Algemene Beginners Vragen

Mohammad Mohammadi

New Member
2 mei 2020
2
0
Trophies
1
Beste mensen,

Ik ben compleet nieuw bij dit gehele Airsoft gedoe, maar ik weet wel al iets. Ik heb daarom algemene vragen als nieuwkomer die jullie als professionals misschien voor mij kunnen beantwoorden. Ik zet achter elke vraag een nummer en dan kunnen jullie één of meerdere vragen beantwoorden.

1: Hoe word ik ingeleid in het "skirm" gedoe, waar moet ik me melden en zijn er instructie dagen die je vertellen hoe de gang van zaken zijn.

2: Zijn er mensen tussen jullie die 1 of meerdere mensen een "info" bespreking kunnen geven (dit kan gewoon via sociale media bijv. Instagram, omdat dit een snellere manier van communicatie is) of kennen jullie mensen die dat kunnen doen.

3: Kennen jullie winkels die een groot assortiment aan wapens hebben die allemaal getest kunnen worden. (Afstanden spelen hierbij geen rol)

4: Wat zijn de gemiddelde schema's van evenementen. Denk hierbij aan: drukste periodes, overnachtingen, de duur van de evenementen?

5: Wat is het gemiddelde kostenplaatje voor evenementen ( we laten de NABV en uitrustingskosten even opzij).
Wat kost 1 dag, wat kost een heel weekendje, wat kost 1 dag plus uitrusting, zijn er club abonnementen?

Ik heb zelf geen budget. (omdat ik het geld dat ik normaal aan de sportschool en games uitgeef ik hier nu aan kan besteden) Maar het zou wel fijn zijn om het te weten.

Ik hoop dat ik zoveel mogelijk "beginnersvragen" heb opgenoemd en dat het voor jullie ok een beetje verduidelijkt is. Je moet namelijk voor elke vraag 30 comments lezen of lang zoek naar een antwoord vandaar dat ik deze topic heb gemaakt.
Het zou ook kunnen zijn dat een van de ervaren airsofters een Instagram of discord groep maakt waar alle nieuwkomer terecht kunnen voor alle kleine vragen. Mijn insta is in ieder geval mmoba.18
Als je echt kan helpen deins dan niet terug alle hulp of advies is welkom.
 
Beste,

Leuk dat je interesse hebt in de hobby, veel van de beginnersvragen staan hier in: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/mee-airsoften-als-introducee-beginner-thread.3227/
Ik zou je vragen proberen te beantwoorden.
1. Meld je aan als introducee bij een airsoft orga om een dagje te airsoften. Hier kan je met een huurkit airsoften en wordt je alles uitgelegd.
Volgensmij heeft area 077 venlo soort intro avonden.

2. Als je meer vragen hebt kan je me via instagram wel een pb'tje sturen. callsign_skinnyman.

3. In de airsoftsport (ver)kopen we geen wapens. We noemen het replica's, ik noem het ook vaak zat een buks hoor maar wapen vinden mensen die niet weten wat het is vaak een beetje vaag en geeft scheve gezichten.
Maar naar je vraag, krale schietsport heeft een groot assortiment replicas en kunnen volgensmij inderdaad allemaal getest worden.

4. Gemiddelde airsoft skirm is zaterdag/zondag. Rond een uur of 9 daar zijn en rond 4 uur klaar. Rond uurtje of 12 a 1 lunchen.
Je kan ook soms een weekend boeken en vrijdag aankomen en zondag middag vertrekken, zoals bij bunkerhill of fort barchon.
Voor deze mensen worden vaak avond en/of nachtskirms georganiseerd.

5. Een dagje zelf airsoften met eigen spullen zit je op 25a 30,- entree en zelfde bedrag aan bb's.
Voor een huurkit zit je vaak aan 55-60euro voor een dag.

Weekendje zit je met eigen spullen op 60 a 70 euro en dan bbs voor 2 skirms dus 30euro. Reken een 100euro
En dan met een huurkit 150,-


Hoop dat ik zo even in snel trein vaart je vragen hebt beantwoord. Als je nog wat verder wilt weten stuur maar een berichtje via insta naar @callsign_skinnyman.
Ik bijt niet;)

Mvg
Thomas
 
Beste,

Leuk dat je interesse hebt in de hobby, veel van de beginnersvragen staan hier in: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/mee-airsoften-als-introducee-beginner-thread.3227/
Ik zou je vragen proberen te beantwoorden.
1. Meld je aan als introducee bij een airsoft orga om een dagje te airsoften. Hier kan je met een huurkit airsoften en wordt je alles uitgelegd.
Volgensmij heeft area 077 venlo soort intro avonden.

2. Als je meer vragen hebt kan je me via instagram wel een pb'tje sturen. callsign_skinnyman.

3. In de airsoftsport (ver)kopen we geen wapens. We noemen het replica's, ik noem het ook vaak zat een buks hoor maar wapen vinden mensen die niet weten wat het is vaak een beetje vaag en geeft scheve gezichten.
Maar naar je vraag, krale schietsport heeft een groot assortiment replicas en kunnen volgensmij inderdaad allemaal getest worden.

4. Gemiddelde airsoft skirm is zaterdag/zondag. Rond een uur of 9 daar zijn en rond 4 uur klaar. Rond uurtje of 12 a 1 lunchen.
Je kan ook soms een weekend boeken en vrijdag aankomen en zondag middag vertrekken, zoals bij bunkerhill of fort barchon.
Voor deze mensen worden vaak avond en/of nachtskirms georganiseerd.

5. Een dagje zelf airsoften met eigen spullen zit je op 25a 30,- entree en zelfde bedrag aan bb's.
Voor een huurkit zit je vaak aan 55-60euro voor een dag.

Weekendje zit je met eigen spullen op 60 a 70 euro en dan bbs voor 2 skirms dus 30euro. Reken een 100euro
En dan met een huurkit 150,-


Hoop dat ik zo even in snel trein vaart je vragen hebt beantwoord. Als je nog wat verder wilt weten stuur maar een berichtje via insta naar @callsign_skinnyman.
Ik bijt niet;)

Mvg
Thomas

Hahaha...
Perfect man thanks
 
Denk dat je aan Maffo zijn beginnerhandleiding (zie bovenstaande link van THomas) al echt een hele hoop hebt.
Veel organisaties en velden doen aan beginnersavonden. Combat City in Leiden doet het ook en Airsoft Club Nederland heeft dit ook lange tijd gedaan.
Mocht je uit de regio Leiden ofzo komen dan ben je van harte welkom eens een keer mee te gaan naar een evenement. Ik ben daar Marshall (scheidsrechter) en wil je daar wel het een en ander laten zien. Maar, daarnaast zijn er tal van andere velden die je graag als introducee mee op sleeptouw nemen. Via de website van de locaties kom je al snel aan informatie.
Locaties kun je vinden via bijvoorbeeld de website van de NABV waar alles opgesomd staat.
Je kunt dan een huurkit reserveren voor een paar tientjes en dat is een mooie toegankelijke manier om de airsoftsport te leren kennen.
 
Ik wilde deze ook nog even posten. Dit is wat ik nu zou kopen zou ik beginnen. Het is niet de allergoedkoopste start, maar voor minder dan 600 euro heb je wel alle spullen die je nodig hebt om goed te kunnen airsoften.