Airsoft reviews

wambam

Active Member
4 feb 2016
36
5
Trophies
3
Hallo,

Mijn vraag is simpel maar het antwoord is nogal lastig.
Namelijk wat maakt een review goed en wat verwachten jullie bij een review voor een airsoft apparaat.
Ik ben namelijk van plan een review van mijn ASG CZ Scorpion ECO A3 1 te gaan doen maar weet niet zo goed wat een review nou goed maakt.

Tips tricks etc zijn mooi meegenomen dus barst los.

Hmm.
Reviews zijn hoe je het ook bekijkt altijd vanuit je eigen oogpunt en ervaring, dit zal per persoon dus verschillen.
Het is dus handig om veel feiten in je review te verwerken(Zoals gewicht, lengte e.d.)

Ik vind het zelf ook handig om met scores te werken, het gevaar hierbij is natuurlijk dat je review dan persoonlijker wordt. Zelf vind ik dat scores in reviews altijd een makkelijk overzicht geven, al zal het per persoon verschillen zolang er redenering bij staat kun je bepalen hoe goed de scores op jou toepasselijk zijn.

Op het einde samenvatten met een conclusie is ook altijd fijn.
Ik ga er hier wel van uit dat het een forum post review is en niet een filmpje. Immers zou ik geen cijfers gaan benoemen in een filmpje en om plaatjes in een filmpje te stoppen heeft ook weinig nut als je het gewoon kunt laten zien in het filmpje.

Oh en noem het geen airsoft wapen maar een airsoft replica. ;-)

Hopelijk helpt dit je!

Ik denk dat je persoonlijke mening er iig in naar voren moet komen en een objectieve beschrijving van wat je op je replica ziet.
Het hangt ook af of je vergelijkingsmateriaal hebt of dat het je eerste review is.
Ik zou er zelf foto's bij doen om je verhaal te onderbouwen en maak het vooral niet te saai. Zelf vind ik het altijd leuk als mensen er een tikje humor in stoppen en niet alleen maar droog alle feitjes opsommen.

Noem het een airsoft replica of apparaat en geen wapen. Dat scheelt al een stuk...

Heb het meteen even veranderd van wapen naar apparaat. Was er even in de drukte van vannacht doorheen geglipt. Mijn excuses voor deze slechte benaming ;)

Maar ik ga iig morgen er mijn eerste scrim meedoen dis dan kan ik iig daarna een redelijke review schrijven adv de tips die jullie me gegeven hebben.

Ik heb hier ook nog een ICS m4 platform model die heel lang is (ben net wakker geen zin om alle fratsen te doen om dat ding uit de opslag te halen) weet het model ff niet uit mn hoofd namelijk. Waar ik het mee kan vergelijken. :)

In een review zie ik graag dat de reviewer alle features van de replica opnoemt en laat zien. Daarnaast ook de specs zo als de range etc.

Ik zou er absoluut nog niet een review van maken na één skirm. Je komt er na een paar skirms pas achter hoe alles bevalt en vooral hoe lang het blijft werken ;)

Vanwege de deadlines waar ik aan vast zit, doe ik er minimaal twee skirms mee. Het liefst zou ik nog langer doen maar dat vinden de sponsoren niet altijd even tof. Maar zo ben ik er bij de AK's wel achtergekomen dat de magazijnen van de spartac AK snel stuk gingen. Bij de eerste skirm geen last van gehad, bij de tweede skirm wel.

Wat ik wil weten bij een review, bevalt het ja of nee en waarom niet of wel. De features even snel doornemen en of een feature een goede toevoeging is ja of nee. Een review is een recensie.

Thanks voor de feedback.
Aan de hand van afgelopen scrim heb ik ook besloten de review uit te stellen tot het eind van de maand (dan heb ik in totaal 3 scrims gedaan met mijn replica) want de hop-up en red dot had ik verkeerd afgesteld. Binnen 10 meter had ik 100% bbs die rechtdoorgingen daarna vlogen ze omhoog :( dus heb helaas een hoop misgeschoten wat gewoon raak zou moeten zijn met een goed afgestelde replica.

Kwam ik ook echt aan het einde van de skrim achter na advies van een team maat om ff in de break period een long range shot te nemen nou die bb ging me omhoog heb een lamp uit het dak geschoten :smiley:

Dus helaas zouden jullie dan nog even moeten wachten.