AliExpress Ervaring

Niels Nguyen

Member
10 dec 2017
22
7
Trophies
4
Beste leden,

Heeft iemand hier ervaringen over het bestellen / kopen van Airsoft kleding bij AliExpress ? zou jullie ervaring kunnen delen?

Alvast bedankt.
 
Ik weet we dat de maten qua kleding niet overeen komen met de maten in Nederland. Ik had een XXL jas gekocht. Die zou in Nederland als een M over de toonbank gaan. Dus let echt op de afmetingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Wat er al gezegd is, maten is maar de vraag of die kloppen en de kwaliteit is natuurlijk ook altijd maar afwachten. Als je goedkoop een setje camo kleding wilt kan je denk ik beter een DPM BDU en broek halen bij een militaire dump.
 
paar keer een half-face mask bij Ali besteld, kost weinig. Alleen redelijk lange levertijd.
 
Kleding zou ik persoonlijk niet via AliExpress halen. Ik bestel wel regelmatig wat, voornamelijk pouches. Die zijn een fractie van de kosten van wat je in Nederland betaald en de kwaliteit is redelijk.
 
paar keer een half-face mask bij Ali besteld, kost weinig. Alleen redelijk lange levertijd.

Ter aanvulling op mezelf. De verzendkosten zijn dusdanig laag dat het stukje tussen postkantoor en mijn thuisadres niet gedekt is. Heb al een paar keer een kaartje van postNL gehad dat ik de zending op het postkantoor mocht komen ophalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Heb aardig wat bij ali besteld, half face masks, lens protection, boonies, red dot, slings, pouches, balaclavas, headsets.

Vooral accesoires koop ik bij ali, altijd zonder verzend en vaak in aanbieding met verzenden 2 weken. Goedkoop maar ja lang wachten kan een maand duren. Maar geen verzendkosten
 
@victor

De verzendkosten uit China zijn hoe dan ook niet dekkend.
De post bezorgers werken onderling met een "gentlemen agreement."

Of te wel. (bijvoorbeeld) TNT bezorgd de pakketjes voor de Chineze leverancier in Nederland en chinaPost bezorgd de pakketjes van TNT in China en dan hebben we het nergens over. Echter lopen de verhoudingen door de toenemende Chinezen webwinkels enorm scheef en zeggen de NL bedrijven. We moeten de kosten gaan inperken. En dat doen ze dus door enkel tot de pickup points te vervoeren.
 
Ik heb een hoop van ome ali.
Ik adviseer om te selecteren op aantal bestellingen en gratis verzenden te activeren in je selectie.

Ga dan maar lekker rondneuzen en bekijk de reviews ook. Daar kan je vaak zien of het eerder aan NL geleverd is of niet.

Kleding is wel riskant qua kleur, kwaliteit en maat. De ene maattabel is de andere niet op ome ali.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Veel is al gezegd, maar dingen als kleding zou ik zelf niet zo snel via AliExpress bestellen. Heb er wel een ACOG, een Reddot en een porto vandaan; identiek aan de -vaak 2.5x zo dure- variant die in Nederland te koop is.

Tot op de dag van vandaag over alles 100% tevreden. Let inderdaad op verzendkosten en baseer je vertrouwen op het aantal verkopen van een verkoper + reviews. Daarnaast: houd rekening met eventuele invoerrechten (bij producten vanaf €20,-) wat het in sommige gevallen duurder maakt dan kopen in Nederland, maar daar hebben de verkoper wel wat trucjes voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Nguyen
Heel eeg bedankt voor jullie berichten omtrent jullie ervaringen en adviezen voor me. Hopelijk deze informatie ook nuttig zal zijn voor anderen.

Fijne feestdagen allemaal.
 
Heb pas een acog gekocht via Ali, de verkoper gevraagd om ander bedrag op het verzendlabel te zetten ivm invoer kosten. Bij aankomst stond er op dat het een pencil case van 5 dollar was :D kan allemaal daar. Kleding nog nooit aangedurfd om te kopen daar
 
Heb pas een acog gekocht via Ali, de verkoper gevraagd om ander bedrag op het verzendlabel te zetten ivm invoer kosten. Bij aankomst stond er op dat het een pencil case van 5 dollar was :D kan allemaal daar. Kleding nog nooit aangedurfd om te kopen daar

Ik vraag er niet eens om gezien ze het toch wel doen, op rails tot aan scopes er staat altijd 10 of 15 dollar op.