Bij deze me even voorstellen

Shady553

New Member
20 mei 2015
1
0
Trophies
1
Goedeavond,


Ik ben Stefan 24 jaar kom uit Bergen op Zoom (Noord Brabant) en werk als IT Servicedesk medewerker.


Ik kom net in de airsoft wereld kijken dus ben op dit moment nog bezig met het regelen van de VOG maar ondertussen al druk aan het kijken naar wat gear want je moet toch iets doen om de tijd te doden tot dat alles rond is ;)


Ik had ook al meteen een vraagje en dat is wat raden jullie aan als eerste replica ? Ik heb zelf een AK74 RIS (Folding Stock) van APS op het oog maar wat jullie er van denken en of ik mischien beter met een ander wapen kan beginnen. Ik heb voor het wapen een budget van ongeveer 250 euro.


Linkje http://www.airsoft-freaks.com/producten/airsoft-replica/aps-ak74-ris-folding-stock/


Groeten,


Stefan
 
Hallo Stefan en van mij een hartelijk welkom op het ACN forum. 


Zeer leuk om te zien dat je een AK op het oog hebt! :D Goeie keus man! ;) 


Ik heb zelf ook een AK op het oog, een AK74N van E&L. Mijn budget ligt wat hoger, en ik ben van plan om direct een goede basis replica te halen van ijzersterke kwaliteit om rustig mee te beginnen en zeker lang up and running te houden. 


Hier een linkje, mocht je geintereseerd zijn in de E&L series. 


http://www.emei-landarms.com/List.asp?L-3052790573.Html


Ik denk dat het per persoon verschilt wat je als 1e replica aan wilt gaan schaffen, de een wil het eerst proberen met een wat goedkoper merk en de ander weet exact wat hij wil.. Duurder is niet altijd beter, het maar net wat je zelf wil denk ik maar zo. 


En het maakt niks uit omdat we allemaal de fout wel eens maken, maar in de Airsoft wereld spreken we eigenlijk niet over w@pens maar 'Replica's, of AA's wat staat voor Airsoft Apparaten :)


Vriendelijke groet,


Strelok
 
Hallo @Shady553,


Welkom op dit forum.


Ik adviseer om, net als ik, met een M4/ m16 moel te beginnen, 


Dit om de volgende reden.


Veel onderdelen en ascesoires voor te verkrijbaar.


Veel mensen zijn hier mee begonnen, oftewel meer dan genoeg mensen op dit forum die je kunnen helpen met vragen.


Leuke, goede modellen verkrijgbaar voor dat budget(ik heb een M4 van ICS).


 


Verder adviseer aan beginners om niet meteen te veel gear aan te schaffen. Probeer eerst een paar skirms met minimale gear. Mocht de sport je dan toch niets zijn, heb je niet veel verloren.


minimale benodigdheden voor een skirm:


Replica,gunbag, accu, stuk of 2 mags, veiligheidsbril en fluoriserend vestje.


Mocht later blijken dat deze sport echt jouw ding is, kun je alsnog je gear uitbreiden. :p


P.s. Ik kom zelf ook uit brabant, dus wellicht is carpoolen ook nog wel ooit een optie.


in ieder geval, veel plezier met deze sport en op dit forum


gr Paul


 
 
Hallo stefan,

Welkom op het forum, zelf ben ik ook nieuw hier.

Echter doe ik al een tijd aan airsoft, ik heb ooit ook staat twijfelen voor een ak47. Echter heb ik me destijds over laten halen door vrienden en kennissen om een g36k te halen omdat deze een ingebouwde scope hebben, en een makkelijker begin wapen zou zijn. Hier heb ik achteraf spijt van gehad.

Wat ik jou aan wil raden als eerste replica gun?

Neem het type dat jij wilt, kijk alleen naar jouw portomonee en de kwaliteit van de producten die je daar mee kunt kopen. Is de kwaliteit niet voldoende na jou mening, blijf dan even sparen, goedkoop is achteraf vaak duurkoop. (Uiteraard zijn er ook goede replica wapens in die prijs klasse te vinden, maar weet wat je koopt)

Maar het belangrijkste... speel voor je een replica wapen koopt, eerst eens een paar events met verschillende wapens, of deze nou huurkits zijn of van vrienden geleent, dat maakt niet uit. Je moet er achter komen wat het beste bij jou speel stijl past.

Ik wilde altijd een ak47 en lekker op de frontlinie knallen, en ben er achter gekomen dat de sniper/suport rol mij beter ligt. En heb zodoende dan ook een sniper L96 gekocht. En later een m4 gebouwd en opgezet als sniper (scope, bipod etc). Dit heb ik gedaan om af en toe de frontline te kunnen helpen tot er ondersteuning komt en dan weer terug vallen als suport.

sorry ik dwaal af, hoe dan ook kijk wat jij wilt en wat bij jou speel stijl past. Neem je beslissing vanuit dat opzicht. En zodra je een besluit hebt gemaakt vraag eens na op het forum naar de betere keuzen binnen dat type wapen. In plaats van vragen naar een type, want wat een ander geweldig vind, kan voor jou een tegenvaller zijn omdat het je speel stijl niet past.

Ik kom zelf ook uit Brabant dus misschien is carpoolen een idee als we naar het zelfde event gaan.

In ieder geval, veel plezier met airsoft en op het forum. En misschien tot op het veld.

M.v.g.
Virgil
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie's ik ga jullie tips en adviezen zeker in me achterhoofd houden bij mijn keuze.


 


Carpoolen is zeker geen probleem heb zelf ook een auto dus mochten we naar het zelfde event gaan moeten jullie het maar laten weten dan kunnen we zeker wat regelen!