Airsoft Terreinen Beginner

• Onderwerp starter Onderwerp starter timdawson
  • Startdatum Startdatum
T

timdawson

Beste Airsofters,

Vorige week geweldige eerste airsoft ervaring bij Balls and Arrows gehad, gelukkig maar want ik was nogal wat impulsief geweest met gelijk pas aanvraag en kopen van replica (tokyo marui scar-l + upgrade) zonder dat ik ook maar ooit had geairsoft. Ook had ik twee introducés meegenomen (met huurset) die na 5 sec. spelen al helemaal besmet waren met het airsoft virus. (gaan ook pas aanvragen)

vraag:
Als beginners zijn wij nu opzoek naar wat toegankelijke terreinen voor ons
waar open skirms worden georganiseerd. Leuke (simpele) missies prima maar we hoeven niet gelijk gedrild te worden. Het terrein van Balls vinden wij trouwens geweldig dus daar zullen we zeker vaak komen maar om wat ervaring op te doen willen wij van alles wat proberen. We zoeken vooral woodland of een combi.
Ons volgende skirm zitten we te denken aan veluwe airsoft, ook willen we heel erg graag naar The Chambers in Belgie.

Graag willen wij wat ideeën horen die het proberen zeker waard zijn.
Alvast bedankt!

Welkom in deze mooie sport.
Ook gelijk maar goed spul aangeschaft zie ik.
TM zit je wel goed mee.
Als je woodland of Combi wil raad ik je zeker aan eens in gasselte te kijken.
Is een oud bungalow park.
In de bossen. Met slootjes bruggetjes en bultjes puin voor wat hoogte verschil.

En dan zou ik er heen gaan als ACS organiseert. Zelf heb ik daar zeer goeie ervaringen mee.

Greetings

Ja ik zat ook gelijk te denken aan Gasselte inderdaad!

3Division zou je misschien kunnen zien als een kleine upgrade in niveau omdat je daar iets meer structuur hebt met een base commander, team commander en squad-leaders.

Persoonlijk vraagje: is de CQB in Arnhem geschikt voor beginners??? Lekker dichtbij voor mij namelijk. En komt ACN er ook geregeld of is dat teveel oostwaarts??

Jawel hoor CQB is meer noobie friendly dan buiten maar dat is mijn mening. Locatie is prima, niet heel groot maar gelukkg niet super klein.

Voor woodlands zal ik eerst wat moeten afvallen middels CQB ben ik bang hahahah!

Arnhem is een leuke locatie idd. Ik ga er 1 juli weer heen in de avond voor de pistol en shotgun skirm.

Niet lullig bedoeld. Maar als je al zegt dat je af moet vallen voor woodland, denk ik dat cqb ook niet heel ideaal is.
Ja de loop afstanden zijn kleiner bij cqb, maar het speelt zo veel sneller dan buiten.
Ik denk dat cqb minder noobie friendly is.
Misschien eens kijken bij veluwe airsoft? Dit is een wat kleiner buiten veld met veel actie. Helaas wel veel choke points, maar ik denk wel geschikt voor iemand die zich zelf omschrijft zo als jij doet ;-)

Dank voor de tip! Ik ga sowieso een keertje kijken bij CQB, meer ook omdat de stijl me meer lijkt aan te spreken dan woodlands, maar wie weet, misschien word ik nog wel woodlands fan. En het voordeel is wel dat mijn conditie spoedig zal verbeteren naargelang ik meer skirm.

Rebelattack;22940 zei:
Jawel hoor CQB is meer noobie friendly dan buiten maar dat is mijn mening. Locatie is prima, niet heel groot maar gelukkg niet super klein.

Hoe vaak kom jij überhaupt op een airsoft terrein? CQB is stukken moeilijker dan woodland.

De afstanden zijn bij CQB stukken korter, het spel is veel sneller en de ruimtes kleiner..... Niet echt ideaal voor een beginner.

Ik zou lekker naar B&A of VA oefenen en lekker veel plezier hebben in het spelletje voordat je direct de stap neemt om de grens over te gaan of je te mengen in een story line ala Bunker Hill.

