@campesteijn das inderdaad de lastigheid, ik heb de canadese editie, dus heel veel refrenties die mensen niet snappen. maar ik heb de crabs adjust humidity uitbreiding, en die is vol met leuke kaarten.

Oei! Dat lijkt mij ook een mooie. COOP game toch? Met een zwaar "verhalend" aspect?Ben kort geleden begonnen met boardgames. De game die ik momenteel om de zo veel tijd speel met vrienden is Arkham Horror.
 Ingewikkeld maakt niet zoveel uit dat komt meestal wel goed. Maar zulke tijden trekken we niet vaak haha! Bedankt voor de uitleg.
 Ingewikkeld maakt niet zoveel uit dat komt meestal wel goed. Maar zulke tijden trekken we niet vaak haha! Bedankt voor de uitleg.+1 voor de x-wingRegelmatig avondjes Magic (The Gathering) met een clubje vrienden.
Qua tabletop ook nog het een en ander, een legertje WW2 Brittenvoor Flames of War en nog een zwik X-Wing miniatures.

@Rebelattack Bedoel je "De Dobbelsteen" in Tilburg? Kwam daar vroeger veel, toen een tijd niet en nu de laatste tijd weer af en toe.
Speel je daar toevallig Friday Night Magic?
De eigenaar vertelde dat er een aantal airsofters daar dan Magic komen spelen!
 , maar ik kom er nog zo af en toe op de donderdag avond, wanneer er de wargaming avond is, dus warhammer enz. De ene periode kom ik er regelmatiger dan de andere. Voorheen ging ik er wel regelmating heen op de vrijdag, maar sindsdien ik met magic ben gestopt kom ik er niet meer op vrijdag, maar ik en een maat van me zijn wel hardcore hearthstone spelers dus mogelijk dat we een keer voor de lol meedoen aan de Draf op vrijdag, omdat we beide CTG's wel heel tof vinden.
, maar ik kom er nog zo af en toe op de donderdag avond, wanneer er de wargaming avond is, dus warhammer enz. De ene periode kom ik er regelmatiger dan de andere. Voorheen ging ik er wel regelmating heen op de vrijdag, maar sindsdien ik met magic ben gestopt kom ik er niet meer op vrijdag, maar ik en een maat van me zijn wel hardcore hearthstone spelers dus mogelijk dat we een keer voor de lol meedoen aan de Draf op vrijdag, omdat we beide CTG's wel heel tof vinden. ?
?
Heb ook een poos warhammer gespeeld.
Maar idd heb onlangs een appartement gekocht in Tilburg Oud Noord. In de buurt van het Wilhelminapark. Daarvoor altijd in Moergestel gewoont.
Vind trading card games ook echt heel erg gaaf! Ben laatst begonnen met heartstone, maar vind iets fysieks, wel leuker. Misschien dat Magic daarom wel iets zou kunnen zijn.
Waarom ben je trouwens met magic gestopt?
 . Ja klopt hearthstone is wel weer binnen zitten alleen achter de PC XD, dan is Magic relatief een stuk gezelliger, wat ik ook zeker zo heb ervaren. Ik ben gestopt omdat het echt heel duur wordt als je veel Drafts doet of Modern wil gaan spelen, zeker als je dan ook nog een wargame doet dan is het toch kiezen (speelde toen nog geen airsoft), nu met airsoft zou ik helemaal niet meer begrijpen hoe ik ze alle drie zou kunnen blijven doen, misschien als ik later werk maar nu echt niet. BTW het is best wel competitief in de DB gezien er een paar op nationaal en internationaal mee doen aan de toernooien dus schrik daar niet van
. Ja klopt hearthstone is wel weer binnen zitten alleen achter de PC XD, dan is Magic relatief een stuk gezelliger, wat ik ook zeker zo heb ervaren. Ik ben gestopt omdat het echt heel duur wordt als je veel Drafts doet of Modern wil gaan spelen, zeker als je dan ook nog een wargame doet dan is het toch kiezen (speelde toen nog geen airsoft), nu met airsoft zou ik helemaal niet meer begrijpen hoe ik ze alle drie zou kunnen blijven doen, misschien als ik later werk maar nu echt niet. BTW het is best wel competitief in de DB gezien er een paar op nationaal en internationaal mee doen aan de toernooien dus schrik daar niet van  .
.
@Rebelattack Tja nu ik me heb ingelezen wat draft en modern betekent bij Magic. Wordt het een stuk minder aantrekkelijk...
Dat gehannes van elke keer kaarten die gebanned worden is ook niet wat ik zoek. Wil gewoon casual 1 keer in de week een spelletje spelen met mensen. De rompslomp om het allemaal te moeten onderhouden gaat me te boven...
Welke wargame speel je btw?
 , maar als je casual wil spelen dan kan ik draften wel echt aanraden, op die manier kan je snel kaarten voor het normal format sparen en je kunt meestal je draft deck snel uitbouwen naar een normal deck, maar niet goedkoop though. Ik moet ook zeggen dat de MTG spelers best relaxed zijn, meestal toen ik speelde waren er wel mensen die 2 decks bij hadden en je op die manier toch kan spelen als je zelf het format niet bij had.
, maar als je casual wil spelen dan kan ik draften wel echt aanraden, op die manier kan je snel kaarten voor het normal format sparen en je kunt meestal je draft deck snel uitbouwen naar een normal deck, maar niet goedkoop though. Ik moet ook zeggen dat de MTG spelers best relaxed zijn, meestal toen ik speelde waren er wel mensen die 2 decks bij hadden en je op die manier toch kan spelen als je zelf het format niet bij had.