Ares L1A1 SLR oftewel fall

Kpl1boon

Well-Known Member
30 nov 2018
81
30
Trophies
5
Zag net een review op YouTube over deze.....Nice....
Heeft iemand ervaring met deze gun.?

En hoever kan je met deze schieten,
I.v.m.langeloop.
Ben opzoek Niet naar sniper rifel,maar een geweer die ook een flinke afstand kan overbruggen.,zeg maar een snipper wisser

En hoever kan je met deze schieten,
I.v.m.langeloop.
Ben opzoek Niet naar sniper rifel,maar een geweer die ook een flinke afstand kan overbruggen.,zeg maar een snipper wisser

Je gaat never ever een goed gebouwde sniper eruit schieten met een standaard ares fal. Hoe ver je schiet komt niet door een langere loop, maar is een combinatie van hoe goed je hopup is en hoe hard je schiet.

Een mp5 met een loop van 247mm die 350 schiet zal net zo ver schieten als een fal met 455 mm loop die ook 350 fps schiet, ervanuit gaande dat ze dezelfde bb's, bucking en nub gebruiken.

En fal is wel een goed platform om een dmr van te maken, dan mag je harder schieten. Als je dan een beter bucking en nub combinatie erin zet en met zwaardere bb's gaat schieten zal je al een stuk dichter in de buurt van een sniper komen.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Kpl1boon
voor Sinterklaas heb ik gevraagd dat iedereen besefte dat een lange loop in airsoft weinig tot niks betekend en al zeker niet voor de range. helaas, dan maar opnieuw proberen met de kerstman

Dat moet je idd niet aan sinterklaas vragen,aangezien de jongste in ons huis bijna 16 is,en met kerst wordt het ook niks,want ben altijd aan het werk tijdens de kerst,dus die zie ik ook nooit.
Maar ik snap het

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Dat moet je idd niet aan sinterklaas vragen,aangezien de jongste in ons huis bijna 16 is,en met kerst wordt het ook niks,want ben altijd aan het werk tijdens de kerst,dus die zie ik ook nooit.
Maar ik snap het

Het is niet kwaad bedoelt naar u toe natuurlijk, want vele grote reviewers (vooral als ze affiniteit met een winkel hebben) vermelden maar al te graag dat de langere barrel voor de betere range is. heel jammer maarja. het moet verkopen zeker...

Ik heb de Ares L1A1 inderdaad. Als je door mijn topics snuffelt kan je ook veel ervaringen ervan zien.
Je kan er makkelijk een DMR van maken aangezien hij stock al alleen semi auto kan.
Echter zal alleen een sterkere veer erin douwen niet genoeg zijn voor de beste performance; ik kan het weten, dat heb ik eerst geprobeerd.
Ben nu flink wat upgrades verder. Als ik de tech mag geloven heb ik nu een bereik van 80-85m met 0.40g bb's, maar dat ga ik pas de 16e ondervinden.

Kijk als julie beiden je replica even goed geupgrade hebben dan zal een sniper altijd meer bereik hebben dan een DMR. Maar er lopen ook veel snipers rond die lang niet alles zo goed hebben afgesteld, en dan kan je ze met een goede DMR er uit schieten.
Bovendien zijn lang niet alle engagements op de max range met een sniper. Door cover kan je bijna altijd dichtbij genoeg komen om ze onder vuur te nemen, en dan schiet je ze gewoon er uit met je hogere rof.

Maar uiteindelijk is de reden dat ik voor de Ares L1A1 heb gekozen puur omdat hij het beste aansloot bij de gear die ik draag.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Kpl1boon
Had gehoord dat er waarschijnlijk ook een upgrade komt zodat hij auto kan...
Dat is niet wat ik zoek in dit wapen,heb oooit(lang geleden) dit als persoonlijk wapen gehad toen er nog dienstplicht was ;)
Zelf zou ik een andere innerbarrel 6.03 erin doen denk ik ,en misschien nog wat andere kleine dingen zodat hij strakker schiet.
En range 80/85 m is top

En ik zie meerdere keren w@pen en gew33r in je posts staan. Binnen Airsoft praten we over replica's, Airsoft apparaten of AAs.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Crix
@Kevinvr, welke lengte barrel zit er uiteindelijk trouwens in?

@OP: In principe kan je (zonder JC regel) verder komen met een kortere barrel dan een langere barrel en hebben mensen dit al vaak genoeg laten zien, bijvoorbeeld dat je met een 200mm barrel en een volle cylinder je zo tussen .20 en .40, +1 joule aan winst kan halen. Een goede ratio is efficiënter (qua benodigde veer), maar een te lage ratio betekent dat je energie gaat verliezen op zwaardere bbs en daardoor mogelijk ook range.

Ik ga denk ik maar net zoals sherlockzor ook een wensenlijstje maken voor de kerstman gezien ik voor sinterklaas te laat ben.

• Leuk
Waarderingen: Crix en sherlockzor
@Rebelattack de oorspronkelijke 550mm barrel, maar dan gepolijst. Blijkt dat de gearbox een grotere dan standaard cilinder heeft en die dat dus aankan.

Maar inderdaad, er is heel veel aan gesleuteld. Er zit zo'n 250 euro aan aftermarket onderdelen in, de kosten voor de tech niet meegerekend.

• Leuk
Waarderingen: Kpl1boon
@Kevinvr Doe je lijstje met specs een hier?
Dit ivm ik er ook nog over sta te denken om de loadout eens en keer te wisselen naar de KL begin jaren 90 ;)
FN Fal met een FN Browning 9 mil highpower.

Mvg Roy AKA Smitty

Ik ga toch eerst maar voor de ares sr 25.
Denk dat ik daar eerst maar eens mee ga stoeien,misschien later een fall,dan liefst een gbbr

Fal GBBR??
Wow, dat zou mooi zijn.
Heb wel een ebb gezien maar nog nooit een GBBR

Mvg Roy

Die bestaan ook niet. Meneer heeft geen onderzoek gedaan. Tenzij hij hpa met blowback bedoelt. Er bestaan wel engines die dat doen, maar er zijn er geen die zonder aanpassingen in de ares L1A1 passen. Dus dat is sws custom werk.

Nou nou wat is dat meteen onaardig? Hij zegt alleen maar dat hij begint met een SR-25 en later een FAL zou willen en dan het liefst een GBB versie. Deze is er echter momenteel nog niet, maar alles kan gezien er ondertussen ook al een G3 GBB uit is en er volgend jaar ook een MP7 in AEG vorm komt.

Edit: Roy vat het niet verkeerd op :).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik vat helemaal niets verkeerd op.
Ik zeg gewoon dat ik tot nu toe alleen de ebb versie heb gezien en nog nooit een gbb.
Indien deze er wel zou zijn, zou dat heel mooi zijn
Vandaar ook de vraag tekens achter Fal gbbr????
Als zijnde is die er dan??

Mvg Roy

Ik vat helemaal niets verkeerd op.
Ik zeg gewoon dat ik tot nu toe alleen de ebb versie heb gezien en nog nooit een gbb.
Indien deze er wel zou zijn, zou dat heel mooi zijn
Vandaar ook de vraag tekens achter Fal gbbr????
Als zijnde is die er dan??

Mvg Roy

Helemaal gelijk, begrijp nu wat je bedoelt, had het anders geïnterpreteerd.