Doron;22976 zei:
Hoe vaak kom jij überhaupt op een airsoft terrein? CQB is stukken moeilijker dan woodland.

De afstanden zijn bij CQB stukken korter, het spel is veel sneller en de ruimtes kleiner..... Niet echt ideaal voor een beginner.

Ik zou lekker naar B&A of VA oefenen en lekker veel plezier hebben in het spelletje voordat je direct de stap neemt om de grens over te gaan of je te mengen in een story line ala Bunker Hill.

NAAR MIJN MENING: Is CQB juist makkelijker omdat je inderdaad korte afstanden hebt oftewel geen snipers of mensen met geupgrade AEG's die jouw outrangen, het in CQB om snelheid gaat en je lekker veel aan het schieten bent en dus in de actie wat meestal ook wel plezierig is. Bij woodland kan je soms een stuk lopen om ondertussen geflankt te zijn en in je rug te worden gehit. Kan je weer helemaal terug lopen en ondertussen heb je mogelijk niet meer gedaan dan gelopen. Of je loopt als beginner met nul kennis over de lay out van het veld in een hinderlaag, wordt gehit en kan ook weer teruglopen. Bij CQB heb je binnen een half uur het veld door en heb je geen gezeur dat mensen met fully upgraded AEG's je outrangen of met 60 RPS HPA/AEG's op je schieten. Om eerlijk te zijn vond ik als intro woodland geen kut aan, maar zoals ik al maar even aan het begin duidelijk heb gemaakt want blijkbaar was dat niet duidelijk bij mijn vorige post vind ik CQB een betere plek voor beginners dan een buiten locatie, MAAR DAT IS MIJN MENING en och die is niks waard ik ga toch nooit airsoften. Beetje jammer dat er meteen zo moet worden gereageerd.

Ik denk dat er voor beide veel te zeggen is. CQC is intenser en korter. Je leert snel hoeken, dekking zoeken, veel schieten etc etc.

Grote terreinen, zij het woodland of iets anders heb je inderdaad het risico in een hinderlaag te lopen, geflankt te worden, alle actie te missen wanneer je de verkeerde kant op loopt etc. etc.
Maar met een goed team leer je ook veel over tactieken, samenwerking, maximale uit je AA te halen (range, projectielbaan etc)

Beide zijn geschikt voor beginners, zij het op een andere manier. Het belangrijkste is dat je er zelf lol in hebt en doet wat je leuk vind.

Ik ben geoefend in urban combat en heb weinig met woodland, maar een groot scenario met eem leuk team spreekt me dan wel weer aan.

Maar dit zijn just mijn 2 cents.

Ik kan me wel in Doron zijn antwoord vinden. Om goed tactisch cqb te spelen komt heel wat ervaring kijken. Als je een goed geoefend team tegen over je hebt word je compleet afgedroogd.
De snelheid van cqb en de tactische dingen zoals goed rooms clearen en slicing the pie etc vergt echt wel een shitload ervaring.
Ik vind dat niet echt voor beginners.

Kom je daarentegen op een "arcade" cqb terecht waar het voornamelijk dom ballen knallen is, dan kan het ook wel voor beginners zijn. Maar verwacht dan ook weinig team work. En hoop op een niet al te geoefende tegenstanders.

Woodland locaties zijn wat vergevingsgezinder. Meestal omdat het tempo wat lager ligt. Waardoor je op je gemak je replica en gear kan leren kennen.

Een goed CQB team tegen je is idd funest.
Mijn eerste keer bij CQB Arnhem stonden we tegenover een milsim team met systema's. Ongeveer 30 seconden na het startsein stond ons hele team weer in de spawn. En daar kwamen we dan de hele dag ook niet meer uit.

