Mijn project is bij het schrijven van dit topic eerst afgerond, alleen nog de 1e skirm meespelen.
Omdat ik eigenlijk alleen met mijn APS ASR Guardian's speel wilde ik hiervoor ook een DMR setup maken.
Hiervoor heb ik eerst upgrades besteld:
1 : Lonex helical gear set
2 : Lonex TITAN A2 torque-up motor (long)
3 : Lonex anti reversal latch
4 : Lonex shim sets (voor de zekerheid 3 setjes)
5 : Lonex anti heat selector plate
6 : Lonex cylinder voor langere barrels
7 : Lonex extreme toughness poli piston
8 : Lonex silent M4 piston set
9 : Matrix meteorite 8mm bushing set
10: ASG M135 spring (voor de zekerheid ook een M125 spring mee besteld mocht deze tehard schieten)
Later nog de GATE TITAN Advanced drop-in module met MAXX CNC trigger besteld om alles af te maken.
Daarna de stock APS Silver edge extreme gearbox leeg halen.
Zo trof ik de gearbox aan tijdens het open maken. Hier was nog nooit mee geskirmd!
De gearbox volledig leeg gehaald, schoon gemaakt en de bussen erin gezet.
Hier kwam ik er ook achter dat de bevel gear niet vrij kon draaien in zijn behuizing.
Daardoor besloten om de ruimte voor de bevelgear iets bij te slijpen met de dremel tot de gear vrij kon draaien. Daarna weer netjes schoongemaakt en ook gelijk besloten om met de dremel de gearbox bij de bewegende delen de binnenkant goed te polijsten voor zo min mogelijk weerstand.
Nadat de gearbox schoon en spiegelglad was ben ik begonnen met het shimmen. Persoonlijk vind ik het een leuk werkje ookal ben ik er uren mee bezig omdat ik het perfect wil hebben.
Piston set monteren. Ik weet niet of het toeval was, of dat het komt doordat ik alle upgrades van lonex had gekozen, maar de AOE was perfect toen ik alles had gemonteerd. Ik had voor de zekerheid bij Evike al silent piston sorbo pads besteld maar deze was ik niet nodig.
Alles in op zijn plaats gezet en de gearbox weer inelkaar gedraaid. Hiervoor ben ik zelf een grote fan van het quick spring change system waardoor je de gearbox zonder veer in elkaar kunt zetten en als laatste deze achterin kunt stoppen en eventueel zo wisselen zonder de hele gearbox uit elkaar te halen.
Helaas moet je de gearbox wel in alle gevallen volledig uit de replica's halen.
Als laatste heb ik nog voor de replica een Madbull tightbore barrel met 509mm met een Maple leaf macaron 70 blue bucking en de Maple leaf Ohm nub met de ProWin M4 hopupunit. Helaas is de bucking in slechte staat dus bestel ik die binnenkort nog. Eerst FPS gemeten met de Prowin hopup, Madbull tightbore 455mm met de Modify black .25 flathop set.
De replica heb ik getest met mijn Xcortech 3200MK3 chrono met een resultaat van 483 FPS @.20... Iets tehard dus... Daarna de veer gewisseld voor de M125 met een resultaat van 445 FPS. Ik denk dat ik voor sommige velden nog een M115 veer van ASG ga bestellen omdat deze nog net over de 1,7J gaat met .30g.
Voor de eerste test ga ik naar een veld waar de max FPS voor de DMR nog op 450 fps zit dus ben benieuwd hoe de dag zal gaan.
Als iemand nog tips heeft of dat ik misschien dingen beter had kunnen doen sta ik open voor tips en tricks voor de volgende build of upgrade.
Omdat ik eigenlijk alleen met mijn APS ASR Guardian's speel wilde ik hiervoor ook een DMR setup maken.
Hiervoor heb ik eerst upgrades besteld:
1 : Lonex helical gear set
2 : Lonex TITAN A2 torque-up motor (long)
3 : Lonex anti reversal latch
4 : Lonex shim sets (voor de zekerheid 3 setjes)
5 : Lonex anti heat selector plate
6 : Lonex cylinder voor langere barrels
7 : Lonex extreme toughness poli piston
8 : Lonex silent M4 piston set
9 : Matrix meteorite 8mm bushing set
10: ASG M135 spring (voor de zekerheid ook een M125 spring mee besteld mocht deze tehard schieten)
Later nog de GATE TITAN Advanced drop-in module met MAXX CNC trigger besteld om alles af te maken.
Daarna de stock APS Silver edge extreme gearbox leeg halen.
Zo trof ik de gearbox aan tijdens het open maken. Hier was nog nooit mee geskirmd!
De gearbox volledig leeg gehaald, schoon gemaakt en de bussen erin gezet.
Hier kwam ik er ook achter dat de bevel gear niet vrij kon draaien in zijn behuizing.
Daardoor besloten om de ruimte voor de bevelgear iets bij te slijpen met de dremel tot de gear vrij kon draaien. Daarna weer netjes schoongemaakt en ook gelijk besloten om met de dremel de gearbox bij de bewegende delen de binnenkant goed te polijsten voor zo min mogelijk weerstand.
Nadat de gearbox schoon en spiegelglad was ben ik begonnen met het shimmen. Persoonlijk vind ik het een leuk werkje ookal ben ik er uren mee bezig omdat ik het perfect wil hebben.
Piston set monteren. Ik weet niet of het toeval was, of dat het komt doordat ik alle upgrades van lonex had gekozen, maar de AOE was perfect toen ik alles had gemonteerd. Ik had voor de zekerheid bij Evike al silent piston sorbo pads besteld maar deze was ik niet nodig.
Alles in op zijn plaats gezet en de gearbox weer inelkaar gedraaid. Hiervoor ben ik zelf een grote fan van het quick spring change system waardoor je de gearbox zonder veer in elkaar kunt zetten en als laatste deze achterin kunt stoppen en eventueel zo wisselen zonder de hele gearbox uit elkaar te halen.
Helaas moet je de gearbox wel in alle gevallen volledig uit de replica's halen.
Als laatste heb ik nog voor de replica een Madbull tightbore barrel met 509mm met een Maple leaf macaron 70 blue bucking en de Maple leaf Ohm nub met de ProWin M4 hopupunit. Helaas is de bucking in slechte staat dus bestel ik die binnenkort nog. Eerst FPS gemeten met de Prowin hopup, Madbull tightbore 455mm met de Modify black .25 flathop set.
De replica heb ik getest met mijn Xcortech 3200MK3 chrono met een resultaat van 483 FPS @.20... Iets tehard dus... Daarna de veer gewisseld voor de M125 met een resultaat van 445 FPS. Ik denk dat ik voor sommige velden nog een M115 veer van ASG ga bestellen omdat deze nog net over de 1,7J gaat met .30g.
Voor de eerste test ga ik naar een veld waar de max FPS voor de DMR nog op 450 fps zit dus ben benieuwd hoe de dag zal gaan.
Als iemand nog tips heeft of dat ik misschien dingen beter had kunnen doen sta ik open voor tips en tricks voor de volgende build of upgrade.
Laatst bewerkt: