Boymen hier

boymen35

New Member
15 apr 2016
1
0
Trophies
1
Goeieavond mensen,

Laat ik mij maar eerst even voorstellen. Mijn naam is Lorenzo en ben 18 jaar oud. Woon in Leeuwarden en doe daar ook de opleiding ICT-Beheerder niveau 4. Verder zijn mijn hobby's gamen en lekker een beetje luieren.

Maar hoe ben je in aanraking gekomen met airsoft? Het begon ongeveer een jaar geleden al. Het begon eigenlijks al met bepaalde games die ik speelde.(Bijv
ARMA en Insurgency) Later was ik even bezig op YT toen ik airsoft video's zag. Na een aantal gezien te hebben, sprak het mij al een beetje aan. Zo keek ik dagelijks een paar video's en zo soms maanden niet. Op een gegeven moment ging ik naar Firstlook en hier was ook een airsoft veldje aanwezig. Daar heb ik toch besloten om eens 1 potje te doen. (Natuurlijk was ik zo dom geweest en had mijn bril niet bij me, waardoor ik dus niet bepaald veel zag :P) Na dat potje begon het toch weer te kriebelen en toen kwamen de YT filmpjes weer. Ik heb altijd tegen mij zelf gezegt dat ik het pas wil doen als ik ouder ben en het geld er voor heb. Tot een paar weken geleden, toen begon een vriend van mij erover dat hij ook wil airsoften. Na even gedacht te hebben, heb ik ook maar besloten om te gaan beginnen. Paar dagen later de benodigde dingen gedaan en vandaag is dan eindelijk de VOG opgestuurd naar de NABV.

Ondertussen heb ik ook maar eens gezocht naar wat ik wil hebben. Hier ben ik dan uitgekomen op de SA-B03 Half Tan. Ik heb hier voor gekozen omdat wat ik gelezen heb het een goeie replica is voor starters. Ook heb ik wat kleding bij elkaar gezocht en wat andere benodigdheden.

Nu ik toch bezig ben heb ik toch nog een paar vraagjes :D :

- Ik heb zo nu en dan wel eens wat dingen gelezen over de batterijen van de replica's. Bij de replica die ik wil zit een Ni-MH maar er zijn ook Lipo batterijen. Is NI-MH goed genoeg voor eerst of is het handig om direct over te stappen naar Lipo?
- Bij Balls and Arrows worden de fps tests gedaan met 0,20 balletjes. Moet je daar vervolgens ook mee spelen wanneer je in het veld bent of mag je dan ook naar 0,25 (En als dat mag, dan gaat als het goed is de fps ook naar beneden doordat het balletje zwaarder is?)

Dit was dan mijn topicje :D.

Greetz,
Boymen|Lorenzo

Hoi en welkom op het forum. Leuke replica heb je gekozen en de nihm batterij die erbij zitten is goed genoeg ik zou alleen een reserve erbij nemen. Tevens wordt en standaard met 0.20 bb getest. Dus als je replica te hard schiet met .20 dan heb je pech. Of je moet nog een back-up hebben. Het klopt wat je zegt hoe zwaarder de bb Hoe lager de FPS. Maar je mag wel met zwaardere bb spelen. Zelf speel ik met 0.25 of 0.28.

Have fun

een NiMH is prima, een lipo is gewoon iets consistenter in zijn output en dus gaat hij niet dippen in RPS, totdat hij echt op is en je hem moet opladen, maar een NiMH is prima om mee te starten. Je moet echter wel of voor beide een oplader kopen of een hele dure die beide kan, dat is voor meeste meestal de reden om gelijk over te stappen.

.20 g wordt gebruikt om te testen zodat replica's niet te hard schieten en iedereen zich aan de limieten van de NABV en het veld houden. Daarna mag je elke gewicht bb gaan gebruiken die je wilt. De FPS gaat dan naar beneden, maar dit betekent niet dat je dan wel mag spelen, als je met zware bb's wel onder de 360 FPS zit. De FPS reglementen gelden puur voor .20 gram bb's.

Ten eerste welkom op het ACN forum!

Firstlook was ook mijn 1e keer dat ik geairsoft heb.

Nimh batterijen zijn goed genoeg om mee te beginnen.
Mensen stappen over op lipos omdat het een betere rate of fire geeft, dus je haalt wat meer uit je replica.
Er zijn ook genoeg mensen zoals @jan die alsnog liever met nimh batterijen.
Maar met de nimh batterij die je er bij krijgt is goed genoeg om mee te beginnen.

