Bar 10 Schiet slecht na upgrades.

Paranoid

Well-Known Member
17 okt 2017
249
96
Trophies
12
Hallo vrienden en vriendinnen,

Ik zit er zwaar over na te denken om een Sniper te kopen!
Mijn oog is gevallen op de TM VSR-10 G-Spec.

Nu is alleen het feit dat die maar 300ish fps schieten omdat het niet harder mag in Japan.( zover ik weet)
ik weet dat het de bedoeling is om een paar onderdeeltjes te vervangen in de trigger om 500 FPS te kunnen schieten.
Nu hou ik zelf meer van zo compleet mogelijk fixen en wil dus complete trigger unit kopen.

Ik kan alleen heel slecht bepalen wat de beste aanschaf is, kunnen jullie mij van advies voorzien?

keuzes zijn:
https://airsoftpro.cz/en/dily-zbran...-pro-pusky-vsr-a-kopie-ver.4-detail?showall=1

https://www.skirmshop.nl/en/springer-custom-works-vsr-10-s-trigger-v9.html

https://www.skirmshop.nl/en/action-army-vsr10-s-trigger-set.html

er komt dan sowieso een M140 die als goed is rond de 460 fps schiet. ik heb geen chrono dus wil de gok voor randje 500 niet nemen. daarnaast is mijn ervaring met de AEG dat die ook niet overal even zuiver meet.

wat zeggen jullie?

P.S. Nog verdere upgrades die ik meteen zou moeten doen?

Als eerste zou ik gewoon aanraden en bar-10 te halen bespaart je gemiddeld 150-200 euro en is volledig VSR-10 compatible en vele zeggen zelfs dat het ABS van de BAR-10 lekkerder voelt dan de nylon van TM.

Dan de triggers, als eerste de S-trigger komt zonder piston dus die moet je dan ook nog erbij rekenen gezien de stock piston een 45 graden trigger is en deze allemaal voor zero trigger of 90 graden pistons zijn. Zover ik weet zijn alle 3 heel goed, wss is de action army net wat beter als een airsoftpro en zal de S-trigger weer net iets beter zijn dan de andere 2 ligt denk ik geheel aan je budget voor alles wat je het beste kan nemen.

Let er ook op dat je voor de rest nog wel wat meer wil doen dan alleen dit installeren en dat ondanks dat theoretisch een M140 onder de 500 FPS zou horen te schieten dit nooit zeker is.

Trigger is niet echt een performance upgrade maar meer een "het gaat minder snel kapot" upgrade imao en alle drie de genoemde triggers gaan als het goed is jaren mee met een sub m150 veer, dus in principe maakt het niet veel uit welke je kiest behalve voor je porto money en wat je persoonlijke voorkeur is kwa hoe de trigger aanvoeld.

Als eerste zou ik gewoon aanraden en bar-10 te halen bespaart je gemiddeld 150-200 euro en is volledig VSR-10 compatible en vele zeggen zelfs dat het ABS van de BAR-10 lekkerder voelt dan de nylon van TM.

Dan de triggers, als eerste de S-trigger komt zonder piston dus die moet je dan ook nog erbij rekenen gezien de stock piston een 45 graden trigger is en deze allemaal voor zero trigger of 90 graden pistons zijn. Zover ik weet zijn alle 3 heel goed, wss is de action army net wat beter als een airsoftpro en zal de S-trigger weer net iets beter zijn dan de andere 2 ligt denk ik geheel aan je budget voor alles wat je het beste kan nemen.

Let er ook op dat je voor de rest nog wel wat meer wil doen dan alleen dit installeren en dat ondanks dat theoretisch een M140 onder de 500 FPS zou horen te schieten dit nooit zeker is.

Ik heb dus zowel een JG bar als TM VSR in mijn handen gehad en persoonlijk vond ik de nylon in de VSR stock juist wel fijn voelen!
wat ik altijd lees is dat een JG bar veel meer upgrades nodig heeft om een vsr in te halen.

Trigger is niet echt een performance upgrade maar meer een "het gaat minder snel kapot" upgrade imao en alle drie de genoemde triggers gaan als het goed is jaren mee met een sub m150 veer, dus in principe maakt het niet veel uit welke je kiest behalve voor je porto money en wat je persoonlijke voorkeur is kwa hoe de trigger aanvoeld.

wat zou ik meteen extra kunnen toevoegen om een groot verschil te hebben?

Ik heb dus zowel een JG bar als TM VSR in mijn handen gehad en persoonlijk vond ik de nylon in de VSR stock juist wel fijn voelen!
wat ik altijd lees is dat een JG bar veel meer upgrades nodig heeft om een vsr in te halen.

Dat valt wel mee, de standaard internals zijn inderdaad beter. Maar die zal je ook moeten upgraden om goede prestaties te kunnen behalen. Voor dat extra geld dat je een VSR koopt kan je beter een Bar-10 kopen met al een aantal upgrades. Zoals Innerbarrel, Action Army Hopup, Bucking en nub. Dan ben je rond de 290 kwijt inclusief scope en 3 magazijnen

Dat valt wel mee, de standaard internals zijn inderdaad beter. Maar die zal je ook moeten upgraden om goede prestaties te kunnen behalen. Voor dat extra geld dat je een VSR koopt kan je beter een Bar-10 kopen met al een aantal upgrades. Zoals Innerbarrel, Action Army Hopup, Bucking en nub. Dan ben je rond de 290 kwijt inclusief scope en 3 magazijnen

Wat dus niet klopt gezien je aan beide voor 500 FPS net zoveel moet upgraden, bij een goed geupgrade VSR-10 en Bar-10 sloop je er toch bij beide alles uit dus dan kan je dus of 200 euro besparen of 200 euro meer uitgeven aan nog betere parts.

hier is mijn take op de bar vs vsr

ik zou alleen een vsr over een bar kiezen omdat je sniperen beter wilt uitproberen en zekerder van je zaak wilt zijn

en verder is de vsr fully aftermarkt compadible en de bar inprincipe fully aftermarket compadible. de een is 100 procent aftermarkt en de ander 99 procent

en dat het schroef draad van een vsr wat beter is dan van een bar.
verder zie ik zelf geen reden om een vsr over de bar te kiezen
ben je handig en wat voorzichtiger met snipers upgraden dan is een bar de betere optie dan de vsr

Het enige wat the TM ten opzichte van de JG in zijn voordeel heeft is de receiver en de outer barrel matchen beter kwa schoefdraad en de bukking maar die vervangt bijna iedereen meteen. Sterker nog de cilinder van de JG is beter dan die van de TM en gaat dus langer mee als je er een M150 veer in doet.

Een Maple Leaf autobot bucking met omega nub en Maple leaf crazy jet barrel. en mocht de stock hopup een afwijking naar rechts hebben een AA hop up unit.

Een Maple Leaf autobot bucking met omega nub en Maple leaf crazy jet barrel. en mocht de stock hopup een afwijking naar rechts hebben een AA hop up unit.

Persoonlijk zou ik voor de skee concave nub gaan icm de aa hop kamer, skee nub vult namelijk het hele window in de aa kamer waardoor je en geen kans meer hebt om een scheve plaatsing van je nub en je heb een grotere druk overbrenging op je bucking. Dit icm een goede barrel haal je al een leuke range (ik gebruik de skee nubs nu een jaar bijna, beter krijg je niet ;) )

Persoonlijk zou ik voor de skee concave nub gaan icm de aa hop kamer, skee nub vult namelijk het hele window in de aa kamer waardoor je en geen kans meer hebt om een scheve plaatsing van je nub en je heb een grotere druk overbrenging op je bucking. Dit icm een goede barrel haal je al een leuke range (ik gebruik de skee nubs nu een jaar bijna, beter krijg je niet ;) )

Het enige wat the TM ten opzichte van de JG in zijn voordeel heeft is de receiver en de outer barrel matchen beter kwa schoefdraad en de bukking maar die vervangt bijna iedereen meteen. Sterker nog de cilinder van de JG is beter dan die van de TM en gaat dus langer mee als je er een M150 veer in doet.

Ik heb de denkbeeldige trekker overgehaald en een sniper gekocht :)
ik heb het setje van het topic uit algemeen gepakt!

Medium budget build
-Base rifle+scope €145
-ASP Trigger, piston, springguide. €100
-ASP cilinderhead €10,50
-ML M145 veer €18
-AA hop up unit €54
-AA Inner barrel Spacer €15
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
-ML Crazy jet barrel €53
exl. verz. Total €416,50

ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat worden :)
nog pro tips voor het monteren/installeren van de onderdelen?

Ik heb de denkbeeldige trekker overgehaald en een sniper gekocht :)
ik heb het setje van het topic uit algemeen gepakt!

