Aluminium slide voor TM G17

Camilo

Well-Known Member
16 dec 2016
810
465
Trophies
20
Hey beste mensen,

Ik vroeg mij af welk model/merk aluminium slide ik op mij Tokyo Marui kan monteren. Er schijnen meerdere soorten te zijn, en zou zelf niet weten welke goed is en of het past.

Ook vroeg ik mij af wat voorn effect een metalen/aluminium hop up unit zou hebben op de performance/gas verbruik van de replica.

Alvast bedankt voor de info! :D
 
Eentje die TM compatibel is. Ligt eraan of je een fancy slide wil of iets standaards, maar een metalen/aluminium slide zal zwaarder zijn en dus minder efficient.

Hop up unit heeft effect als de stock unit niet goed hop kan aanbrengen, efficiency zal je er niet echt uit krijgen of de stock unit moet aanzienlijk lekken door niet genoeg sluiting van de bucking op de barrel, maar daar ga ik niet van uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Eentje die TM compatibel is. Ligt eraan of je een fancy slide wil of iets standaards, maar een metalen/aluminium slide zal zwaarder zijn en dus minder efficient.

Hop up unit heeft effect als de stock unit niet goed hop kan aanbrengen, efficiency zal je er niet echt uit krijgen of de stock unit moet aanzienlijk lekken door niet genoeg sluiting van de bucking op de barrel, maar daar ga ik niet van uit.

Ik zou dan de ''standaard'' willen maar dan een metalen versie. Heb jij toevallig nog goede sources voor de slide? Ik had zelf rainbow8 aangeraden gekregen.

De hop up unit werkt naar behoren, dus die mag erin blijven zitten. ;)
 
Als je op een TM glock een alu slede wilt hebben moet je inderdaad gewoon kijken voor een slede voor een TM. Geen slede kopen voor een WE glock, die zijn tegenwoordig net iets anders als TM.

Qua gewicht maakt een (goede) alu slede de boel niet zoveel zwaarder. Je merkt het in ieder geval niet. Bovendien is het toch standaard het beste om als je opnieuw bb's laad ook je gas op te toppen.
Wat ik zeker aan zou raden is om als je dan toch bezig bent te investeren in een light weight blowback housing. Dat scheelt echt veel in gewicht en zal je cyclespeed zeker verbeteren.

Merken om naar uit te kijken voor sledes:
- detonator (duur maar absoluut top)
- nova
- guns modify
- prime
Er zijn nog wel meer goede fabrikanten maar daar kom ik niet zo snel op. Let wel dat de meeste fabrikanten werken met batch produkties. Dus als iets uitverkocht is kan het soms wel even duren voordat het weer op voorraad is.
Shops:
- bunny workshop
- boom arms (deze krijgt de nieuwste modellen vaak als eerste binnen)
- scopeandlaser
- redwolf
- crw airsoft
Note: soms willen de prijzen onderling bij shops nogal verschillen, dus even kijken welke shop voor jou benodigdheden het goedkoopst is kan lonen.

Rainbow8 doet vooral guarder. Dat is betaalbaar en vaak op voorraad maar heeft niet de beste kwaliteit qua afwerking en passendheid.

Voor een blowback unit (en andere glock tuningparts) zou ik kijken naar de merken UAC en Gunsmodify. De parts van deze duiken ook regelmatig op bij sommige europese shops. Afhankelijk van de dollarkoers kan het soms iets goedkoper zijn deze apart te bestellen in de EU (maar niet altijd)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Hybride slede of een slede met veel cut outs en een lightweight blowback housing. Eventueel nog een wat sterkere recoilspring en kijken voor een shortstroke setje. Van die laatste ben ik alleen geen fan omdat je daardoor ook je slidelock buiten werking stelt en ik heb die toch wel graag.

Maar lightweight blowback housing 100%
 
Hybride slede of een slede met veel cut outs en een lightweight blowback housing. Eventueel nog een wat sterkere recoilspring en kijken voor een shortstroke setje. Van die laatste ben ik alleen geen fan omdat je daardoor ook je slidelock buiten werking stelt en ik heb die toch wel graag.

Maar lightweight blowback housing 100%

Ik ben zelf ook fan van de slide-lock, had inderdaad gezien in een filmpje met high-end side arms dat dat een optie was ;)
 
@Oddball Super bedankt voor de goede info! :D
Ik ga even kijken/vergelijken, ik laat het nog even weten ;)