Wat betreft de bb's, word de fps test met 0,20g gedaan.
Je bent zelf vrij om te kiezen of je met zwaardere bb's of gewoon 0,20g bb's wilt spelen.
Bijvoorbeed 0.25g bb's houden net iets langer baan dan lichtere bb's en gaan weer wat verder(iemand correct me if im wrong)
En snipers spelen weer bijvoorbeed met 0.35g of 0,40g bb's

Hopelijk heb je hier iets aan.
Heb je meer vragen stel ze gerust!

Hey boymen jij ook hier.
Ik dacht al je naam komt wel erg bekend voor. (Dragons unfold)

Leuk om te horen dat je ook aan airsoft gaat beginnen. Hopelijk komen we elkaar wel eens tegen op het veld.

robin97;21180 zei:
Bijvoorbeed 0.25g bb's houden net iets langer baan dan lichtere bb's en gaan weer wat verder(iemand correct me if im wrong)
En snipers spelen weer bijvoorbeed met 0.35g of 0,40g bb's

Hopelijk heb je hier iets aan.
Heb je meer vragen stel ze gerust!

Ze behouden hun energie beter, de snelheid van een bb gaat sneller verloren wanneer het de barrel verlaat door lucht weerstand. Als je een zwaardere bb hebt schiet je langzamer maar de energie die de bb mee krijgt blijft hetzelfde, vanwege F= 1/2m*v^2. Hierdoor zal een zwaardere bb ook minder snel bij een target zijn als een lichtere bb. Daarnaast ondervinden zwaardere bb's ook minder invloed van zijwaartse wind en gaan ze hierdoor ook makkelijker door begroeiing heen.
Hier staat het goed uitgelegd, met berekeningen :D http://www.airsoftforum.com/board/topic/66494-fps-myth/

Also helemaal vergeten Welkom :).

Dank jullie wel voor het welkom heten :D.

@arjen De reserve batterij had ik al over nagedacht :D Zit alleen na te denken welke ik er extra bij wil hebben. Zit te twijfelen tussen gunfire.pl/product-eng-1152204145-NiMH-9-6V-2200mAh-battery-2pcs.html en de gunfire.pl/product-eng-1152198346-NiMH-9-6V-2200mAh-3-module-battery.html. Zou de batterij met 3 modules ook in het gedeelte passen waar de batterij in gaat?

@robin97 @Rebelattack dankje voor de informatie over de bb's en de batterij :D

@wambam We zullen elkaar vast wel een keer zien op het veld :P

Nu heb ik eigenlijks nog 1 vraag die ik tegen ben gekomen naar de zoektocht voor de magazijnen, omdat gunfire out of stock is voor de magazijnen die ik wil. Ik zag op een andere site ook magazijnen van BOYI die als het goed is ook in mijn replica passen (taiwangun.com/en/aeg-mid-cap/m4-series-mid-cap-magazine-for-130-bb-s-boyi). Vervolgens kwam ik dit tegen op ACN: Specna Arms Midcaps Review/. Hier word gesproken over het inspuiten van je magazijnen met WR40 of een vergelijkbaar product zodat die veer wat beter wordt. Wat ik hier van uit kan opmaken is, dat je dus een klein spraytje WR40 erin doet en dan vervolgens 10 bb's erin doet, 10bb's eruit doet. Moet je vervolgens weer een klein spraytje doen of ga je dan steeds door tot dat die niet meer kan? En kan je dan met de bb's die eruit zijn gekomen die dan weer gebruiken, of is het handig om die schoon te maken zodat de WR40 eraf is. En is dit noodzakelijk om de volle capaciteit van de magazijn te gebruiken? Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :)

boymen35;21236 zei:
Nu heb ik eigenlijks nog 1 vraag die ik tegen ben gekomen naar de zoektocht voor de magazijnen, omdat gunfire out of stock is voor de magazijnen die ik wil. Ik zag op een andere site ook magazijnen van BOYI die als het goed is ook in mijn replica passen (taiwangun.com/en/aeg-mid-cap/m4-series-mid-cap-magazine-for-130-bb-s-boyi). Vervolgens kwam ik dit tegen op ACN: Specna Arms Midcaps Review/. Hier word gesproken over het inspuiten van je magazijnen met WR40 of een vergelijkbaar product zodat die veer wat beter wordt. Wat ik hier van uit kan opmaken is, dat je dus een klein spraytje WR40 erin doet en dan vervolgens 10 bb's erin doet, 10bb's eruit doet. Moet je vervolgens weer een klein spraytje doen of ga je dan steeds door tot dat die niet meer kan? En kan je dan met de bb's die eruit zijn gekomen die dan weer gebruiken, of is het handig om die schoon te maken zodat de WR40 eraf is. En is dit noodzakelijk om de volle capaciteit van de magazijn te gebruiken? Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :)

