ASG/STI lawman 1911 recoil

R.G

New Member
25 dec 2020
4
0
Trophies
1
Beste ik heb een 1911 van asg/sti . al enkele jaren in mijn bezit. Laatste jaren in de kast gelegen omdat de CO2 capsule zichzelf leegspot bij het inbrengen in het magazijn. Wegens drukte airsoft een beetje naar de achtergrond geschoven. Nu probeer ik de draad weer wat op te nemen. Bovenstaand probleem is verholpen met air-seal grease.

Nu stuit ik op volgend PROBLEEM: als ik schiet komt de loop na recoil niet altijd helemaal terug( zie foto). Dit gebeurt zowel met een co2 patroon dat nog zo goed als vol zit als met eentje waar al 1 magzijn mee geschoten is. Dus ligt niet aan de kracht van het co2 patroon (12g) denk ik.

Iemand enig idee? Als hij blijft hangen kan je hem met 1 vinger gewoon even duwen en dan glijd hij terug in de juiste postie .

Graag tips of mogelijke oorzaken....mvg Roel
Capture+_2020-12-25-10-24-51.png

Je zegt dat de replica de laatste jaren in de kast heeft gelegen. Wanneer is deze voor het laatst schoongemaakt van binnen en weer gesmeerd?

Zowiso al een tijdje geleden.maar dit probleem deed zich al voor voordat deze da kast is ingegaan :(

Goed onderhoud zal het al wat kunnen verbeteren.
Wat ook als extra nog kan is de hamer iets polijsten op het punt waar deze de slede raakt, en onderkant van de slede ook.

Laatste optie is beetje bij beetje iets van de hamer af vijlen/ schuren. Maar als je te ver gaat spant de hamer niet meer na een cycli van de slede..

• Leuk
Waarderingen: R.G
Stel dat ik zwaardere co2 patronen zou gebruiken..waardoor de recoil "harder" is en deze misschien meer kracht heeft om de slede terug naar voren te brengen. Of is dit een slecht idee voor ivm hogere druk op andere interne delen?

Geen idee, geen ervaring mee.
Maar de slede word door de druk naar achteren geduwd (en dat gebeurd bij jou ook), dan door een veer naar voren geduwd. (en daar komt het probleem)
Dus een sterker gas zou in theorie je probleem niet oplossen.

• Leuk
Waarderingen: R.G