Medium budget build
-Base rifle+scope €145
-ASP Trigger, piston, springguide. €100
-ASP cilinderhead €10,50
-ML M145 veer €18
-AA hop up unit €54
-AA Inner barrel Spacer €15
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
-ML Crazy jet barrel €53
exl. verz. Total €416,50

ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat worden :)
nog pro tips voor het monteren/installeren van de onderdelen?

Goeie lijst en qua installatie tips, goed doen :p. All jokes aside, tijd voor nemen en rustig kijken hoe alles uit elkaar gaat dan is het in elkaar zetten niet heel moeilijk meer.

alles binnen! lekker snel! donderdag bestelt en vandaag laatste onderdelen en replica ontvangen!

wat is het toch een heerlijk gevoel om die bolt naar achter te trekken ;)
aankomende zaterdag lekker knutsellen! alles inbouwen!
helaas gisteren alleen maar in het donker kunnen schieten. maar ik kan zoals die nu is zonder ook maar enig afstellen een lantaarnpaal raken 40 meter verder op!

@Rebelattack enig idee welke range ik zou moeten verwachten uit mijn setup?

Minimaal het dubbele van waar je nu op hebt geschoten, maar exact kan ik het niet zeggen. Ben geen expert erin maar mogelijk dat @Ties een betere schatting kan geven.

Ligt geheel aan wat de fps is en hoe zwaar de bb's zijn die je gebruikt(gaat gebruiken). Maar een goede 85m is zeker haalbaar.

Ben ik weer te zeuren.
afgelopen zondag alle upgrades geplaatst.
-Base rifle+scope
-ASP Trigger, piston, springguidem, m140 spring
-ASP cilinderhead
-AA hop up unit
-AA Inner barrel Spacer
-ML autobot bucking
-ML omega nub
-ML Crazy jet barrel

Nu schiet die echt vreselijk slecht.
hij schiet maar metertje of 20/30. de travel is echt HEEL traag. mijn AEG's BB is veel sneller bij doelwit dan de Sniper BB.
dit is met .40 BB's. met .25 gaat hij wel wat sneller en verder maar dat is maar 10 meter meer.

1 probleem heb ik zelf al geconstateerd en dat is dat mijn cylinder bij de bolt handle aan het "uitlubberen" de pinnetjes die hem vasthouden vallen er uit. ik vermoed dat dit komt door mijn lompheid en mogelijk ook door de sterkere veer. deze moet sowieso vervangen. suggesties voor een cylinder die goed werkt I.C.M. ASP trigger/piston. ik zit zelf te denken aan een AA cylinder.

hebben jullie nog suggesties? misschien dat de piston niet helemaal goed sluit? heb dit niet echt getest.

Laatst bewerkt:
Zou eerst eens kijken wat je fps is en hoe de airseal is. Klinkt meer als een lek ergens.

Cock je sniper, zorg dat er geen bb in zit. Leg je vinger op t einde van je barrel en vuur. De piston op de airnozzle klapt heb je een lek. Blijft de piston hangen in je cilinder dan is je airseal perfect. Wanneer je de vinger van je barrel haalt hoor je de cilinder tegen de airnozzle klappen.

Als je een lek hebt kan je daarna gaan uitzoeken waar die zit ;)

Zou eerst eens kijken wat je fps is en hoe de airseal is. Klinkt meer als een lek ergens.

Cock je sniper, zorg dat er geen bb in zit. Leg je vinger op t einde van je barrel en vuur. De piston op de airnozzle klapt heb je een lek. Blijft de piston hangen in je cilinder dan is je airseal perfect. Wanneer je de vinger van je barrel haalt hoor je de cilinder tegen de airnozzle klappen.

Als je een lek hebt kan je daarna gaan uitzoeken waar die zit ;)

Ik heb helaas geen FPS meter :( dat seal testen heb ik nog niet gedaan. ik zal dat eens doen vanavond.

Ik heb helaas geen FPS meter :( dat seal testen heb ik nog niet gedaan. ik zal dat eens doen vanavond.

fps meters zijn niet duur meer tegenwoordig en altijd handig om te hebben. Ik heb ooit een keer bij balls&arrows gestaan met een sniper die 650fps schoot. Daarna gelijk een chrono gekocht :P

Pinnetjes voorzichtig terugtslaan en de o ring van de piston vervangen met de o ring van de stock piston. Die van de asp piston is net 0,5mm te klein.