Al die mooie juweeltjes

michelbozz

Member
26 jun 2017
5
2
Trophies
2
Beste ACN'ers ,

Ik zit natuurlijk alvast een beetje rond te kijken naar wat leuke wapens (AEG) en kleding alleen ( wat natuurlijk mooi is !) is de keuze reuze.
Wanneer er in de buurt een airsoft event is of als ik mee kan doen aan de aspiranten dag van het ACN zal ik meteen ook daar rond kijken naar de vele replica's.
Dan kan ik mensen naar hun ervaring vragen en misschien mag ik hun wapen ook wel even vasthouden :p.
Maar ik wil graag alvast voor mezelf een richting op gaan wat ik wil kwa uitrusting en wapens wat het ook makkelijker maakt kwa zoeken.
Nu is mijn vraag of iemand tips heeft om mijn keuzes makkelijker te maken want iedereen heeft dit natuurlijk in het begin meegemaakt.
En ik weet al zeker dat ik dit graag wil doen want las al op meerdere fora dat het beste is om gewoon eerst een dagje mee te gaan maar heb al een keer met een paar vrienden airsoft gedaan bij een vriend thuis en toen raakte ik verliefd haha.

PS: Sorry als bepaalde zinnen moeilijk te lezen zijn , maar ben geen held in verhalen schrijven en heb een haat verhouding met gramatica :p

Alvast bedankt !

met vriendelijke groet ,

MichelBozz
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Als eerste is het natuurlijk geen wapen als we helemaal correct zijn, maar dat terzijde. Ik zou goed een budget instellen wat je puur alleen aan een replica wil uitgeven zonder alle extra's zoals batterijen, oplader en andere accessoires, dan weten wij en jij in welk range je zit qua merken en replica's en kunnen we je beter aanraden waar je naar moet kijken. Voor de rest komt er ook nog bij kijken wat voor model je wil, oftewel wil je een AK, M4 of geheel iets anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: michelbozz
Nee het is geen wapen maar een replica :p
Mijn budget is rond de 200/250 euro puur voor de replica.
Ik zat zelf te denken aan de g & g cm18 maar het liefst zou ik een p90 of een L85A willen maar ik kan geen L85A met een rails erop vinden voor accessoires (die er natuurlijk in de toekomst moeten komen ) en allebei de modellen zijn te duur voor mijn budget op dit moment.
En ik kan natuurlijk door sparen maar wil niet meteen een replica halen van +400 euro.
 
Nee het is geen wapen maar een replica :p
Mijn budget is rond de 200/250 euro puur voor de replica.
Ik zat zelf te denken aan de g & g cm18 maar het liefst zou ik een p90 of een L85A willen maar ik kan geen L85A met een rails erop vinden voor accessoires (die er natuurlijk in de toekomst moeten komen ) en allebei de modellen zijn te duur voor mijn budget op dit moment.
En ik kan natuurlijk door sparen maar wil niet meteen een replica halen van +400 euro.

Qua 200-250 zou ik voor M4's kijken naar Specna Arms, de SA-A03 is ook een Mk18 replica, maar dan wel full metal :). Een P90 hoeft ook niet duur te zijn, de Tokyo Marui P90's zitten net tegen de 300 Euro dus dat valt best mee, maar denk dat het wel een moeilijker type is om mee te beginnen ivm de ergonomie en de magazijnen. Een L85 is heel cool en daar weet @Toothpick veel meer van af, het enigste wat ik je kan aanraden is om naar de ARMY L85 te kijken volgens mij is hier eentje van met en zonder rails. Je kan ook voor die zonder rails gaan en later nog de rails er los bij kopen :). Stel je hebt opeens interesse in RUSFOR en dus AK's dan zou ik of de CYMA AK's of de Forcecore/Meister Arms AK's aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en michelbozz
maar het liefst zou ik een p90 of een L85A willen

Zijn alle 2 niet echt goede beginners replica's als je het mij vraagt. Maar als jij ze mooi vind wie ben ik om te zeggen dat je ze niet moet kopen.

Zelf zeg ik tegen elke beginner koop een replica waar veel info en upgrade parts voor te vinden zijn: m4, m16, AK's, HK, g36 etc etc

Wanneer je evt problemen ermee krijgt zullen er meer mensen zijn die je kunnen helpen dan dat je bv een l85a hebt.
 
@Rebelattack tnx voor taggen ;)

Nee het is geen wapen maar een replica :p
Mijn budget is rond de 200/250 euro puur voor de replica.
Ik zat zelf te denken aan de g & g cm18 maar het liefst zou ik een p90 of een L85A willen maar ik kan geen L85A met een rails erop vinden voor accessoires (die er natuurlijk in de toekomst moeten komen ) en allebei de modellen zijn te duur voor mijn budget op dit moment.
En ik kan natuurlijk door sparen maar wil niet meteen een replica halen van +400 euro.

met 200/250,- als budget kun je alleen "simpele goedkope" AA's kopen.
Wil je voor de L85 gaan dan kun je kiezen uit diverse merken:
  • ICS
  • WE
  • Ares
  • G&G
WE: heeft alleen op gas en dat moet je liggen en werkt slecht met kou of je moet met ventielen je magazijnen aanpassen dat je er mee als HPA kunt spelen.

ICS: is goed out of the box. Maar heeft een eigen hop-up unit waardoor bij upgraden je hier in beperkt bent. ook hun piston heeft smallere tanden omdat er ook nog een stukje ander tandwiel langs gaat. Het is ook de vraag welke hop-up je hebt. dit omdat er zijn die goed zijn maar ook gewoon nieuwe zijn waarvan de arm te weinig hop of standaard teveel hop levert.

