Airsoft sport, een nieuwe sport, hobby en uitdaging.

Naiul18

New Member
8 nov 2015
2
0
Trophies
1
Beste mensen,

Mijn naam is Hans Minnaert en ben 58 jaar, getrouwd en 1 zoon. Ik ben werkzaam als regisseur/coach in de theaterwereld en als coach communicatie. 2 jaar geleden ben ik voor het eerst in aanmerking gekomen met de airsoft sport tijdens mijn werkzaamheden in Amerika. In de laatse week kreeg ik een uitgenodiging om mee te gaan naar een airsoft event en uiteraard om het ook live mee te maken......."Waanzinnig"

Ik was al een beetje bekend met de schietsport, heb 5 jaar bij de oud mariniers getraind in Amsterdam. Daar trainde ik 2 keer per week, 1 dag op de binnenbaan, de andere dag parcoursschieten. Daarnaast ook bij de militaire schietbanen in Leusden. Wegens verhuizing naar een andere provincie en veel werkzaamheden in het buitenland moest ik helaas afscheid nemen van de vereniging maar kan niet anders zeggen dat ik daar altijd met heel veel plezier heb getraind.

Ondanks dat Airsoft sport en schietsport 2 verschillende disciplines zijn zie ik toch wel overeenkomsten. Bijvoorbeeld bij het parcoursschieten zijn er 3 elementen essentieel: Precisie, kracht en snelheid. Alleen het begrip kracht voor mij heeft een andere betekenis, kracht betekent bij parcousschieten het beheersen van een grootkaliberpistool of revolver, minimaal 9 mm. Met mijn eerste en enige ervaring met airsoft in Amerika kwam ik er al snel achter dat kracht en uithoudingsvermogen essentieel zijn bij airsoft. Ik was na een hele dag lopen, rennen, duiken, knielen, liggen en schieten toch een beetje leeg. Maar dat weerhield mij er niet van om tijdens de terugreis in de auto met een brede lach op mijn gezicht na te genieten, een "waanzinnige" ervaring. 

De afgelopen weken heb ik mij goed ingelezen in de airsoftwereld en veel Youtube filmpjes bekeken, ben alleen maar enthousiaster geworden. Na even gegoogled te hebben kwam ik al heel snel op jullie website terecht, een mooi platform voor airsoft met veel informatie en goede uitleg, mijn complimenten! En niet alleen ik ben enthousiast, ook mijn zoon Niels van 17 Jaar kan niet wachten :-), begin februari word hij 18. Vandaag heb ik mijn VOG opgestuurd naar de NAVB en hoop dan ook binnenkort mijn pas binnen te krijgen. Tenslotte: Ik ben mij ervan bewust dat er voor mij nog veel te leren valt, in ieder geval veel trainen, ondanks wat overeenkomsten is airsoft een totaal andere sport. Ik ga er zomaar vanuit dat ik de komende maanden heel vaak het woord HIT zal moeten roepen/schreeuwen :-) 

Morgen gaan we naar de beurs in Eindhoven en wie weet zie of spreek ik iemand van jullie.

Een vriendelijke groet,

Hans

Hallo Hans, en welkom het ACN forum.

Als het goed is, is er morgen ook een groot deel van ACN op de beurs aanwezig. Deze kun je niet mislopen met alle petten / jassen en shirts met ACN er op. Dus spreek ze gerust aan als je ze tegenkomt.

Al enig idee met wat voor een repica / gear je gaat spelen? of ga je eerst inventariseren op de beurs.

Verder welkom in deze geweldige sport :)

Dank Eviltwin-NL, dank voor het welkom. Ik zie er naar uit om jullie te ontmoeten en misschien even te spreken.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de M16/M4 en voor mijn side arm de Glock 17. Dit zijn ook de wapens waar ik mee in de schietsport actief was.

Ik ga mij uiteraard goed laten informeren op de beurs en sta open voor advies. Ondanks dat ik vele reviews bekeken heb van replica's en er veel over gelezen heb beschouw ik mijzelf nog als een nooby first class op dit gebied :-)

Replica's: M16/M4 - Glock17

Gear: Helm - Bril - Masker (mijn tanden zijn mij dierbaar) Over de rest van de gear ben ik mij nog over aan het orienteren.

Groet, Hans

Welkom hier op het forum en tot morgen dan ben ik er ook. Als je Emerson helm hebt kun je mesh aan vast maken. Dat heb ik ook gedaan.

Dag Hans! Leuk om jullie gisteren te treffen en even te babbelen! Zoals ik zei, als je een keer wilt aanhaken zijn jullie van harte welkom. We helpen jullie graag met de eerste stappen op het veld ^_^ Tot ooit! 

Dag Hans, Leuk om om  je super positieve ervaring te lezen. Ik had je graag op de beurst gesproken,Ik was onderweg met de NS...............................En daar ging het mis. Verdacht pakje op station utrecht, De trein mocht niet verder. Daarnaast een ongeluk bij Schiphol en de route Rotterdam met de stoptrein Tja dacht het niet.  Daar ging mijn dagje Eindhoven. ben weer naar huis gegaan. Volgend jaar maar weer en wie weet spreek ik je ooit eens in het veld. In ieder geval veel plezier met je nieuwe hobby

Hallo, 

Hallo, Was even uit de lucht door omstandigheden.

@Toothpick, Dank voor de tip, Een Emerson staat inmiddels op mijn lijstje :-)

@Jan Hoos, was zeker leuk!  Als het aan ons ligt willen wij zeker een keer aanhaken.

@Motorordonhans, Over pech gesproken, heel jammer en heel vervelend! Vooral omdat het maar 1 X per jaar is. Onze eerste airsoftbeurs was een leuke ervaring en misschien tot volgend jaar. 

Iedereen een goed weekend toegewenst.