beginnen met airsoft

robin97

Well-Known Member
21 jan 2016
275
55
Trophies
7
hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen.
ik ben robin kom uit den helder en ben laatst 18 geworden, dus officieel oud genoeg om met deze sport/hobby te kunnen beginnen.
ben vanuit de game wereld op het idee gekomen om te willen beginnen met airsoft, maar ook gedeeltelijk omdat ik voor een korte tijd bij de landmacht heb gezeten en ik het gedeelte adraline nogal mis. (ben al wel op weg naar de marine)

ik hoop op dit forum veel inspiratie en ideeën op te doen over het airsoft.
over wat wel en niet kan en wat beter spul is dan het ander.
dus bij deze hoop ik snel een paar introducee dagen mee te kunnen pakken.
heb airsoft 1 keer mogen doen op firstlook in utrecht vorig jaar.
maar aangezien ik geen vervoer had en er niet echt een airsoft locatie bij mij in de buurt was, hield het er mee op.
maar er komt nu een indoor airsoft hal in hippolytushoef vlakbij waar ik woon dus dat scheelt al weer.

als er iemand nog vragen aan mij heeft, ik hou mijn inbox in de gaten.

mvg
Robin

Ha Robin!

Welkom :D Vanuit de gaming hoek komen een hoop airsofters. Speel je dan ook games als Arma, Squad, Insurgency?

Weet je al wat voor soort gear je wilt halen?

hallo,

ja ik speel af en toe wel een potje arma en insurgency ja.
ik wil zelf met mijn uitrusting een beetje de ideeën bij het kct vandaan halen, dus dpm en olive drab met een tintje tan/coyote.
zelf zat ik te denken aan een specna arms, zit te twijfelen tussen de sa-a05 en de sa-a03.

ben alleen benieuwd wat voor merken nou een beetje goed maar betaalbaar is in de airsoft wereld, kwa chestrigs/plate carriers en helmen enzo.
kisten/schoenen en dergelijke heb ik nog wel liggen hier.

Hey Robin, Welkom en leuk te horen dat je wilt starten. Heb je enig idee wanneer de airsoft hal in Hippolytushoef open gaat? Dat is goed nieuws voor de mensen uit N Holland. Ikzelf kom uit Alkmaar en speel ook met een Specna Arms-AO3. Ik heb deze nu anderhalf jaar en heb nog geen enkele klacht. Een prima replica om mee te starten en niet al te duur.

Hee Robin, welkom op het forum!
Ik wil zelf een beetje originele defensie set bij elkaar sparen, maar wat voor kleuren naast de dpm gebruikt de landmacht nog meer? Is dat meer olive of ook coyote? Ik denk dan vooral aan een tactical vest en pouches.

Hoi @robin97 ,

Welkoim op dit leuke en gezellige forum,
Wat leuk dat je op dit forum bent gekomen,
en we zyn stadsgenootjes,min of meer,
Myn man @Vladimir en ik wonen in Julianadorp,en zyn redelyk aktief met deze sport/hobby,
Ja en echt tof dat in hippo een locatie komt,lekker dicht by huis,
Mss dat je wel eens een keerje met ons mee kan ryden,als je te skirmen wilt,nar de locatie war wy heen gaan,
Hier op dit forum kan je met al je vragen terecht,en kryg je goed en eerlyk advies,
groetjes Lotte

@Motorordonhans heb gelezen op de facebook pagina van chapter four airsoft, dat ze ongeveer over 2 maanden open willen gaan

@ChaoSState zat voor mn kct set voornamelijk te denken aan een dpm/olive drab uniform, en een coyote tan/desert plate carrier, helm, handschoenen, sling.
Want mocht ik ooit een andere camo willen voor mn uniform, bijv multicam hoef ik alleen het uniform aan te schaffen.

@lotte wat tof dat er meer airsofters zijn in den helder.
Wil samen met een vriend van mij introducee dagen bezoeken want we zijn allebei nieuw in deze wereld.
Momenteel niet veel geld tot mijn beschikking dus eerst maar wat introducee dagen bezoeken.
Mocht het zo ver zijn laat ik het via dit forum wel weten haha!

@robin97 welkom! :smile:
Ook voor mij is het heel herkenbaar van het weinig geld ter beschikking hebben maarja,
Wat verwacht je als je bij n supermarkt werkt op de zaterdag :wink:

Dat houdt de hobby juist leuk ;) Dan heb je nog wat om heen te werken in plaats van dat je gelijk je droomset koopt en denk van: tja....

@ChaoSState zelf zou ik voor een chestrig of plate carrier gaan met molle, vind ik zelf het mooist en het handigst omdat je dan gwn andere pouches er op kan zetten als je ooit wil verandere van wapen zoals een ak of een mp5.
En vind zelf uit ervaring een opsvest heel onhandig om dat get gaat hangen en inzakken als er war gewicht bij komt kijken,
Een chestrig en vooral een plate carrier zijn wat steviger.

Ga dan voor plate carriers die zijn net even wat steviger als chestrigs heb ik begrepen

Maarja neem mijn woord maar met n korreltje zand want ik heb nog nooit geairsoft :neutral:

@yannick-hurks ja zelf ga ik voor een plate carrier hoor, heb er zelf ooit 1tje van iemand geleend van warrior assault en dat zijn pracht dingen, zitten als ze zijn ingedragen stukke lekkerder en meer verdeeld kwa gewicht dan een ops vest en/of chestrig, zelf heb ik nu gwn een simpele dpm chestrig met vaste pouches.

@robin97 ,
Ik heb een plate carrier voor je,mag je voor 15 euro overnemen,is in tan-kleur,is molle-systeem,
En by verschillende organisaties kan je replica's huren, RSL, Balls & Arrows, Veluwe Airsoft, geef je dan op als introducee,
Wat belangryk is,dat je een hele goede veiligheids bril hebt,
en als je wilt,mag je wel een keer langs komen by ons,als myn mannetje thuis is,
kyk maar wat je doet,
welkom in dit prachtige en verslavende wereldje

@lotte heb nog een ballistische bril van defensie liggen t.w.v 100 euro geloof ik, een revision sawfly of dergelijke dus die zit wel goed.

Welk merk is die platecarrier?

@Robin: dat moet ik zelf ook ff ondervinden denk ik :P Ik heb nu een vest in KL camo waar ik erg blij mee ben, en in de toekomst komt er zeker nog een plate carrier.
En dat molle systeem werkt echt als een zonnetje idd <3

Ik wil graag binnenkort als introducee een keer gaan airsoften, hoe gaat dit dan in zijn werking?

Je gaat naar de site van een evenement en meldt je aan. Volgens mij kan je dan aangeven of je introducee bent of niet. En andere stuur je ze een mail en komt alles goed.
Althans, zo heb ik het gedaan bij balls and arrows.

Edit: dit is alleen voor niet-NABV leden, als je lid bent hoef je je niet als introducee aan te melden.