ben der klaar voor!!

Erick015

New Member
2 apr 2016
2
0
Trophies
1
Ik ben Erick 24 jaar jong en sinds twee weken geleden verkocht aan airsoft.
Het begon toen ik samen met me collega's van de brandweer ging airsoften en het beviel me zo goed dat ik me gelijk ben gaan aanmelden bij de NAVB.
Ik weet alleen niet hoe ik me kan aan melden bij een skrim. En hoe gaat het dan verder bij een skrim?

Dag Erick,

Ten eerste, van harte welkom op het forum van ACN.

Wanneer je je NABV-pas hebt ontvangen kun je je aanmelden voor een skirm bij het desbetreffende veld. Door deze aanmelding sta je geregistreerd en is het toegestaan om eventueel je eigen replica te vervoeren van huis naar de locatie.

Hoe gaat het verder bij een skirm?

Je hebt je aangemeld, je hebt alle spullen ingepakt en je komt aan bij de locatie.
Je laadt alles uit (replica nog in koffer/foedraal met slotwerk) en gaat het veld op. Afhankelijk van het veld kun je eerst door een check-in komen waar je je aanmeld en betaalt. Andere locaties hebben de check-in gewoon aan een balie of bar. Dan kleed je je om (je mag niet volledig CAMO reizen. Wel is het toegestaan om met camo-broek te reizen, en normale bovenkleding).

Hierna zul je -afhankelijk van het veld- opgeroepen worden voor Chrono-testen. Hier wordt bepaald of de replica welke je meebrengt volgens richtlijnen schiet. Zo niet, dan heb je pech en dien je een replica te huren, of wanneer er geen replica's beschikbaar zijn... weer naar huis.

Afhankelijk van de volgorden volgt de briefing. Hier worden de regels van deze locatie gegeven (welke kunnen afwijken van andere velden). Denk hierbij aan een PANG-regel (niet meer schieten binnen 5 meter, maar PANG roepen), sniper-regels etc etc etc.

Na deze twee worden de teams gevormd. De manier waarop deze gevormd worden verschilt van veld tot veld.

En nu? Nu ga je knallen! Veel plezier!

Top!
je heb me goed geholpen.

Nog een vraagje: hoe kan ik me aanmelden bij een skrim?

Dat gaat meestal op de website van het veld zelf.
Heb je al enig idee waar je heen wilt?

Voorbeeld: Balls & Arrows in Lelystad.
Bij het kopje "Airsoft" is een onderdeel genaamd Open Skirm. Als je daarop klikt kun je de data zien en je daar ter plekke inschrijven.

@Erick015 de meeste sites, zoals balls and arrows, heeft een pagina met alle data.
Als je er 1tje selecteert moet je je gegevens invullen een aangeven of je nabv lid bent of niet.

UPDATE!!
Me VOG is ontvangen en goed gekeurd :D gelijk betaald!!
Nu me pas afwachten en dan op zoek naar de juiste replica!!
Iemand tip waar ik op moet letten bij het kopen?
En welke gebruiken jullie?

Thnx

Erick015;21056 zei:
UPDATE!!
Me VOG is ontvangen en goed gekeurd :D gelijk betaald!!
Nu me pas afwachten en dan op zoek naar de juiste replica!!
Iemand tip waar ik op moet letten bij het kopen?
En welke gebruiken jullie?

Thnx

Bepalen wat je totale budget is en dan rekening houden dat er naast een replica je ook nog batterijen, bril en goede oplader nodig hebt en zeker ook extra magazijnen wil. Daarnaast is dan wat kleding een simpel vest en goede schoenen wel handig maar niet een MUST have instant :).

De prijs/kwaliteit verhouding is het belangrijkst en natuurlijk welk soort replica je wilt.
Ben je van de M4 dan is Specna of de goedkopere G&G iets om naar te kijken en als je van AK's houdt dan kan je kijken naar Cyma/Dboys/Meister Arms.
Dit is allemaal het lagere segment en rond de 200 euro.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Maar je begint altijd met: "welk type replica spreekt me het meeste aan"
Sniper moet je maar ff links laten liggen tenzij je een berg geld hebt, want die schieten stock echt niet goed (afgelopen zondag nog een sniper gezien die met z'n stock sniper minder ver schoot als sommige aeg's).

Tja zoals chaosstate zegt; sniper is duur. Maar als je het geld hebt om het er tegen aan te smijten zou ik het zelf doen :tongue: (heb het zelf namelijk ook gedaan :sunglasses: ). Maar sniper is een hele andere gameplay als bijvoorbeeld een m4, en daar moet je van houden. Maar wat is nou leuker dan buiten de range van de tegenstander iedereen te kunnen raken mits je een beetje kan aimen haha

Update!!
Paar dagen terug me NABV-pas binnen gekregen.
Me replica gehaald (JG HK416).
Kleding deels gekregen van @Strelok nogmaals bedankt.
Ops vest van het vrouwtje gekregen.
En de rest een beetje van hier en daar.
De hond vind het maar niks hahaha.
Nu mee eerste skrim!
nh10qq.jpg

2z8un9w.jpg

@jan nee dat niet. Ik wou 1 mei mee gaan maar dat ging niet lukken jammer genoeg. Maar tijd geleden ben ik met de brandweer wezen airsoften en dat is eigenlijk me enigste ervaring met airsoft.

@jan nee dat niet. Ik wou 1 mei mee gaan maar dat ging niet lukken jammer genoeg. Maar tijd geleden ben ik met de brandweer wezen airsoften en dat is eigenlijk me enigste ervaring met airsoft.

Kan goed dat er nog mensen afvallen door een verscheidene redenen zeker omdat het weer de laatste dagen niet super is zijn er dan mensen die afhaken.

top @Rebelattack ! ik sta op de reservelijst :smiley:

Vraagje ik heb helaas nog geen tas waar ik m'n replica in kan vervoeren, iemand tips om het toch op een nette en veilige manier te vervoeren?