alweer 'n nieuwe, met een vraag natuurlijk :)

Calig0la/Ni3ls

New Member
11 sep 2014
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,
Ik ben Niels, 25 jaar en ik kom uit de omgeving van Rotterdam. Ik ben al een hele tijd airsoft aan het onderzoeken om te kijkenof het iets voor mij is. 'K ben p de airsoft-markt geweest afgelopen zondag, heb in een winkel rondgekeken en natuurlijk ook op internet.Tot nu toe lijkt het me helemaal geweldig :-D ! Ik overweeg ook om mij aan te melden voor de introductiedag om het daadwerkelijk eens te gaan proberen. 
Ik ben alleen benieuwd wat het nu eigenlijk ongeveer kost om te airsoften (daarmee bedoel ik niet de aanschaf van gear enzo!).Hoe vaak gaat een gemiddelde airsofter nou eigenlijk skirmen en wat kost een gemiddelde skirm? Ik zag op de evenmentenkalender al snel dateen skrim €25,- euro kan kosten. Geld dit voor alle skirms? 
Excuses als deze vraag krenterig lijkt ;P.  
Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht. 
 
Hoi Niels,
Welkom en ik hoop dat je wat aan de info hebt die hier gegeven wordt. Skirms varieren tussen de €15 a €25 euro. Eerder €25 dan 15, vaak is er dan ook nog de keus om een bbq mee te doen, dan ligt de prijs nog hoger. Waar je vooral mee kunt "besparen" is je eigen gear. Gear en voornamelijk AA's maken de prijzen nog wat hoger.
Wel hebben we het hier over skirms en niet over Milsims. Milsims zijn vaak tussen de €25 en €50 euro maar voor meerdaagse sims betaal je al snel meer. Dit ook vanwege eet en slaapgelegenheid wat vaak verzorgd wordt door de organisator.
Hoe vaak je gaat is helemaal je eigen ding. Hoeveel tijd heb je?, hoe leuk vind je het? heb je een vriendin/parter met kinderen die je aandacht wel eens willen etc.
Ook kan het een beetje liggen aan de jaargetijden, ik speel liever in de kou dan met 30+, echter komt dit door mij isolatielaag en gear dat ik standaard meesleep.
Je zal dan ook niet bijzonder veel aan het antwoord hebben echter is dit voor mij wel de waarheid.
Een ding waar echter wel veel fouten worden gemaakt, is hoevaak je een skirm meegedaan hebt. Je voelt jezelf misschien een nubcake als je voor het eerst er bent maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan hoe een persoon zich opstelt en wat hij doet voor het team dan hoe vaak hij ergens aanwezig is.
Ben leergierig, openminded en ben niet bang om te zeggen dat het je 1e 2e skirm is, en 9 van de 10 zullen je helpen.
Neem dit bovenstaande mee mocht je jezelf and groentje op het veld begeven.
Greetz, Tweeq - out
 
Hoi Niels,
Skirms varieren tussen de €15 a €25 euro. Eerder €25 dan 15





Skirms van €15 eurie?? Waar als ik vragen mag?
Ik neem stiekem aan dat je het dan over doordeweekse avond skirms hebt.. Want ik kan zo niet bedenken waar ze een open skirm hebben op zaterdag of zondag met prijzen onder de €22.50.
De DAG evenementen kosten tussen de €22,50  -    €30. Sommige locaties hebben ook door de weeks een avondje voor clubs. En deze zijn dan vaak €12,50 - €15.


Hoe vaak skirmen we?
Wij (mn tweelingbroer en ik) skirmen sinds Oktober 2013. En zijn inmiddels 16 a 17 keer wezen skirmen.. Dus dat komt neer op één keer in de  +- 3 weken
 
Welkom Niels.
Gewoon doen.
Van je luie reet en mee gaan naar die intro skirm ;)
Prijzen van 15 euro ben ik inderdaad nog niet tegen gekomen.
1x 20 euro in Arnhem omdat het een kerst special was maar verder altijd 20+.
Wat Evil inderdaad zegt wij hebben nu dus in bijna een jaar tijd ongeveer 17 skirms gehad.
Soms 1.5 maand niet maar ook wel eens 3 keer in 1 maand.

Greetings
 
Bedankt allemaal voor de reacties en de info. Zeeeker goede informatie. Dit waren antwoorden die ik ongeveer verwachtte, dus das cker mooi :)
@tweeq, k snap idd dat 't voor iedereen anders is hoevaak hij/zij skirmt/milsimt, toch ist 't handig te weten voor n algemeen beeld. 'K zal bij die eerste skirms ook zeker niet doen alsof k n pro ben :p. Gewoon om hulp vragen is nix mis mee ;)
Thnx iig! 
  
 
<div>

</div>
 
@Calig0la/Ni3ls
Wat andere al aangeven hoevaak je skimt is aanhankelijk aan tijd,budget en wie jouw aandacht wilt hebben 
Open skrims vallen vrijwel altijd in het weekend.Ik en mijn broer ( waar ik altijd meespeel) hebben geen verplichtingen in het weekend.Wij skrimen ongeveer 3 X per maand Ik kan mijn voorstellen dat wanneer je wel verplichtingen hebt dit aantal lager ligt. 
De entree prijs voor Open skrims ligt meestal op 25 Euro.Het goedkoopste wat ik heb gezien is bij Veluwe Airsoft,daar is de entree 22,50.
 
In BE kun je onder de 22,- skirmen. Van nette orga's die min. 20,- rekenen tot illegale orga's die 15 of 12,50 rekenen.

Ikzelf speel ca om de 2 maand met verbruik van max halve zak bb's.
26sep ben ik op daarle. Daar hebben ze ook huurkits en leden van toothsquad als van acn zijn er dan ook. Is een aanrader. Je kan ook op de zaterdag gaan. De organisatie heeft huurkits en pm me als je er nasrtoe wilt dan kun je bij mij als intro mee
 
Excuses dat ik dit oude topic weer opstart ;) 


Ik heb onderhand meegedaan aan een skirm en ben heel erg enthousiast. Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties hier, ze hebben geholpen!


Ik heb me onderhand ook ingeschreven bij de NABV. Nu nog op de ledenpas wachten :D


Tot op het veld! 


 


Cheers


Niels