Beginner maar met ervaring ;)

Shootersa

Active Member
21 mei 2016
40
17
Trophies
3
Hallo iedereen!

Heb mezelf een beetje verdiept in Airsoft laatst, het leuk me een leuke sport om te doen ondanks dat het wel wat kost :smiley:

Heb van de week me eerst camo set gekocht (ATC-FG combat shirt en broek) en masker etc, beetje de basis dingen. Ben van plan om eerst wat skrims te spelen en dan wat meer gear en mijn eerste wapen te kopen. Voorkeur gaat uit naar een H&K 416 of M4.

Ik hoop ook wat meer mensen te leren kennen op skrims!

Tot snel! :)

Welkom Kendall!

Zeewolde, lekker dichtbij Lelystad! Ook nog relatief dichtbij voor o.a. Veluwe Airsoft (Hulshorst). Wie weet zien we elkaar op het veld! o:)

@Stey Bedankt!, veluwe klinkt erg interessant! Wist niet dat daar iets was maar lijkt me leuk om een keer te doen :smiley:

Welkom op het forum Kendall,

Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Gr,

Binky Jules

Welkom op het forum!

HK416 is ook mijn favoriet jammer genoen zijn de replicas hiervan vrij duur :/

@jules.cornelissen Bedankt! ik zal zeker vragen als ik wat moet weten :smiley:
@Tijn Ja dat klopt, gelukkig heeft gunfire.pl een goedkope variant van 100€, misschien niet de beste wat de markt te bieden heeft maar wel goed als instap model lijkt mij :)

Naar mijn menig zit je bij honderd euro wel echt op het randje, welk model is het?

@Rebelattack http://gunfire.pl/product-eng-1152201400-Heckler-Koch-HK416-CQB-carbine-replica.html There you go

Shootersa;22307 zei:
@Rebelattack http://gunfire.pl/product-eng-1152201400-Heckler-Koch-HK416-CQB-carbine-replica.html There you go

Plastic gearbox is cringe worthy. Naar mijn mening kan je beter wat meer sparen en dan een Dboys 416 halen, die full metal is (ja misschien niet staal, maar diecast dat is toch wel wat sterker dan plastic) en een full metal GB heeft.

Ik heb zelf een G&G Top Tech TR418short (HK416 cqb model) qua intern en extern erg goed en degelijk. Heeft blow back itt VFC oid. Qua range niet het beste maar welke stock replica wel :expressionless:

Full plastic replica's kan je idd beter uit de weg gaan.
Voor rond de 200 euro kan je een prima start replica kopen, en met een paar simpele upgrades heb je dan een prima apparaat.

ChaoSState;22316 zei:
Full plastic replica's kan je idd beter uit de weg gaan.
Voor rond de 200 euro kan je een prima start replica kopen, en met een paar simpele upgrades heb je dan een prima apparaat.

Vooral met een plastic gearbox, plastic is niet per se slecht, kijk maar naar tokyo marui, maar over het algemeen laag budget replica's van plastic zijn meestal niet geweldig. Is meer een toevoeging hieraan want @ChaoSState heeft helemaal gelijk.

@ChaoSState @Rebelattack Wat zouden jullie aanbevelen dan voor bijv H&K416? mijn budget voor een wapen is tussen de 200-500. Natuurlijk wil ik niet meteen alles verspillen maar zou mooi zijn als ik wat opties heb om te overwegen ^^

Dboys heeft er een van 180 euro op taiwangun.
G&g maakt er ook een van rond de 300-400 euro, zal wel op gunfire staan.
Umarex verkoopt de enigste met de werkelijk licenties en daarom zijn dit de enige met trademarks op de receiver en de correcte naam als je hem aanschaft, wordt gemaak door VFC, zal ongeveer 400-500 kosten. Mogelijk dat er nog andere merken zijn, maar dit zijn zo de merken die ik zo snel wist.

Ha Kendall!

Zeewolde! Daar liggen een deel van mijn roots ;) Mijn ouders wonen er nog steeds.

En werkzaam bij Defensie! Kudos! Daar leer je vast het één en ander dat je kan toepassen in airsoft ja ;) ;)

Probeer een airsoft wapen trouwens replica te noemen in plaats van wapen. Dat voorkomt rare blikken van buurvrouwen en omstanders die je horen praten over wapens. Het is ook protocol binnen de sport.