Beginnen met airsoft

DamnDaniel

Member
21 mei 2016
20
9
Trophies
4
Hey airsofters!

Mijn naam is Ezra, ik ben 20 jaar en woon in Uithoorn. Ik heb super veel interesse in de sport airsoft en ben momenteel aan het wachten op mijn VOG. Ik heb nog nooit eerder met een skirm meegedaan en ben van plan om 12 juni (met een vriend) mee te doen als introducee met een huurkit bij Balls and Arrows.
Om te starten met airsoft heb je natuurlijk een replica en het een en ander aan gear nodig. Omdat ik niet kon wachten en zo enthousiast was :trollface: , ben ik gelijk gaan zoeken en heb ik de volgende loadout gemaakt:

Replica: ASG LMT Defender R.I.S. :love:
Accu: ASG 7.4V Lipo 1300 MAH
Smart charger: -
Extra mags: Amoeba mid caps

Bril: Valken V-Tac sierra of Tango
Handschoenen: Mechanix M-Pact
Mesh mask: Nuprol olive green
Helm: Emerson FAST PJ Eco version
Chest rig: Condor Recon Chest Rig (Heb deze gezien op Gunfire voor 50 euro en leek mij een goede prijs/kwaliteit verhouding)
Sling: -
Replica koffer: -

Wat vinden jullie van mijn loadout? Heeft er iemand ervaring met de ASG LMT Defender R.I.S. en raad je deze aan? Ik vind het zelf een mooie replica met veel opties voor deze prijsklasse. Ik ben van plan de replica bij Gunfire te bestellen omdat ze ook meteen gratis de fps downgraden. Ze bieden ook een service aan om een mosfet in te laten bouwen en als ik het goed heb is deze service gratis voor nieuw gekochte replica’s. Hetzelfde geld voor de Hop-Up Chamber / Bucking / Internal Barrel Change. Ik hoef dus alleen voor de onderdelen te betalen en het wordt professioneel gedaan. Wat vinden jullie hiervan? Mij leek het wel verstandig om hier meteen in te investeren aangezien ikzelf niet kan solderen :tongue: en zo ook de garantie niet verloren gaat.

Ik heb nog een heleboel vragen maar dit zijn wel de meest belangrijke. Advies en tips kan ik altijd goed gebruiken!

Heel erg bedankt alvast! En tot op het veld!

Mvg,

Ezra Daniël

Het is een standaard M4 model, ASG maakt zelf geen replica's en dus worden de replica's door andere bedrijven gemaakt, de replica wordt zover ik kan vinden door lonex gemaakt. Het feit dat het lonex internals zijn en je 380 euro voor alleen al de replica betaald zou ik behalve de FPS upgrade niks doen. Je kan de mosfet nog overwegen, maar solderen is geen kunst en wat je niet kan dat kan je leren. Een barrel, hop up en bucking installeren kan ook alleen fout gaan als je twee linker handen hebt, daarnaast zijn de upgrade buckings, hop up units en barrels ook niet de meest optimale opties om te nemen. Verdere internals in de GB hoeven niet te worden geupgrade vanwege de hoge kwaliteit lonex internals.

Zowieso is upgraden allemaal wel leuk en aardig maar als het je eerste replica is en je totaal niet weet wat je moet verwachten dan heeft meteen alles upgraden toch geen zin, want je hebt geen referentie punt van stock vs upgraded. Daarnaast leer je er 100x meer van door het zelf te doen omdat je dan bij problemen het ook zelf kan fixen ipv dat je weer naar een winkel moet rijden om het te laten doen.

Hey welkom op het forum,

Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Ik heb ook een V-Tac bril gehad, deze begaf het alleen na 5 skirms. Er zat toen vocht in de dubbele lens...

Veel plezier en misschien tot ooit op het veld!

Gr,

Binky Jules

Welkom op het forum!
Een replica downgraden en een nieuwe bucking inbouwen is idd niet zo moeilijk en met een paar YouTube video's weet je het wel.
Plus, door deze extra kennis weet je ook sneller wat er aan de hand is als je replica stuk gaat.

@Rebelattack Bedankt voor je reactie! Ik ben het helemaal met je eens betreft de upgrades. De mosfet wil ik er toch wel graag in laten zetten. Ik heb al een aantal filmpjes gekeken hoe je een mosfet moet installeren en denk zeker dat ik dit ook kan (leren). Hoe zit het met de garantie wanneer je de mosfet er zelf inzet? De reden dat ik het door Gunfire wil laten doen is dat het gratis en goed gedaan wordt. Was eigenlijk ook niet van plan om dit door een winkel te laten doen maar in deze situatie is het voor mij alleen maar gunstig. De voornaamste reden dat ik de mosfet in mijn M4 wil zetten is om te kunnen burst firen(en alle andere voordelen natuurlijk). En als ik heel eerlijk ben ga ik de mosfet vroeg of laat toch kopen :tongue: . Als ik deze er dus meteen in laat zetten behoud ik mijn garantie in ieder geval.

@jules.cornelissen Welk model V-tac had je? En wat voor bril heb je nu? En is er een model in deze prijsklasse die je me aanraad?

Thanks guys!

@DamnDaniel
Ik had de sierra variant. Gebruik nu een Bollé X1000. Stukken beter dan die sierra en slaat ook niet aan. Wat de sierra wel deed.

DamnDaniel;22244 zei:
@Rebelattack Bedankt voor je reactie! Ik ben het helemaal met je eens betreft de upgrades. De mosfet wil ik er toch wel graag in laten zetten. Ik heb al een aantal filmpjes gekeken hoe je een mosfet moet installeren en denk zeker dat ik dit ook kan (leren). Hoe zit het met de garantie wanneer je de mosfet er zelf inzet? De reden dat ik het door Gunfire wil laten doen is dat het gratis en goed gedaan wordt. Was eigenlijk ook niet van plan om dit door een winkel te laten doen maar in deze situatie is het voor mij alleen maar gunstig. De voornaamste reden dat ik de mosfet in mijn M4 wil zetten is om te kunnen burst firen(en alle andere voordelen natuurlijk). En als ik heel eerlijk ben ga ik de mosfet vroeg of laat toch kopen :tongue: . Als ik deze er dus meteen in laat zetten behoud ik mijn garantie in ieder geval.

@jules.cornelissen Welk model V-tac had je? En wat voor bril heb je nu? En is er een model in deze prijsklasse die je me aanraad?

Thanks guys!

Ja als je de mosfet zelf installeert dan vervalt de garantie, want je moet de GB openmaken hoe dan ook. Ik heb het zelf gedaan omdat ik gewoon alles wil leren en ik toch een nieuwe GB had gebouwd, maar als je het liever de eerste keer laat doen dan kan je dat hier gelijk laten doen. Als je werkelijk een shit ton aan programmatie functies wil zoals burst fire dan is mogelijk een jefftron V2 triggerboard wel cool om te bekijken.

Hoi Ezra wij hebben ons (3 personen) ingeschreven bij balls and arrows voor 5 juni. We hebben alle echt non-ervaring, ik zie dat je 12 juni misschien wilt. Eventueel als je 5 juni gaat kan je bij ons aansluiten.

@timdawson Hey tim! Goed idee! Ik heb ook nog een andere goede vriend van mij overtuigd om mee te gaan. Als wij bij jullie aansluiten hebben we alweer een groep van 6 man :smiley: Ik moest eigenlijk die zondag werken maar heb meteen even een collega gevraagd om te wisselen. Ik zal het uiteraard even laten weten als we ons hebben ingeschreven.

@DamnDaniel @timdawson Beetje een lurker hier maar komt meer omdat ik nog niet zo veel weet van airsoft ;)

Anyways, ik wil misschien ook wel 5 juni naar de open skrim gaan. dit ligt er een beetje aan hoe ik met tijd zit die dag, ben jarig de week erop dus gaan eigenlijk iets met familie doen zondag MAAAR ik laat wel weten of het kan.

Zou super tof zijn om zo erin te rollen en kennis te maken met de community :smiley:

Anders ga ik de 19e met nog wat forum leden, je bent altijd welkom :blush:

@Shootersa Laat het maar weten ;) . Ik zou het in ieder geval leuk vinden als je meegaat!

@ChaoSState Heb je zin om 5 juni ook mee te gaan :tongue: ? Of heb je al andere plannen?

Als er nog mensen zijn die 5 juni willen aansluiten laat het hieronder even weten.
We hebben zo al een best grote groep volgens mij :sunglasses:

@DamnDaniel ik zou graag willen, maar ik wil nog naar 3 skirms eind juni. Anders wordt het wel een erg grote aanslag op mn portemonnee :P

Welkom Ezra! Ook de weg naar ons forum gevonden zo te zien dus :D

Tof dat je al een eind bent met je loadout en succes met je skirms!

Leuk dat er zoveel mensen zijn die elkaar uitnodigen hier <3 <3 Thanks guys!

@ChaoSState No problemo. Wie weet zie ik je nog op een andere skirm!

@Jan Thanks! Heb jij al plannen voor 5 juni :grin: ? De reacties zijn echt top! Goede sfeer hier op het forum :smiley:

Hey @DamnDaniel , ik hoor het wel als jullie je hebben ingeschreven. Toffe replica! ook ik heb 'm binnen SCAR-L van Tokyo Marui en side arm Glock18 van CYMA :smiley:

Ben inderdaad ook wel benieuwd of er nog meer noobies gaan?

@timdawson We hebben ons ingeschreven B) . Ik ben nog aan het wachten op m'n vog dus moet helaas nog ff wachten met het kopen van een replica. We hebben de huurset elite gekozen. Extra magazijn is wel handig :tongue: Ik ben benieuwd naar je replica's!

Welkom DamnDaniel bij dit gezellige forum.
Die ASG die je op het oog hebt lijkt mij een toppertje om mee te beginnen met de sport.

Wij,mijn vrouw en ik,hebben ons ingeschreven voor 5 juni bij B&A.
Voor wie erheen gaan, meld je dan ook even in het evenemententopic aan voor eventueel carpoolplannen e.d.,thx. B)