Ares Amoeba am-013

RamonDales

Well-Known Member
27 nov 2017
154
83
Trophies
10
Hoi iedereen,

Ik heb zojuist de ares amoeba am-013 besteld bij softair rastelli. Nu heb ik een aantal vragen:

Moet ik invoerrechten en BTW nog betalen?
Ik ben van plan de replica alleen indoor te gebruiken op semi only, kan ik dan een 11.1 lipo gebruiken?

Hebben jullie nog tips bij het gebruik van deze replica?

Alvast bedankt!

Softair Rastelli komt uit San Marino en San Marino is geen EU lidstaat. Echter hebben zij een speciale regeling/band met de EU en mogen ze vrij handelen. Hierdoor hoef je geen invoerrechten te betalen. BTW zit als het goed is gewoon bij je aankoop inbegrepen.

11.1 LiPo zou ik sterk afraden voor een stock replica. Hiervoor moet je echt intern een aantal upgrades gaan doen wil je niet na een half jaar spelen alles alsnog moeten vervangen.

Qua verder tips is het standaard onderhoud gewoon heel belangrijk. Goed schoonmaken elke keer.

• Leuk
Waarderingen: RamonDales
Softair Rastelli komt uit San Marino en San Marino is geen EU lidstaat. Echter hebben zij een speciale regeling/band met de EU en mogen ze vrij handelen. Hierdoor hoef je geen invoerrechten te betalen. BTW zit als het goed is gewoon bij je aankoop inbegrepen.

11.1 LiPo zou ik sterk afraden voor een stock replica. Hiervoor moet je echt intern een aantal upgrades gaan doen wil je niet na een half jaar spelen alles alsnog moeten vervangen.

Qua verder tips is het standaard onderhoud gewoon heel belangrijk. Goed schoonmaken elke keer.

Bedankt voor je antwoord! Nou gelukkig dan maar haha!!

Maar ik wil die 11.1 puur voor de trigger response op single fire, ik dacht dat de slijtage vooral uit full auto voorkwam? (correct me if im wrong) Welke upgrades raad jij aan, en heb je enig idee hoeveel mij dat ongeveer zal kosten?

Je kan beter op een 7.4 LiPo gaan spelen. Voor een 11.1 moet je toch al snel je gears en cylinder aanpassen als ook een mosfet installeren. Vaak is ook het aanpakken van de AOE, Shimmen en airseal een must. Dit zal al snel ruim 100 euro zijn.

Advies is om eerst te kijken hoe de replica stock speelt en dan kijken wat je aan wilt passen. Dan kan je het beter in 1x doen of langzaam een stappenplan maken wat je in fases wilt upgraden. Gaat je een hoop geld schelen in onnodige of verkeerde upgrades.

Nee, het is juist andersom: single op 11.1v is slechter dan full auto. Het gaat namelijk vooral om de trigger contacts die 11.1v niet aankunnen. Dat komt doordat tussen de triggers contacts als je de trekker indrukt de elektriciteit begint te 'arcen' voordat beide onderdelen volledig contact maken. Dit zorgt ervoor dat je contacts beschadigen. Bij full auto gebeurt dit 1 maal als je de trekker indrukt voor een hoop bb's, in single 1 keer per bb. Daarom is het schadelijker voor een ongemodificeerde replica om in single 11.1v te gebruiken.

De amoeba zou het moeten aankunnen, nadruk op zou. Ikzelf koop nooit replica's met geintregreerde mosfets. ik vertrouw er niet in dat ze dit ook echt aankunnen. Maar ik laat mij graag verbeteren door reviews of mensen met ervaring met de amoeba.De mosfet zal in ieder geval al zo de trigger respons verbeteren, ookal gebruik je een 7.4v lipo.

• Leuk
De amoeba zou het moeten aankunnen, nadruk op zou. Ikzelf koop nooit replica's met geintregreerde mosfets. ik vertrouw er niet in dat ze dit ook echt aankunnen. Maar ik laat mij graag verbeteren door reviews of mensen met ervaring met de amoeba.De mosfet zal in ieder geval al zo de trigger respons verbeteren, ookal gebruik je een 7.4v lipo.

Duidelijk! bedankt voor je reactie!

Dan vraag ik me nog even af of er hier mensen met een andere visie/ervaring zijn.

Ik heb zelf een andere versie van Ares Amoeba (SR16), maar wel met zelfde EFCS. Draai hem op 11.1 LiPo en hij gaat als een malle. Wel paar dingen die ik zou doen voor je 11.1 LiPo zou draaien:

Stock bushings zijn waardeloos, zou ze vervangen en meteen shimmen.
Motor wordt best snel warm, heb zelf er een shs high torque ingegooid voor nog betere triggerresponse en minder warmte. (Geen mega groot probleem echter hoor!)
Bucking is slecht en zou er zelf een andere ingooien.

