bril met een ventilator

Hessel

Well-Known Member
16 nov 2017
239
32
Trophies
8
beste mede airsofters.:)

Ik vroeg mij af of er iemand is met een airsoft goggle met een ventilator en waar je die zou kunnen kopen?
of een ventilator pakket dat je die zelf moet aansluiten op je goggle.

kan iemand mij helpen ik heb er echt een nodig want het bestaat en wil wel goggles en geen bril

groet Hessel:cool::D

Heb er zelf 1 te fabriceerd. Maar nut er van valt vreselijk tege.
Ook de bekende merken hebben zoiets geprobeerd, maar doorgaans geen mega succes (anders had iedereen ze inmiddels wel)

Heb er zelf 1 te fabriceerd. Maar nut er van valt vreselijk tege.
Ook de bekende merken hebben zoiets geprobeerd, maar doorgaans geen mega succes (anders had iedereen ze inmiddels wel)
oo bedankt :D jammer heeft u misschien een andere oplossing om goggles anti fog te houden?o_O

In de kast laten liggen

Maar goede anti-fog doekjes (ik heb reversion doekjes)

Heb goggles getest met een ventilator en werd na 5 minuten hoorndol van het geluid. Het was eerlijk gezegd ook niet 100%. Als je normaal bewoog geen probleem maar bij langdurige inspanning toch condensvorming.

Op dit moment hoor ik goede dingen over Poliflex. Ik ga dit binnenkort zelf eens testen omdat ik zelf brildragend ben.

Veel mensen zweren bij Dye masks, tis niet echt een goggle maar mogelijke optie.
Geen idee of het lulkoek is maar ik heb gehoord dat ze een No fog garantie geven. als je fotos kan sturen met het beslaan zou je geld terug krijgen.
nogmaals, geen of dit waar is.

Veel mensen zweren bij Dye masks, tis niet echt een goggle maar mogelijke optie.
Geen idee of het lulkoek is maar ik heb gehoord dat ze een No fog garantie geven. als je fotos kan sturen met het beslaan zou je geld terug krijgen.

Heb een virtue vio en qua lens en ventholes identiek hetzelfde systeem (sommige zeggen beter maar dat laat ik in het midden) en het beslaat ook echt NIET, vorig weekend indoor gespeeld stilgestaan na rennen springen vliegen vallen opstaan en weer doorgaan en het beslaat echt niet. zeer cool.

Het klopt tijdens mijn paintball periode had ik een dye masker en die besloeg niet , echter nu met airsoft heb ik geen zin in dit masker , richten via vizier word ook lastig met zo,n helm op je kop .

Mijn oplossing wat voor mij werkt is een zweetband om hoofd het houdt bb,s tegen (een beetje) en er loopt geen zweet meer mijn bril in , ik kom ze alleen niet tegen in woodland cammo haha

Probeer eens bij JT Paintball misschien verkopen zij nog ventilatoren voor maskers.

ik gebruik zelf de FMA Regulator Goggles
TB-FMA-CS-Tactical-Airsoft-Paintball-Combat-Protective-Eyewear-LPG01BK12-2R-Regulator-Goggle-Updated-Version-Fan.jpg_640x640.jpg

hier zit al een ventilator in verwerkt, maar die vond ik zelf te fragiel dus heb ik via aliexpress een kleine ventilator gekocht met dezelfde afmetingen, een snelheidsregelaar, een behuizing en een kleine lipo batterij. De batterij en de snelheidsregelaar zitten in de behuizing verwerkt en die doe ik achterop mijn helm in de counterweight pouch. Draad naar de ventilator in de goggles en ik kan met de ventilator op de minimale stand heel de dag spelen zonder dat ik last heb van fogging. Heb ik een tijdje stil gestaan en komt er toch condens op de lens dan slinger ik de fan ff op vol vermogen en de condens is binnen paar seconden weg.

Werkt perfect en ik kan eigenlijk niet meer zonder :p

ik gebruik zelf de FMA Regulator Goggles
TB-FMA-CS-Tactical-Airsoft-Paintball-Combat-Protective-Eyewear-LPG01BK12-2R-Regulator-Goggle-Updated-Version-Fan.jpg_640x640.jpg

hier zit al een ventilator in verwerkt, maar die vond ik zelf te fragiel dus heb ik via aliexpress een kleine ventilator gekocht met dezelfde afmetingen, een snelheidsregelaar, een behuizing en een kleine lipo batterij. De batterij en de snelheidsregelaar zitten in de behuizing verwerkt en die doe ik achterop mijn helm in de counterweight pouch. Draad naar de ventilator in de goggles en ik kan met de ventilator op de minimale stand heel de dag spelen zonder dat ik last heb van fogging. Heb ik een tijdje stil gestaan en komt er toch condens op de lens dan slinger ik de fan ff op vol vermogen en de condens is binnen paar seconden weg.

Werkt perfect en ik kan eigenlijk niet meer zonder :p

Hebben deze een keurmerk?

toen ik pas begon met airsoften had ik ook zo een FMA bril met ventilator via ebay gekocht kost geen drol.

Is nooit iets aangekomen maar ik riskeer het toch niemeer.

Je hebt maar 1 paar ogen.

Hebben deze een keurmerk?

Nope, FMA kopieert gewoon alles wat los en vast zit en de Regulator is een kopie van de Smith Outside The Wire (OTW) Goggle. De originele goggles kosten je een redelijk fortuin, maar deze zijn wel getest en gecertificeerd.

"Exceeds U.S. military ballistic impact requirements for goggles (MIL-PRF-32432, clause 4.4.3.3.5, superseding former MIL-DTL-43511D, clause 3.5.10)"

Dus als compromis om toch wat zekerheid te hebben, heb ik replacement lenses gekocht en die in het FMA frame gezet. De originele lens heb ik trouwens wel getest en die ging niet ten onder aan het point-blank abuse, dus die zou ik ook nog wel durven gebruiken, maar goed, vervangingslens heeft de certificering en de FMA lens niet.

Maarrrrr waar het dus uiteindelijk om ging... mijn ervaring met ventilatoren in mijn goggles.... UITSTEKEND!
Heb ook nog een Valken Sly Profit paintball masker, ten eerste omdat ik wat anders wilde dan de stormvloed aan Dye maskers die iedereen heeft (vind deze er ook iets gaver uitzien dan de Dye) en omdat er geclaimd werd dat ze fogproof zijn.

750-sly-profit-black.png

Het fogproof gedeelte heb ik tot nog toe nog steeds niet bereikt en believe me, ik heb al redelijk wat geprobeerd, dus dat gedeelte is gewoon gelogen, maar doordat het uiterlijk van het masker mij wel bevalt, ga ik deze ook nog ombouwen tot een ventilator geventileerde combat superduper cool mask, of iets in die trant.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf