Army R28 Pistol

Steyn

Active Member
6 feb 2017
37
5
Trophies
4
Heey airsofters,

Ik ben al 2 weken aan het rond zoeken op internet voor een secondary, alleen ik weet niet zo goed wat de goede en betrouwbaren merken zijn op het gebied van pistols..... Ik zat zelf aan de Army R28 te denken. Heeft een van jullie hier heel toevallig ervaring mee? Of speelt een van jullie met een pistol die je mij echt aanraad?

Ik hoor het graag hieronder.


Army R28: http://gunfire.nl/product-dut-1152195048-R28-pistol-replica-black.html
 
Heb zelf geen ervaring met de Army R28 maar kan je wel in de richting van goede merken helpen (Ik zeg niet dat Army slecht is hoor, kan daar zelf niet over oordelen).

Tokyo Marui, Cybergun, KWC, zijn goede merken.

Ik heb zelf een hele tijd met de Cybergun Colt 1911 Anniversary gespeeld. Een mooie, solide replica die erg lekker schiet en mij niet in de steek heeft gelaten wanneer ik hem nodig had.
De replica waar ik het over had: https://www.bunker501.nl/product/colt-1911-anniversary-model-co2-full-metal/

Bunker501 heeft ook een mooie starterpack van deze replica, die bevat gelijk extra mags, CO2 patronen, een koffertje, en nog wat andere dingen: https://www.bunker501.nl/product/colt-1911-anniversary-edition-co2-full-metal-starterpack-mega/
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
ik heb ervaring met deze betreffende replica.

Looks: 10 --> Cant go wrong with a 1911
Degelijkheid: 5 --> safety switch zat losjes en de mags waren dramatisch snel leeg(gas)
Performance: 7 --> schoot lekker maar wederom doordat het gas zo snel op was werd de range ook snel minder
Kosten: 6 --> Qua aanschaf prima te doen, maar had ondertussen 6 mags aangeschaft omdat deze tegenvielen(zie eerdere antwoorden)

Conclusie:
Leuk apparaatje voor de looks, wil je kwaliteit, geef dan wat meer uit voor een beter merk(you get what you pay for).
Tip: Ga voor een sidearm die werkt op co2 ipv greengas. You wont regret!

Succes met de zoektocht!

gr Paul
 
Het probleem van de army is dat het intern een kopie is van een marui. Daar is niks mis mee, maar als je dat met zwaar, gegoten, potmetal doet wel. Marui 1911's hebben dankzij hun dunne single stack magazijnen snel last van cooldown en een kleine gas voorraad. Combineer dat met gegoten onderdelen waar niet zo nauw op wordt gekeken qua afwerking en je hebt een pistool wat niet echt veel kan schieten.

Dat je voor co2 moet gaan zul je mij enkel horen adviseren voor full metal 1911's. En dan enkel vanwege de single stack stijl.
Voor alle replica's die een zogeheten dubbel stack stijl magazijn gebruiken volstaat green gas even goed. Met als bijkomend voordeel dat je je gasvoorraad tussendoor (en dus ook je bb's) kunt bijvullen.
 
Heb zelf geen ervaring met de Army R28 maar kan je wel in de richting van goede merken helpen (Ik zeg niet dat Army slecht is hoor, kan daar zelf niet over oordelen).

Tokyo Marui, Cybergun, KWC, zijn goede merken.

Ik heb zelf een hele tijd met de Cybergun Colt 1911 Anniversary gespeeld. Een mooie, solide replica die erg lekker schiet en mij niet in de steek heeft gelaten wanneer ik hem nodig had.
De replica waar ik het over had: https://www.bunker501.nl/product/colt-1911-anniversary-model-co2-full-metal/

Bunker501 heeft ook een mooie starterpack van deze replica, die bevat gelijk extra mags, CO2 patronen, een koffertje, en nog wat andere dingen: https://www.bunker501.nl/product/colt-1911-anniversary-edition-co2-full-metal-starterpack-mega/
Dankjewel voor de reactie, dit gaat hem waarschijnlijk worden! Je zei dat je hem zelf hebt of had, maar had je hier ook een passend holster voor, zo ja welke?
 
Laatst bewerkt:
ik heb ervaring met deze betreffende replica.

Looks: 10 --> Cant go wrong with a 1911
Degelijkheid: 5 --> safety switch zat losjes en de mags waren dramatisch snel leeg(gas)
Performance: 7 --> schoot lekker maar wederom doordat het gas zo snel op was werd de range ook snel minder
Kosten: 6 --> Qua aanschaf prima te doen, maar had ondertussen 6 mags aangeschaft omdat deze tegenvielen(zie eerdere antwoorden)

Conclusie:
Leuk apparaatje voor de looks, wil je kwaliteit, geef dan wat meer uit voor een beter merk(you get what you pay for).
Tip: Ga voor een sidearm die werkt op co2 ipv greengas. You wont regret!

Succes met de zoektocht!

gr Paul
Altijd fijn als mensen ervaring hebben met verschillende replica's, door wat jij en @RoelTheWorld mij hebben verteld ga ik waarschijnlijk voor de Colt 1911.

Gr, Steyn
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de reactie, dit gaat hem waarschijnlijk worden! Je zei dat je hem zelf hebt of had, maar had je hier ook een passend holster voor, zo ja welke?

Ikzelf gebruikte een hardholster van IMI Defense voor het model die ik had. Zat er goed vast in en wiebelde niet. Weet niet hoe andere 1911 modellen er in passen.
 
Zijn glocks betrouwbare secundary's, of raden jullie die juist af?
 
WE Glocks zijn, naar wat ik gelezen/gehoord heb, ook best prima. Alleen de WE G18C staat erom bekend een nozzle sloper te zijn bij (veel) full-auto gebruik.

Kijk kwa holster eens naar het Universal Pistol Holster van Warrior Assault Systems. Dit is misschien een wat duurder holster, maar kan je na gelang de replica die je gebruikt op maat afstellen zodat elke pistol replica strak past. Daarnaast kent dit holster een erg goed vergrendelingssysteem waardoor je replica er niet zomaar uit kan vallen. Ik heb hem zelf ook en wil niks anders meer.

Enige minpuntje is dat replica's met een lampje of lader eronder er niet in passen, maar dat geldt in de meeste gevallen ook voor de andere dedicated holsters zoals bijv. de IMI defence holsters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
asg glocks = kwa
Wil je een betrouwbare glock waar veel voor te krijgen is: Marui
Daarna zou ik voor WE gaan, niet vanwege de kwaliteit maar puur omdat er voldoende spare parts te krijgen zijn
Dan komt asg/kwa
En dan de rest...
 
Ik heb een TM G17 en een Army R17, werken allebei al 2 jaar prima en heb de slede van de TM niet eens vervangen. ;)