Verder werkt de EFCS zo dat hij uitgaat van het voltage waaraan hij de eerste keer is gekoppeld. Koppel je er eerst 11.1 aan, dan doet hij het niet meer op 7.4. Andersom kan wel, alleen krijgt de EFCS dan teveel stroom en slijt iets eerder. Mocht je willen veranderen of dingen als Burst of semi - semi willen instellen, heb je de programmer nodig. Dit is een kastje van rond de 40 euro.

P.s. de midcaps van ares werken er perfect mee, zijn goedkoop en onderhoudsvriendelijk.

Pretty much wat @JWieleman zegt, er zit al een fet in dus dat hoef je niet aan te passen, de stock bushings zijn bijna van boter en slijten gewoon weg, de rest is wel prima. Ik zou echter voor een 11.1V op zijn minst shimmen, AOE corrigeren en een metal rack piston installeren.

Pretty much wat @JWieleman zegt, er zit al een fet in dus dat hoef je niet aan te passen, de stock bushings zijn bijna van boter en slijten gewoon weg, de rest is wel prima. Ik zou echter voor een 11.1V op zijn minst shimmen, AOE corrigeren en een metal rack piston installeren.

Mijn type heeft een metal rack piston. Weet niet 100% zeker alleen of dat bij dit type hetzelfde is.

Top! welke bucking raad jij aan?
Ik heb zelf een andere versie van Ares Amoeba (SR16), maar wel met zelfde EFCS. Draai hem op 11.1 LiPo en hij gaat als een malle. Wel paar dingen die ik zou doen voor je 11.1 LiPo zou draaien:

Stock bushings zijn waardeloos, zou ze vervangen en meteen shimmen.
Motor wordt best snel warm, heb zelf er een shs high torque ingegooid voor nog betere triggerresponse en minder warmte. (Geen mega groot probleem echter hoor!)
Bucking is slecht en zou er zelf een andere ingooien.

Verder werkt de EFCS zo dat hij uitgaat van het voltage waaraan hij de eerste keer is gekoppeld. Koppel je er eerst 11.1 aan, dan doet hij het niet meer op 7.4. Andersom kan wel, alleen krijgt de EFCS dan teveel stroom en slijt iets eerder. Mocht je willen veranderen of dingen als Burst of semi - semi willen instellen, heb je de programmer nodig. Dit is een kastje van rond de 40 euro.

P.s. de midcaps van ares werken er perfect mee, zijn goedkoop en onderhoudsvriendelijk.

Top! welke bucking raad jij aan?

Ik denk dat ik dan gewoon met een 7.4 lipo begin, en evt met een 11.1 eindig.

Prommy purple werkte goed voor 'normale'. Heb hem nu geflathopt dmv macaron 60 bucking en shs CNC ver 2 hop up chamber. Mocht je ooit andere hop up erin doen, de stock nozzle is kleiner dan alle niet ares hop ups nodig hebben.

Prommy purple werkte goed voor 'normale'. Heb hem nu geflathopt dmv macaron 60 bucking en shs CNC ver 2 hop up chamber. Mocht je ooit andere hop up erin doen, de stock nozzle is kleiner dan alle niet ares hop ups nodig hebben.

Aha, dan moet ik die er misschien maar eens ingooien. Ik las indd al iets over de hop up kamer, moet ik dan om een andere hop up unit nog veel modificaties doen?

Aha, dan moet ik die er misschien maar eens ingooien. Ik las indd al iets over de hop up kamer, moet ik dan om een andere hop up unit nog veel modificaties doen?

Nozzle en alle andere merken chambers moet er vaak wat van de vinnen worden afgeschaafd. Met een vijl en half uur van je tijd heb je hem erin doorgaans.

• Leuk
Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg maar volgens mij is single fire schieten zwaarder voor je gearbox dan full auto omdat alles eerst weer op gang moet worden gebracht :)

Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg maar volgens mij is single fire schieten zwaarder voor je gearbox dan full auto omdat alles eerst weer op gang moet worden gebracht :)

Qua mechanische krachten op de gearbox zal het wel meevallen, tussen semi en full auto, materiaalmoeheid is een grotere killer. Elektrisch gezien is het wel zwaarder, gezien het idd meer energie kost om het constant op te starten dan het draaiende blijven te houden.

• Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Ik draai al 2 jaar een stock am013 op 11.1v met nul problemen. Na anderhalf jaar de gb open gemaakt. Nieuwe gears al klaar liggen, maar er was niets aan te zien. Dus ik heb het opnieuw ingevet en de boel weer ingebouwd. Later door com-bat nog een onderhoudsbeurt laten doen. En door.
Kan dus prima. Ik heb overigens wel met zo'n efcs controle kastje de boel op 11.1 gezet.

• Leuk
Hmm, nu twijfel ik toch wel weer haha. welke Lipo's gebruik jij? Misschien toch maar zo'n kastje halen.