Amoeba striker S1

Bigdanny1997

Member
5 sep 2017
12
4
Trophies
4
Hallo beste mensen,

Ik was benieuwd of er mensen met de Ares Amoeba striker s1 rondlopen.

Ik heb namelijk interesse in deze sniper; en wil graag weten wat de ervaringen ermee zijn, wat je eraan moet upgraden etc.

Alvast bedankt!
 
Ik heb er eentje, nu nog volle bak aan het upgraden en nog geen skirm mee gespeeld, alleen in de tuin beetje geschoten.
Het volgende heb ik er tot nu toe aan veranderd:
- Pistol Grip plus Cheek Pad
- Action Army ARES Striker AS01 Hop Unit
- Upgrade C.P.S.B. (CPSB-02)
- A.E.D Striker S1 90* Sear Kit
- Ares Striker S1 Hop Adustment Screw

Binnenkort daarbij nog een Bespoke Airsoft 300mm outer barrel en Maple leaf crazy jet inner barrel vanwege de cilinder/barrel ratio (https://www.snipermechanics.com/sin...AS01-Air-Volume-How-to-make-it-more-effecient) plus nieuwe bucking (Maple Leaf autobot)

als je op facebook zoekt op "Ares Amoeba Striker AS01 Owners" dan zit je bij de meest actieve groep. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: StefK66
Voor 500 euro kan je het zelf veel beter doen, zoals TVDE al aangaf is het cylinder volume heel klein, dus kan je beter een hele korte barrel erin stoppen om zo te zorgen dat deze omhoog gaat en je zwaardere bbs ook met een snelheid kan afschieten die je tegenstanders niet even voor op zij kunnen stappen. Daarbij als je een 180 euro sniper, 100-120 euro side arm en etc. voor 500 kan verkopen dan gok ik niet dat er gigantisch veel upgrades in zitten als die er al in zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
ALs je op de link klikt kun je lezen wat eraan gedaan is, ze raden ook aan 0.40gr te grbuiken daar is hij voor ge-upgraded. Met de upgrades die erin zitten (zie link) schiet hij erg precies.
 
Leuk bedacht door Silo, maar ik heb idd het idee dat ze er een 500 fps spring in gooien en er dik geld voor vangen, want ja, een Youtuber gebruikt het dus het zal wel goed zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Daarnaast zitten er BB's bij die je officieel eigenlijk niet mag gebruiken. Op de fles staat gewoon "awaiting certificate", oftewel heeft (nog) geen bio certificaat :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Somentus
die had ik nog niet gezien, dus was iets te snel met mijn oordeel ;) Dan maar vragen wat het met zijn oude ssg24 doet ;P
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb uit meerdere bronnen vernomen dat er in het "Silo pakket" alleen een sterkere spring in de Striker is gezet. Mocht dit inderdaad zo zijn dan vind ik dat jammer en misleidend om dat als "pre-upgraded" aan te duiden, aangezien de stock internals niet echt bestand zijn tegen een (te)
sterke spring.

Daarnaast lijkt 490 fps met .20 heel cool, echter door de cylinder/barrel ratio krijg je negatieve joule creep, waardoor je met zware bb's (zoals die .40's die je erbij krijgt) echt heel veel minder (minder dan bij een VSR-10) fps haalt
"Essentially this means on a normal sniper rifle such as a VSR10 where at 500fps on .2s, you may get 2.3J on .4’s (depending on the set up, not taking into account Joule Creep). On the Amoeba you might actually only get 1.8-2.1j."

De standaard sears zijn ook nog eens 45*, waardoor je het randje waarop de sear hangt al "opgegeten" wordt met de standaard spring, ik verwacht dat dit met een sterkere spring nog erger is.

Een aantal onderdelen zijn proprietary (behalve de spring en de barrel/bucking, die zijn zelfde als VSR-10) er is inmiddels echter voor bijna elk stock onderdeel wel een aftermarket upgrade te vinden. Het is een leuke sniper rifle out of the box met een vet design en een goede basis, maar ga er niet vanuit dat je er met enkel een spring upgrade bent. Zoals bij (bijna) alle snipers zul je er zelf het nodige aan moeten doen om die longe range hits te kunnen maken.
 
Binnenkort daarbij nog een Bespoke Airsoft 300mm outer barrel en Maple leaf crazy jet inner barrel vanwege de cilinder/barrel ratio (https://www.snipermechanics.com/sin...AS01-Air-Volume-How-to-make-it-more-effecient) plus nieuwe bucking (Maple Leaf autobot)

als je op facebook zoekt op "Ares Amoeba Striker AS01 Owners" dan zit je bij de meest actieve groep. :)

TVDE, wat word de lengte van je inner barrel? 300 lijkt me weer zo kort. Een langere zou kunnen als je deze (deels) door laat lopen in een suppressor.
Heb je het al gedaan en wat zijn je bevindingen? Er benieuwd namenlijk.
 
TVDE, wat word de lengte van je inner barrel? 300 lijkt me weer zo kort. Een langere zou kunnen als je deze (deels) door laat lopen in een suppressor.
Heb je het al gedaan en wat zijn je bevindingen? Er benieuwd namenlijk.

Waarom zou je een langere barrel installeren als je het al zo'n klein cylinder volume heeft.

PS: misschien is jezelf voorstellen wel zo beleeft.
 
Een lange(re) inner barrel heeft zoals Rebelattack al schreef geeft bij de S1 Striker een negatieve invloed bij het wegschieten van zwaardere bb's, de luchtdruk die uit de compressie van je cilinder komt is namelijk net wat te weinig om een zwaardere bb met vaart door de barrel heen te jagen, het is dus niet zo dat een langere barrel altijd meer accuracy of range geeft. (Lees hier voor uitgebreide uitleg)
Ik heb nu zelf nog de stock inner en outer barrel erin zitten, op den duur wil ik naar een 300mm of 430mm inner barrel toe, binnenkort komt Ares met een 2nd wave van accessoires voor de Striker, waaronder kortere outer barrels, dus daar wacht ik nog even op.
 
Hallo allemaal.

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik zit er ook aan te denken om er een te kopen. Hoe zijn jullie ervaringen tegenwoordig met deze replica ?

Ik heb een hoop gelezen over de tekortkomingen ervan maar ik hoor graag de mening van mensen die hem al een tijdje gebruiken op de velden. Eventueel zit ik eraan te denken om hem om te bouwen naar Co2/HPA als dat de tekortkomingen kan oplossen.


Grt Johan
 
Het wordt nog wel regelmatig gebruikt als upgrade platform dus als je toch al kijkt naar hpa oid is het een prima optie