Ares: is een "goedkopere" variant van de G&G met wat minder kwaliteit. ik heb zelf een Army (is overgenomen door Ares)L85A1 en deze is nog steeds een van mijn beste samen met de Ares L22A2(/L85AFV). Wel heeft de L22A2 standaard een plastic gearbox welke ik ondertussen heb vervangen voor ene metalen van G&G. Maar in de L85A1 zit wel gewoon een metalen gearbox

G&G: is in mijn ogen de beste voor als je op batterij wil van de L85 serie. Net als de Ares is het hop-up systeem het zelfde als de standaard M4 hop-up systemen dus makkelijk te vervangen indien gewenst. Ook de onderdelen in de gearbox zijn gelijk aan die van een M4 dus makkelijk te vervangen zodat er meer keuze is in upgrade onderdelen. G&G is zoals ik al aangaf van betere kwaliteit dan Ares en daar betaal je dus ook een beetje meer voor.

Al met al als je een L85 hebt, dan ben je wel een van de weinige die "anders" durft te zijn dan alle m4/m16 (lijkende) AA's die je op het veld ziet.
MAAR ook door het bullpup design zit het gewicht dichtbij je schouder waardoor je langer kan richten omdat het minder op je armen drukt dan een AA met gearbox in het midden.
(natuur&scheikunde: kracht X arm= lees hoe verder een gewicht bij je vandaan hoe zwaarder deze aanvoelt/meer kracht je nodig bent)

Zijn alle 2 niet echt goede beginners replica's als je het mij vraagt. Maar als jij ze mooi vind wie ben ik om te zeggen dat je ze niet moet kopen.

Zelf zeg ik tegen elke beginner koop een replica waar veel info en upgrade parts voor te vinden zijn: m4, m16, AK's, HK, g36 etc etc

Wanneer je evt problemen ermee krijgt zullen er meer mensen zijn die je kunnen helpen dan dat je bv een l85a hebt.

Verkijk je niet in de hulp bij de L85. Er zijn al meerdere gebruikers die ze hebben en @Twinfromhell en ik hebben ook een grote brede kennis van de L85 en helpen gerust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en michelbozz
Ik heb inderdaad ook de L85 van ICS (2x) 1x 360fps aeg en 1x 450fps DMR.
Ben er zeer tevreden over en zijn naar mening zeer makkelijk te monteren/ demonteren.
Zeker door de CD met instructie filmpjes is het piece of cookie.
Hop up is inderdaad wel iets minder, maar met een paar doe it your self mods prima te doen.

Bij mijn L85`s zitten ook onder de handgaurd een RIS railtje. (zie foto<<<<<)
Gewoon lekker zelf in het polymeer getapt, epoxy erachter en zit kei vast.
Nu vertical grip met lamp er in onder de handgaurd en scope boven op, wat heb je nog meer nodig?

En ja, ik ben BIJNA altijd de enige met een L85 op het veld. Zou graag wat buddies willen zien :)

Greetings
 
Aanvulling: als je ris wilt op je L85 dan is er de Daniël defense rissysteem.
zie hier op mijn WE L85

(edit foto ivm verkeerde afb. en even van 2 berichten 1 gemaakt)


2e5p300.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Hertenvacht
@Toothpick Hartstikke bedankt voor je tips en voorstellen zal er straks meteen naar kijken !
Ik vind het er heel fijn uitzien , een scope lekker dicht bij de handgaurd en trouwens ook een hele mooie gun met die kleur !

@Twinfromhell Ik ben niet zo heel handig aangelegd maar had al gekeken naar filmpjes om de L85A1 van G&G te demonteren en heb er ook al een gevonden. En ook hartstikke bedankt voor de tips !
Maar is het nederlandse limiet op 350 fps gezet of wordt dit gehanteerd tijdens skirm?
Of kan ik ook kijken naar hogere FPS'en aangezien jij er ook een hebt van boven de 350 :p

Ik ben wel blij geworden dat er L85A1 rails opties zijn en ik vind een m4/m16 niet heel mooi en te traditioneel.
Maar ik twijfel nog steeds over de p90 ( van TM) of de L85A1 omdat ik het ontwerp en vooral de ergonomie ( wat ik hoor in reviews op internet natuurlijk) wel fijn vind.
 
@michelbozz ik had verkeerde afb. geplaatst. was de WE L85 met granaatwerper (zeer zeldzaam aangezien de granaatwerper niet meer gemaakt/verkocht wordt).
Ik heb nu de zelfde AA gepost maar dan met de daniël defense ris railsysteem erop.

en hier kun je m zien met bajonet er op in actie bij mijn laatste skirm

360 FPS is de norm voor alle AA's m.u.v. DMR (430fps als ik het goed heb) klasse en Snipers (500 FPS)
Let op!! dit is maximale FPS dus zorg altijd dat je er safe onder zit dat mocht het door temp omstandgheden zijn dat je wat hogere FPS hebt.

De L85A1 heb ik van Army zoals ik al aangaf. En deze kan ook met de Daniël defense ris system. Mar met oog op realisme is het niet kloppend omdat pas in Afgh. de L85a1 zijn uitgerust met deze ris handguard. en de L85A1 is halverwege jaren 90 dus voor de Afgh. tijd.

je hebt best kans dat de G&G gearbox het zelfde is als die van Army
 
Laatst bewerkt:
DMR is 450 FPS max en 500 FPS max met 2 sec delay (afhankelijk van het veld)

Wij hebben zowel een assault L85 op 360 FPS als een DMR L85 op 450 FPS
 
Mijn. WE is hpa en DMR dus met fps stel ik hem gelijk goed af nabij de max fps.

Alles op batterij valt bij mij onder de 360 fps