Brillen beslaan steeds

PimDSLR

Well-Known Member
30 nov 2015
97
17
Trophies
5
Help! Elke keer als ik mijn bril op zet beslaat hij. En ook flink: na 10 seconden zie je niks meer. Het is een X1000 als ik het goed zeg. Wordt verkocht als anti fog. Nu heb ik vandaag de Valken Tactical binnen gekregen, deze slaat ook meteen weer aan :/ Heeft iemand een tip/idee? Er zijn toch van die anti fog systeempjes?

Je hebt verschillende opties, je hebt van nuprol anti fog spray en bij mij werkt dat eigenlijk best goed. Je hebt anti fog doekjes geen ervaring mee. Je hebt ook een mini laptop ventilatortje met een buisje richting je glas dat werkt ook zeer goed nadeel is dat het op batterijen werkt en dat je die ventilator ergens moet planten (meestal in of op je helm)

Je hebt verschillende opties, je hebt van nuprol anti fog spray en bij mij werkt dat eigenlijk best goed. Je hebt anti fog doekjes geen ervaring mee. Je hebt ook een mini laptop ventilatortje met een buisje richting je glas dat werkt ook zeer goed nadeel is dat het op batterijen werkt en dat je die ventilator ergens moet planten (meestal in of op je helm)

Bedankt, heb je mischien een linkje voor het ventilatiesysteem?

Helaas geen linkje, het zijn voornamelijk zelfbouw projecten. of in Amerika te koop, bv evike heeft ze. Heb ze hier in nl nog niet te koop gezien.

Misschien een stomme vraag.. Aangezien je zegt dat hij vrijwel direct na het opzetten beslaat. Heb je misschien een balaclava/bandana/etc. voor je mond en neus? 

Ik zelf gebruik afwasmiddel (niet citroenzuur houdend, dit is erg belangrijk) voor mijn Revision goggles. Heb ook de schuim laag tegen stof om de rand heen weggehaald. Dit is voor ons klimaat naar mijn mening niet nodig. Aangezien we hier geen grote zandstorm e.d. hebben. ;)

Misschien een stomme vraag.. Aangezien je zegt dat hij vrijwel direct na het opzetten beslaat. Heb je misschien een balaclava/bandana/etc. voor je mond en neus? 

Ik zelf gebruik afwasmiddel (niet citroenzuur houdend, dit is erg belangrijk) voor mijn Revision goggles. Heb ook de schuim laag tegen stof om de rand heen weggehaald. Dit is voor ons klimaat naar mijn mening niet nodig. Aangezien we hier geen grote zandstorm e.d. hebben. ;)

Ja, heb er een bivakmuts onder. Stom dat ik dat ben vergeten. De condens stijgt direct naar boven in je bril. :/

Dus als ik dat doe zou het wat minder moeten worden?

Ik draag zelf ook een bivak. Ik doe hem enkel over mijn mond en laat mijn neus vrij. Dit verhelpt het direct beslaan van de bril.

Ik heb zelf doekjes van defogit. Dit zijn ook de doekjes die revision verkoopt. Jan heeft zakje van me gehad om te testen en ikzelf heb er goede ervaringen mee. Werkt alleen niet als het zweet langs je bril loopt (duhhh)

Tja..Op m'n duikbril geef ik een gezonde vette roggel op het glas..Bij m'n goggle doe ik het met een microfleece doekje (koop je voor 50 cent bij de euroknaller). Knip deze in 4en (je hebt niet zo'n grote lap nodig) en doe daar enkele druppeltjes afwasmiddel op.De micro fleece absorbeert als een jekko,dus let op dat je beslist niet driftig gaat zitten soaken.Nergens voor nodig!. Ik heb meestal zoiets van een stuk of 10 druppels verdeeld over het doekje.Bewaar het wel in een afsluitbaar bakje/doosje/zakjezodat het niet uitdroogt.

Ik heb het snel beslaan probleem ook. Maar ik zit dan ook met inserts (Airsoft is eigenlijk geen goede sport voor brildragers) Ben nu van mijn Mesh mask afgestapt naar een sjaal alleen voor mijn mond. Dit scheelde al te veel. Voordat ik begin met de skirm gebruik ik ook een klein druppeltje dreft. Deze even uitvegen en na een paar minuten afvegen met zo'n micro doekje. Zo is het redelijk te doen.

Wij verkopen de doekjes en eyewear van Revision (goggles en combat brillen) op ons veld en webshop! Tevens kunnen wij alles van Revision en Bates verzorgen, staat er iets niet op onze website, kan je ons altijd een mail sturen.

http://www.milsimshop.nl
of een PB via FB
https://www.facebook.com/milsimshopnl

Bij mij werkt dat Nuprol antifog als een trein! De rest, spuug, vaatwasmiddel, duikspray, etc. werkte allemaal niet.

@Jan je hebt zeker dat zakje nog niet geprobeerd dat ik je toen keer heb gegeven/toegestuurd? Bij mij werken ze erg goed.

...owkee, ik heb alleen als t zweet zelf er langs loopt dat het door t water beslaat maar verder wel goed werkte raar