Airsoft pech

Boudewijn

Well-Known Member
19 sep 2016
982
788
Trophies
31
Af en toe ben ik wel eens klaar met deze geweldige hobby. Er gebeurt iets waardoor je zegt; waarom bij mij?

Gisterenavond weer heerlijk wezen skirmen. M4 was weer terug van Gunfire en 2 sidearms binnen om voor het eerst mee te knallen.

Mijn M4 heeft nog steeds het zelfde probleem. En het is niet alleen bij mij want ik ken nog 3 mensen met hetzelfde model met dezelfde klachten. Elke keer als ik de trekker overhaal is het hopen dat de BB eruit schiet. De nozzle zit over de helft in de hopup chamber waardoor ik om de 2 a 3 schoten een BB richting doel krijg. Net als voor de "reparatie".
Dus gunfire gemaild dat ik het waardeloos vind en ik hem terug wil sturen en het geld terug wil.

Ook met mijn TM 5.1 Hi capa doet het niet. Nooit mee geschoten, gas in het magazijn gedaan, meegenomen en NIETS. De hamer gaat naar achteren, schiet een stukje terug en dan niets meer.

Firesupport gemaild en gezegt dat ik hem terug wil gaan sturen.

De KJW mk 23 was wel super. De hele avond lekker mee gespeeld dus daar wil ik er nog 1 van halen en 2 extra mags.

Maar na dit alles kijk ik terug op een leuke avond maar nu zit ik met €350 aan disfunctione AAs. En dat steekt.

Het gevoel dat een hoop hier omschrijven wanneer iemand een budget replica koopt die het de eerste skirm begeeft.

Nu nog even de reacties afwachten, maar dit moest er gewoon even uit.
 
Uhm de half naar achteren nozzle is gewoon normaal, dan stopt ie op een perfect plek, de tappet plate is dan net gepakt door de sector gear, maar de tanden van het tandwiel staan tegen die van de piston aan. Ik vond dat ook raar waarom hij juist daar stopte met mijn ASCU, maar als je gaat kijken hoe het dan in de GB staat dan klopt dat helemaal met wat ik net beschreef en daar is niks mis mee. Welke replica gaat het trouwens om en wat is er aan veranderd?
 
  • Leuk
Waarderingen: jules.cornelissen
Het gaat om de Specna Arms B02. Er is niets aan veranderd, alles is stock en dit probleem is er sinds het begin.

Als ik een BB op de hopup leg wanneer de replica omgedraaid is dan schiet de BB de lucht in ipv de loop in.

@Jorst had hetzelde probleem en daar is er een delaychip ? tussen gezet en toen zat de nozzle verder naar achter (wat ik begrepen heb iig)

Heb ook 2 SA A04 liggen maar daar zie je de nozzle niet zitten wanneer je in de chamber kijkt.

Alleen bij een hele sterke veer schiet er telkens een BB uit, maar af en toe rollen de BBs uit de barrel omdat deze dan doorgedrukt worden. Net zoals bij @Vladimir en @Jorst het probleem was.
 
"Brrrr" dat zijn lastige problemen die je hier beschrijft.
De BB word er dus uitgeschoten door de magwell als je een bb in de hop-up legt?
Klinkt als een niet goed uitgelijnde nozzle.
Of zoals bij mij het geval was; een te lange nozzle.
Het probleem is dat je geen referentiekader hebt want er is geen sprake van upgrades.
Dus de originele nozzle terug plaatsen is geen optie want dat istie al.o_O

Iets om te checken; hoeveel beweging zit er in de nozzle naar onderen en naar boven en links en rechts?
 
Bedenk net nog een "error" waarmee ik geconfronteerd werd.
De cilinderkop die teveel speling had in de cilinder waardoor die kantelen kon.
Daardoor ging mijn nozzle ook alle richtingen op behalve rechtdoor.:rolleyes:
 
Ik kan geen BB IN de hopup leggen want de nozzle zit ervoor. Ik leg hem in de hopup op de nozzle maar dan vlieg hij er via de magwel uit. Duw ik hem door dan gaat het wel. Duw ik er 1 door en leg ik er 1 op dan gaat er 1 door de barrel en 1 door de magwel.
 