Ik heb dit nooit gedaan bij mijn G&G mid caps en nooit last van gehad maar deze zijn mogelijk van iets andere kwaliteit vanwege de prijs. Het inbreken van magazijnen kan nooit kwaad door eerst 10 bb's, dan weer leeg laten lopen, dan 20 bb's enzovoort in de magazijnen doen. Ik zelf zou echter geen smeermiddelen gebruiken, deze komen op de bb's dit komt dan op de bucking en in de barrel, het vet of smeermiddel houdt dan alleen maar sneller vuil vast oftewel je zult je barrel dan zeker vaker schoon maken en daarnaast als de bb's vies zijn zullen ze ook niet heel perfect je barrel uitvliegen. Zou het dus alleen doen als het niet allemaal lekker loopt en dan achteraf de bb's, bucking en barrel goed schoonmaken.

@boymen35 zelf heb ik amoeba magazijnen, heb van horen zeggen.
en ook van op- youtube en van @sander gehoord, dat ze in veel verschillende soorten apparaten passen

zit ook een ingebouwde magpull aan, en voelen heel stevig.
http://begadishop.eu/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=8789

over het inslijten hebben sommige hier een leuk gezegde: "if it ain't broke, don't try to fix it."

dus naar mijn mening, geen wd40 gebruiken omdat het vuil verzamelt, en gwn een paar keer vol doen en weer leeg maken.
mocht hij later echt niet meer feeden of heel slecht kan je altijd nog kijken.

robin97;21242 zei:
zit ook een ingebouwde magpull aan, en voelen heel stevig.
http://begadishop.eu/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=8789

Wow they are so cheap D: en dat is niet in een slechte zin want ARES magazijnen worden redelijk veel gebruikt heb ik het idee en ze zullen van degelijke kwaliteit zijn, denk dat ik er zelf ook een paar bestel puur om ze uit te testen.

@rebelattack ik neem ze 1 mei sws mee naar balls and arrows.
ze voelen echt super goed in de hand aan.
heb ze op tip van sander gekocht en na het zien van deze video's
1) https://www.youtube.com/watch?v=JC1JjBFyFM4
2) https://www.youtube.com/watch?v=2JgtKQFPCus

had er in totaal 10 gekocht, 5 voor een vriend en 5 voor mij.
waren 7,03 per stuk.

Dankje voor de tip over de magazijnen @robin97 :D . Zal ff kijken welke ik dan uiteindelijk neem :D.

En @Rebelattack ook bedankt over jouw ervaring met het wel of niet inspuiten

Nu nog hopen op iemand die mij het verlossende antwoord kan geven op mijn batterijen probleem :P

Nu we het toch ook over batterijen hebben, in principe maakt alleen het aantal volts uit toch ? en qua mAh hoe meer hoe beter ?

@Raiko ja het beste kan je beginnen met een 7.4 volt, omdat je replica niet gebouwd is op 11,1volt
en hoe meer mah hoelanger je heb bijvoorbeeld kan gebruiken voordat je hem weer op moet laden, maar ook hoe dikker en groter de batterij meestal.

Daarnaast wil je na een tijdje met een Lipo wel gaan kijken naar een hard wired mosfet voor het bewaren van de trigger contacts. In essentie is het simpel gezegd inderdaad meer voltage = meer RPS en meer mAh = meer schoten.

@robin97 waar heb je deze mags gekocht? Voor 7 euro is dat zeker niet slecht.

Tijs;21272 zei:
@robin97 waar heb je deze mags gekocht? Voor 7 euro is dat zeker niet slecht.

http://begadishop.eu/catalog/product_info.php?cPath=55_386_388&products_id=8789

Welkom Lorenzo #1, mede-ICT'er. Weet je al welke kant je op wilt na de studie?
Veel plezier op het forum en wie weet tot op het veld!