Ben één keer in Arnhem geweest en heb exact dezelfde ervaring als Chaos. En dan niet eens als "noob". Niet dat ik nou een pro speler ben (of was), maar ik had al wat airsoft ervaring onder mijn riem. En tegen een huisteam dat ook nog eens milsim team is, leg je het keihard af in CQB. Zeker als jouw team (team van de dag en ACN) niet veel CQB ervaring heeft. We moesten die dag rouleren en het derde team had minder ervaring, daartegen konden we tenminste nog iets doen. Maar tegen het eerste team was het idd, fluitsignaal, en vast staan in de spawn.

Het is een leuk terrein, maar in CQB hangt het ontzettend af van je eigen team en je tegenstander. Omdat het heel snel gaat en je moet weten wat je doet. Er zijn in CQB zoveel kleine "handigheidjes" waarmee je voordeel behaald.

Woodland speelt wat langzamer (als het niet helemaal dichtbegroeid is zoals Airsoft-Heaven en delen van Balls and Arrows) en geeft je wat meer tijd om te ervaren hoe het is. Ook daar kan je van de "kaart" gespeeld worden, maar die kans is minder aanwezig dan in CQB. Communicatie en samenwerking is ook wat makkelijker in een woodland omgeving naar mijn idee.

Wat mij aanspreekt aan woodland en met name B&A is dat je door het bos heel goed ongezien dichtbij kan komen.
Afgelopen 2 keer B&A liepen we met een groep tot aan de enemy spawn door het bos en we werden niet gezien.
En als je dan ook nog de eerste hit kan uitdelen is het helemaal geweldig.

Voor de conditie is het nog handig ook, je hoeft niet gelijk een sprint te trekken naar de andere kant van het veld zoals bij veel CQB gebeurt :P

Maar met ervaring lijkt CQB me echt fantastisch.

@ChaoSState dan moet je eens bij running the target in den haag gaan kijken! Zie ook onze filmpjes van daar! Dikke aanrader!

Even een aansluitende vraag: Mijn eerste Airsoft ervaring was ook bij B&A maar wat ik ondanks de toffe airsoftervaring echt zeer slecht trok was met 150 man op een net te klein veld daarvoor. B&A is ongeveer 100 meter breed, misschien 150?

Met zo'n 150 á 160 man op dat "veldje" voelde het ondanks de toffe ervaring erg "opgesloten". Helemaal omdat de safety het veld ook nog eens in tweeën splitst was het nogal een "stand off" gameplay, waarin je uiteindelijk als nog met zo'n 75 á 80 man enigszins eerste wereldoorlog stylo recht tegenover elkaar op elkaar aan het pompen bent, minus de loopgraven.

Wil niet haten op B&A; ik snap dat je als "uitbater" zoveel mogelijk spelers in je veld propt als nog enigszins te doen is voor maximale winst... Maar zijn er ook velden waar wel al eerder de deur dicht gaat?

Persoonlijk denk ik dat zo'n veld als B&A echt enorm zou shinen met maximaal 80 spelers die het HELE veld kunnen gebruiken (ipv eerst de ene helft en dan de andere helft) en met GERICHTE missies werken verspreid over het hele veld, die echt ergens over gaan...

Anyway, lang verhaal (late night rant)! Vraag is dus: zijn er velden of evenementen waarbij de verhouding spelers tov veldgrote beter wordt gewaarborgd?

Counter Strike is ook best een prima game... maar niet 20v20, dat past gewoon niet lekker in die maps ;)

Mijn laatste skirms daar waren met 170-200 man en dat was echt niet teveel.
Het terrein is enorm uitgebreid met nieuwe stukken en je moet nu best een eind lopen van de ene naar de andere kant.

Het klinkt alsof ze bij Boot Camp alleen het nieuwe stukje bij de snelweg hebben gebruikt.

Het blijft wel een thema bij alle airsoft locaties in NL. Ook Bunker Hill kan soms "te druk" voelen. Zeker als beginner zonder team is zon situatie niet tof. Je krijgt dan voor je gevoel alleen maar die WW1 stijl gameplay.

Als je wat meer skirms hebt gedaan en misschien zelfs een vaste groep hebt, kan je makkelijker gaan proberen door te breken. Dat maakt het dan wel tof. Als je er eenmaal door bent kan je flink aan de bak met terrein pakken.