Delayer chip zet de nozzle niet verder naar achter maar zorgt dat je nozzle langer naar achteren blijft en ook iets eerder, waardoor er meer tijd is voor de bb om te feeden. Als je zegt dat het met een zwaardere veer wel goed werkt, dan is idd een sector delay chip mogelijk wel de oplossing omdat, een sterkere veer enigzins hetzelfde idee creëert. Met een sterkere veer en de rest hetzelfde zal de motor er wat langer over doen om de piston naar achteren te trekken en zal dus de nozzle wat langer naar achteren zijn getrokken en daardoor heeft de bb wat meer tijd om te feeden.

BTW sowieso gebruikt specna arms niet standaard M4 nozzle maar eentje die net wat korter is..
 
Sorry voor de onduidelijkheid, maar de veer die ik bedoel is de veer van de mags.

Er was trouwens iets anders na de "reparatie" want hij deed eerst een dikke 355 en nu rond de 330 fps.
 
Sorry voor de onduidelijkheid, maar de veer die ik bedoel is de veer van de mags.

Er was trouwens iets anders na de "reparatie" want hij deed eerst een dikke 355 en nu rond de 330 fps.

Dus in essentie feed hij gewoon niet snel genoeg, dan zou een sector delay chip alsnog werken hoor daar niet van. Daarnaast zou ik anders eens gaan kijken naar andere mags en bbs, een van de 2 moet hier dan invloed op hebben. FPS drop is als ze de veer niet hebben veranderd door een vermindering in de air seal ergens.
 
De mags van specna geven dit probleem maar ook de Ares mags die drukken goed door maar feeden ook niet perfect. Daar is het 1 op de 6 die niet schiet.

Maar dat ding gaat gewoon terug. Misschien haal ik wel een TM famas ofzo. Is dezelfde prijs zo ongeveer.
 
Voor de high capa. . . Hele rare vraag, maar houd je de Mags wel op de kop tijdens het vullen?
Ik ga er maar even vanuit dat de KJW een CO2 replica is. . . . Als dat ook een gas replica is, dan zul je het vast wel goed doen ;)
 
Beide zijn gas. Gebruik een zwakker gas ivm NBB van de MK23.

Maar met of zonder mag, de hamer zit gewoon vast. Heb er zelfs niet mee kunnen schieten. Slede naar achter gehaald, slede de voren laten komen en VAST zit alles van binnen
 
Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je in de buurt van Amsterdam zit wil ik best wel naar je hi-capa kijken, mogelijk is het iets simpels dat alleen verzet hoeft te worden
 
Gebruik je soms specna midcaps? Veel mensen hebben daar idd last van dat ze slecht feeden.
Ik heb specna lowcaps en die feeden elke soort bb perfect, zelfs Valken .28 =P
 
Als je helemaal niets hoort wanneer je de trekker overhaalt bij je Hi-Capa, is er mechanisch iets mis met het trekker mechanisme denk ik. Als je de trekker overhaalt, hoort aan de binnenkant een slagpin op een klep van het magazijn te slaan zodat er een stoot gas ontsnapt. Het zou kunnen zijn dat deze slagpin niet ver genoeg naar voren komt.

Wat je wellicht kan doen is even de slide eraf halen en dan, zonder BBs en zonder gas, eens de trekker overhalen. Dan zou je van de bovenkant moeten kunnen zien of de slagpin correct werkt.
 
Heb hetzelfde probleem gehad met de SA midcaps. Maar niet door dat het daaraan lag.

Hoop dat mijn Hi capa niet uit dezelfde batch komt.
 
Ik heb ook problemem gehad met mijn specna midcaps. Nu gebruik ik sinds een tijdje G&G Midcaps en die feeden elke bb. Dus die zou ik nog aanraden om ergens te proberen
 
@Boudewijn Balen van je technische problemen! Hier kan ik jammer genoeg weinig aan helpen. Gelukkig zijn er mensen al bezig.

De rest; bedankt voor de feedback over de specna arms midcaps! Dan zal ik daar minder mensen mee weg sturen. Bij mij hebben ze het lekker gedaan, maar blijkbaar niet bij iedereen. Fijn om te weten!