Ares amoeba am-014, hapert na halve dag spelen.

Holierhoek

Well-Known Member
3 aug 2018
109
44
Trophies
9
Tijdens mijn laatste dag skirmen bij zuid-63 in landgraaf hield mijn am-014 er (gedeeltelijk) mee op.

Na de pauze schoot hij na 3-4 schoten niet meer.
Ik voelde de trekker wel klikken (efcs) maar geen response van de motor.

Ik dacht het zal de accu wel zijn, maar na deze gewisseld te hebben deed hij na een aantal schoten weer niks.

De accu's zijn 7.4 lipo, 1300 mah,15/20c.
c-rating is niet bijzonder hoog maar zou het toch moeten trekken.

Ook een 7.4 accu met een hogere c-rating er aan gehad, hier hield hij het iets langer mee uit.

De accu's waren nog voldoende vol, 4.00 volt per cell op de gebruikte en 4.2 volt op de nieuwe (vol dus).

Op het einde van de dag wou ik het er niet bij laten zitten, en de accu's nog eens eraan gehangen.
Dit keer schoot hij wel fatsoenlijk elke keer dat ik de trekker overhaalde, ook met trigger spammen.
De grip voelde ik wel langzaam warm worden.

Kan het zo zijn dat de motor te warm is geweest, en de efcs heeft besloten om de boel maar te stoppen.
(De motor heeft dus goed kunnen afkoelen tijdens de 2e helft)

Er zit op het moment een JG blue in, wat naar mijn weten al geen slechte motor is.

Naar mijn kennis en kunde is hij goed geshimmed, en ik gebruik ceramic bearings wat ook zou moeten helpen met het soepel draaien.

Het kan trouwens ook nog zijn dat de motor gewoon oud is. Ik heb hem namelijk uit een replica dat ik 2e hands heb gekocht.


Mocht ik een nieuwe motor willen kopen is dit dan een goede?
€26 is geen gekke prijs.

https://gunfire.com/en/products/tornado-f1-high-torque-gen-2-motor-long-1152209297.html

Hier een dezelfde maar dan een aluminium versie (waarschijnlijk de endbell)

https://gunfire.com/en/products/tornado-f1-high-torque-gen-2-motor-alu-version-long-1152209303.html

Ook zag ik deze staan van ares zelf.
Een slim motor met smalle grip (real steel formaat)
Ik vind er weinig info over, misschien heeft iemand meer info.

https://gunfire.com/en/products/sht-slim-amoeba-motor-grip-set-long-1152219444.html

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, of een soortgelijk probleem heeft gehad.
 
Ik weet niet wat warm is, maar warmte is wel een killer voor magneten dus te warm en ze werken niet meer optimaal. Als je kan zou ik eens kijken naar je amp draw.

Alu versie is niet de 24 euro extra waard op het moment. Slim grip is een persoonlijke keuze, niet heel bijzonder, meer een gimmick, want oh cool correcte grip op een AEG.
 
Deed hij consequent 3-4 schoten en dan stoppen tot je opnieuw accu ontkoppelde en weer aankoppelde? Zo ja, check de sensor van de EFCS die de cycle registreert van je gears en druk de sensor iets meer richting de magneet die in je gear zit. De sensor zit op het uiteinde van de EFCS op een soort los flexibel stukje.

Als hij namelijk 3-4 schoten doet en dan ontkoppelt, kan het zijn dat de EFCS geen cycle registreert (de sensor pakt niet de magneet op) en dan schakelt hij automatisch uit bij de Ares Amoebas.