AT-team impressie

Technisch gezien is alles kogelvrij totdat er een echte kogel in zit, maar het lijkt idd wel een klein beetje op een kogelwerend vest. Mist alleen wat 'bulk' en de schouderbandjes zijn te smal.

Sorry, beetje een mierenliefhebber ;) als het om dat soort vesten gaat.

Bedum tss haha, das waar. Bij deze de correctie naar kogelwerend ;)
Ik vroeg mij af @Boudewijn , ik heb wel eens kogelwerende vesten met schouderstukken gezien. En nu vroeg ik mij af, of die schouderstukken deel zijn van de uitrusting bij defensie/politie/andere overheidsinstellingen, of dat deze ook vrij verkrijgbaar zijn?
 
De echte zijn te krijgen, kosten een flinke smak geld maar mogen niet vrij zomaar verhandeld worden. Namaken is makkelijker en goedkoper. Maar ik zal binnenkort even informeren welke ik wel kan regelen.

Je gaat met die extra beschermers meer richting EOD bompakken (maar die zijn in het groen) en echt de gear in extreme situaties. Dan heb je het direct over grote vesten, platecarriers, helm met visor etc.

Ik zou aanraden om eerst te bedenken wat voor een soort uitrusting / uitstraling je wilt voordat je er straks een enorme smak geld tegenaan gooit.
 
Cool en dat dacht ik inderdaad (en is maar goed ook) Was dan van plan om ze na te gaan maken, en alvast bedankt toppie!
Verder had ik wel een goed beeld van wat voorn uitrusting / uitstraling ik wou hebben voor de load-out. Maar voor alsnog bedankt voor de goede tip ;)

Ik wil hem zover dat mogelijk is, doen lijken op een AT load-out. Had hier nog een foto als voorbeeld: https://www.politie.nl/binaries/w80...arrestatieteam-in-volle-uitrusting-op-weg.jpg
 
Cool en dat dacht ik inderdaad (en is maar goed ook) Was dan van plan om ze na te gaan maken, en alvast bedankt toppie!
Verder had ik wel een goed beeld van wat voorn uitrusting / uitstraling ik wou hebben voor de load-out. Maar voor alsnog bedankt voor de goede tip ;)

Ik wil hem zover dat mogelijk is, doen lijken op een AT load-out. Had hier nog een foto als voorbeeld: https://www.politie.nl/binaries/w80...arrestatieteam-in-volle-uitrusting-op-weg.jpg

De carrier die de nr 2 draagt (zonder molle) heb ik net binnen. De accessoires zou ik zelf namaken. Dat zijn platen die aan een vest zitten (lvl IIIa bescherming) met daar overheen een platecarrier met lvl III of IV platen.
 
Nice! Daar heb ik o.a ook intresse in. Had al meerdere items gezien op je site ;)
Vindt het ook gaaf om te zien hoe uitgebreid je kennis erover is ^^
 
NU heb ik een vest aan met een Molle systeem.
Maar er komt een vest bij die heeft geen Molle Systeem waardoor het meer lijkt op een kogelvrijvest... en het vest wat ik op de foto draag daar komen nog platen in waardoor hij wat meer body krijgt
 
Ik heb de originele binnen ;)

Maar let vooral op de bovenkant van de schouders. Deze zijn bij kogelwerende vesten en de AT en politie platecarriers lekker breed voor draagcomfort.

En er zijn ook molle vesten, maar die zijn of dun met rits aan de voorzijde voor over een vest, of dik en dan is het meteen lvl IIIa kogelwerend.
 
Update: Heb nu m'n ME-helm zwart gespoten samen met m'n mesh-masker. DIt heb ik met Krylon verf gedaan van Unit13. OOk heb ik m'n mesh masker wat gebogen om het shoulderen makkelijker te maken ;)

Dit is zeer goede verf vindt ik, en is op lood basis. Het is binnen 15 minuten droog en een uur te gebruiken. Ook blijft het goed zitten en geeft het een ''glad'' resultaat op de helm.

Ook heb ik bij de Great Oak wat besteld, namelijk Thunder Goggels. Deze passen goed over mijn bril en zijn full seal, dit was een voorkeur die ik had gezien ik hem voor CQB wil gebruiken. Ben er erg blij mee :)

En natuurlijk een foto'tje om te laten zien hoe het eruit ziet:

https://s3.postimg.org/ug9xii2dv/ME_Helm_met_masker_en_goggels_1.jpg
 
Nog een update-tje: Had van het weekend ook m'n Cytac Universele holster besteld. Hier ook nog een foto'tje van ^^

 
Zal ik doen goos, komt goed ^^
Heb hem inmiddels ook al aan m'n mesh masker ''gemonteerd'' (zoals bij How to mesh-mask van Cleanshot) en dat werkt super ;)
 
Update: Heb m'n TM G17 besteld bij Firesupport UK, en die zou er volgende week moeten zijn. Ik post de foto's wanneer die binnen is! :D
 
Update: M'n TM Glock 17 is binnen! Foto's zijn te vinden in het topic: Wat heb je gekocht/binnengekregen? mk2
Heb d'r nog niet getest maar ben nu al gek op dr! :p
 
Terug
Bovenaan