Aparte vraag!

El Tigre

New Member
18 jun 2016
1
0
Trophies
1
Hoi mede schutters,

Zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Tjeerd de Vries 49jr en luchtbuksschutter 100Meter.
Jullie zullen gelijk denken..wat moet een lb schuter op een airsoftforum.
Hier komt het verhaal.
Heb eerst vn booggeschoten met zware compountboog. en daarna overgestapt naar een veerbuks. kogeltjes goedkoper dan een pijl.
Na de veerbuks overgestapt naar een persluchtgeweer Hatsan BT65.
Hier heb ik een jaar voor gespaard om te kunnen kopen en schiet hier al ruim 3 jaar mee. kwam met een karabijnkolf. heb er een jaar geleden zelf een andere kolf onder gebouwd.....Accuracy International met klapkolf......Dit schiet een stuk beter dan de karabijnkolf.......alleen is die niet net zo stevig als de echte...bij jullie misschien beter bekend als Well L96.......aangezien ik niet in het bezit ben van aan NABV pas het volgende.....Heb al uitgebreid gegoogled.......Een originele kolf v?e echte kost al 1000 Euro.....Een nieuwe Well 96 airsoft tussen 133 en 280 Euro.
Ik zoek dus zo'n klapkolf inclusief monopod ,bipod voor de kolf ,adjustable cheek en haedrest....dus niet Het airsoftactie gedeelte omdat ik geen NABV pas heb en er mijn luchtbuks actie op wil zetten!
Ik zoek dus eigenlijk een schutter die zoiets thuis heeft en er niet tevreden mee is of dat ie kapot is... en er dus vanaf wil......Ik ben bereid om om het hele apparaat te kopen.....wel moet de verkoper het airsoftgedeelte behouden en eventueel onklaar maken.

Alvast bedankt.

mvg El Tigre

Hey tjeerd, wat is je regio?
En heb je toevallig linkjes van welke Well je wil?
Ik ben best bereid om er eentje voor je aan te schaffen en de kolf door te verkopen. Mijn eigen Well Mb01 (l96) doe ik niet weg. Zit aardig wat pdi spul in :wink:

Edit: na wat Google denk ik dat je opzoek bent naar een well mb08. Dus aan mijn Mb01 heb je sowieso niks hahaha

Kudo's voor het feit dat je het legaal wilt doen en je je research hebt gedaan. Succes verder met de zoektocht.

Hoi Sander,
Mijn regio is Gelderland en wel Heerde Noordoost Veluwe.
Het is idd een well mb08.
Alvast bedankt voor je aanbod om er 1 aan te schaffen en dan de kolf te verkopen. Ga nog even afwachten of er nog iemand opduikt met bijv een kapot exemplaar of zoiets.

mvg Tjeerd

Hi Tigre,

Inderdaad mooi dat je het via de legale weg wilt doen ^_^ Ik hoop voor je dat er iemand komt.

Als je niemand vindt zou je kunnen kiezen iemand het complete ding te laten aanschaffen en het airsoft gedeelte er te laten "uitslopen". EDIT: Maar dat stel je volgens mij ook al voor in je eerste reactie.

Om de zoektocht nog wat te verfijnen de kolf moet in OD green zijn. net als de profielfoto.

mvg Tjeerd

Is het niet sneller, slimmer en makkelijker als je zelf een NABV-pas aanvraagt? En dan toch een nieuwe koopt? Acht de kans niet heel groot dat je iemand treft met die replica en dat die kapot is en hij op dit topic kijkt. En misschien is de kolf ook los verkrijgbaar binnen de airsoftwereld. Ik weet dat diverse kolven separaat verkocht worden. Succes!

@DjStitch82

Ik denk niet dat TS lid wil worden van de NABV om alleen een kolf te bemachtigen. Dat kost hem lidmaatschap en VOG plus eventueel pasfoto's en dan komt de well mb08 er nog bij.

Hij kan dan beter een nabv lid de mb08 laten kopen voor ~ 133 daar de kolf door laten verzenden en dat de airsofter het loop gedeelte houd dan wel vernietigd.
Volgens mij zijn die kolven niet los te koop. Ik ben er nog geen tegen gekomen. Alleen een houten L96 kolf heb ik wel eens gezien.

Hoi,Voor een kolf ga ik idd geen lid worden.
En inderdaad...uitgebreid lopen zoeken op losse kolf maar die op het www niet kunnen vinden in airsoft......wel de originele maar die is niet te betalen.

Ja ik snap het punt wel, alleen het is nog niet geregeld. Dus om van het gedoe af te zijn zou ik die 70 e extra maar neerleggen, 133+70 = 203 is een stuk goedkoper dan 1000,- e en heb je toch snel je kolf in handen. Of mis ik iets en is het allemaal al geregeld?

Hoi DjStitch
De bedoeling is om een tweedehandse dan wel een kapot apparaat over te nemen en dan alleen de kolf mee te nemen.....er wordt dan een luchtbuks opgezet.....ik heb zelf van hout zo'n kolf gemaakt welke ook goed werkt alleen het scharniergedeelte waar de kolf klapt is niet zo stevig als die v/d airsoftvariant.
Dat het een klapkolf moet zijn is omdat de buks anders niet in m'n foedraal past.
En van huis naar de schietbaan moet ie in een foedraal vervoerd worden.
Mocht het niet lukken om een tweedehandse te kopen dan kan ik altijd nog voor een nieuwe gaan via een winkel of een lid.

Airsofters,

Het was even rustig van mijn kant omdat ik ook nog als gezagsvoerder op een schip m'n geld moet verdienen en daardoor in een week weg week thuis systeem werk.
Geeft je ook tijd om verder na te denken.
Ik had al aangegeven dat ik eigenlijk een luchtbuksschutter ben.
Maaaar moet ook toegeven dat ik een Ghilliesuit heb welke ik niet kan gebruiken met het luchtbuksgebruik.......custommade...zoals het hoort.......elke sniper moet hem zelf maken.....half jaar werk en ben er trots op.
Ben dus bezig om via de site van de Nabv een vog en de rest aan te vragen en is in behandeling. De bedoeling is nu om te wisselen.......acuracy kolf....meest lucht...en soms airsoft sniper incl ghilliesuit........Ga over een paar weken naar Frankrijk op vakantie...misschien vind Ik daar nog iets.

mvg El Tigre

In de toekomst nog een Sniper nodig in jullie team ?

Hoi Tigre,

ACN (de club / het team) heeft een ledenstop en accepteert op dit moment geen nieuwe leden. Daarnaast is 90% van de leden op het forum geen club/team lid. Dit zijn personen die het forum interessant en gezellig vinden en hier hun kennis delen. Dit heeft verder dus niets met ACN te maken.

Alleen de leden met "ACN" bij hun forumnaam is daadwerkelijk ACN club/team lid.

El Commandante @Jan kan je hier vast meer over vertellen.

Gaaf dat je een eigen ghillie hebt gemaakt. Ik ben er ook mee bezig en het is inderdaad een tijdrovend klusje :smiley: