voorstellen dat het overtreden van die bepaalde wet nou niet echt leuk wordt gevonden door de rechtbank. Airsoftreplica's vallen onder dezelfde wetgeving als real steel wapens.
Strafbepaling ligt ergens tussen een boete (€4100-€8200), een gevangenisstraf van ten hoogste 8 jaar óf een combinatie van beiden. Minderjarigen zal iets soepeler zijn ofc, maar je krijgt al een idee dat ik het 200% afraad ook maar enigszins te proberen..

EDIT: en dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over de gevolgen voor locatie en de sport zelf, maar dat is al zo goed als zeker hierboven benoemd

Laatst bewerkt:
Het zijn vaak dezelfde mensen die de uitspraak “ik ben goed in COD dus airsoft kan ik vast ook wel goed” Naja dan weet je het wel ;)

COD :eek: in de prullenbak ermee:mad::p MOHAA Rulezz:p, maar idd Bonaya, skillset in game is niet vanzelfsprekend de skillset in het veld;)

• Leuk
Waarderingen: Blackfox
Het binnen komen lijkt mij bij 8 van de 10 velden geen probleem.
Waar ik mij dan meer zorgen over maak, is dat ze een replica weten te bemachtigen. De huurkit uitgave word geregistreerd, dus ze lenen dan van een NABV lid, welke hier aan mee werkt. Wat ik dan een kwalijkere zaak vind. Soms zal het onbewust uit goede wil zijn (ow, is je replica defect? Hier gebruik de mijne maar) . Maar dat lukt je niet altijd.

Ik bracht mijn stem uit en zie de enige ja. Maar had me flink verkeken toen ik de redt las.

Ben met vrienden en familie onder de 18 (zij, ik niet) wezen skirmen bij Airsoft Inc met .5 Joule replicas. Dacht dat de topic daar op sloeg.

Ze willen wel mee naar de "echte skirms" naar dat is uiteraard een dikke no go.

Poll word gesloten evenals het topic, de suggestie om de wet te overtreden is hier op het forum niet toegestaan.
Tevens zie ik geen meerwaarde van dit topic op het forum.
Het voegt niks toe.

We weten allemaal dat het verboden is om te airsoften onder de 18 end of story.

Status
Niet open voor verdere reacties.