Ah, dat is inderdaad ook handig om te weten.
Zelf heb ik maar een paar replica's op CO2 (ik gebruik doorgaans GG omdat CO2 vaak te hard schiet), dus bij jouw magazijn kan het er iets anders uitzien (deze foto's zijn van een Beretta replica magazijn):
Bekijk bijlage 3681
Binnen de rode markering in de foto hierboven zie je main valve (Engels voor "Ventiel"), daaronder zie je een zgn.
"Valve tool"; eigenlijk is dat het enige gereedschap waarmee je zo'n valve eenvoudig kunt verwijderen, zonder je valve te slopen (ze zijn gemaakt van brons en zijn daardoor vrij eenvoudig te beschadigen).
Wanneer je valve eruit hebt gedraaid, dan ziet deze er (afhankelijk van je magazijn) zo uit:
Bekijk bijlage 3682 Bekijk bijlage 3683
De valve links zit in mijn magazijn en daar zitten, zoals je ziet, geen ringen op: op de rechter valve zitten ze er wel op (die zwarte dingen)
Bij mijn magazijn zitten de rubber ringetjes achter de valve ipv erop:
Bekijk bijlage 3684
Daarnaast kan het zijn dat er nog een ring zit achter de puncture pin (het pennetje om je capsule open te prikken):
Bekijk bijlage 3685
Bekijk bijlage 3686
Persoonlijk vind ik green gas magazijnen wat vriendelijker in het onderhoud, omdat je daar alleen een fill value en een main valve hebt waar je eenvoudig bij kunt, maar als je CO2 magazijnen hebt moet je die natuurlijk ook onderhouden, al kost het iets meer moeite.
Overigens kun je de eerder genoemde valve tool ook gebruiken bij green gas magazijnen; zelf vind ik het die €10 investering aan gereedschap ruimschoots waard want het maakt het leven zoveel makkelijker dan lopen klooien met schroevendraaiers en ander ongeschikt gereedschap.