Bunker Hill 20 t/m 22 januari (Operation: Rolling Thunder)

Kallisto

Well-Known Member
1 dec 2016
108
33
Trophies
7
Hi iedereen!

Van vrijdag 20 januari t/m zondag 22 januari is het zover: Operation rolling Thunder bij Bunker Hill in Daarle.

Klik hier voor meer informatie.

Ik heb een vriend van mij en mijzelf hiervoor aangemeld (voor enkel de zondag i.v.m. planning) en dit wordt onze eerste skirm. Ik als NABV-lid en die vriend van me gaat als introducé. Wij huren allebei het introducé-pakket omdat we nog geen AA hebben. Ik heb al wel een bril en wat kleding (niet compleet). Dat neem ik sowieso mee, voor de zekerheid.

Ik vroeg me af of er meer mensen van dit forum aanwezig zullen zijn.

Oh, en heeft iemand nog handige tips voor onze eerste skirm? Wellicht tips specifiek voor deze locatie of deze skirm?

Alvast bedankt!

Gr. Kevin

Je moet iig bij de black cobras zitten want die schijnen altijd te winnen :P
Verder is een porto handig want ze spelen vrij strak in squads.
Ik ben er niet bij want ik zit dan in Ulicoten ^^

Je moet iig bij de black cobras zitten want die schijnen altijd te winnen :p
Verder is een porto handig want ze spelen vrij strak in squads.
Ik ben er niet bij want ik zit dan in Ulicoten ^^

Oef.. Die heb ik niet :( Hoop dat dat niet heel erg is. Houden ze vast wel rekening mee, hoop ik.
Bedankt voor je snelle reactie en misschien tot ooit in het veld :)

Dat valt wel mee hoor. Ik heb er eens gespeeld in een squad met WWII mensen en andere Russen, en niemand had comms bij zich :P
Behalve de squad leider.

Nou, de zondag in Bunker Hill is achter de rug. Het was een vermoeiende, koude, maar erg leuke dag.
Leuke locatie, al denk ik dat het bos in de zomer/lente meer tot zijn recht komt. Nu waren er ook sporen van tractorbanden in het zand. Met de vorst worden die sporen hard en moet je opletten hoe en waar je loopt. Als je verkeerd stapt, kun je je enkel blesseren en/of vallen op de harde koude grond. Ook het beklimmen van de bunkers is vervelend, de grond is namelijk glas. Hierdoor heb ik al meerdere mensen (inclusief mijzelf) onderuit zien gaan. Maar goed, hoort er ook bij natuurlijk. Bijkomend nadeel van de kou is ook nog eens de dikke kleding. Hierdoor heb ik waarschijnlijk een hit niet gevoeld. De persoon die op mijn schoot (een Amerikaan overigens) zei dat en toen ben ik een een RP (respawn point) gegaan. Ik vermoed dat dit wel vaker is voorgekomen. Werd ook wel voor "gewaarschuwd" van tevoren.
Zoals @Jan in zijn video-review al aangeeft zijn de mensen van de organisatie aardig serieus, erg leuk. Helaas paste ik niet goed in het overall van het huursetje (ligt aan mijn postuur overigens), maar gelukkig had ik mijn eigen broek bij me. Ik had ook een groene jas mee, dus dat ging wel prima. Huurreplica was een G36C en ik vond 'm erg meevallen, beter dan ik had verwacht. Tijdens de pauze van circa 60 minuten is het mogelijk om snacks te kopen voor een schappelijke prijs (€ 1,50 voor een broodje frikandel bijvoorbeeld). Drinken is er uiteraard ook te krijgen (blikjes frisdrank, halve liter water, Red Bull).
Er was ook redelijk wat diversiteit aan personen en gear. Zo zagen we mooie snipers, nog mooiere snipers, een MG42 (of iets dergelijks), iemand in WWII (volgens mij) gear inclusief MP44 dacht ik, medics etc..
Omdat wij, een vriend van me en ik, echt bekaf waren, vonden we het ook wel fijn dat we naar huis gingen rond 16:15u. Wij zijn beide niets gewend, dus beide last van de voeten. Hierdoor weet ik (nog) niet of ons team (Black Cobra's) heeft gewonnen of verloren. Volgens mij ging het aardig gelijk op.
Communicatie (of het gebrek eraan) is daar in principe geen probleem. Echter vond ik het wel vervelend dat ik niet met mijn team kon communiceren middels portofoon. Staat inmiddels hoog op mijn verlanglijstje.

Ik heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal, maar wij vonden dit erg geslaagd. De locatie was ook leuk, al komt deze - zoals ik al zei - waarschijnlijk beter tot zijn recht in de zomer/lente. Wij gaan er zeer zeker nog een keer heen, maar dan wel als het iets warmer is.

Edit: prijs van broodje frikandel aangepast :p

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Rick191 en Stey
Leuk verslag @Kallisto !!! Inmiddels ben ik hier erg vaak geweest waardoor het allemaal te herkenbaar werd. Er veranderde ook niet bijzonder veel in de missies dus kom ik hier niet heel vaak. Maar de gameplay onderling mis ik wel op de andere velden ja!

Dankjewel @Jan :) Ik denk dat mijn eerstvolgende skirm in Gasselte zal zijn. Ik wacht nog wel een paar weken in verband met de temperatuur :p

• Leuk
Waarderingen: Jan
Normaal speel ik ook elke maand bij bunkerhill ma doort weer ben ik deze x maar thuis gebleven plus had een paar andere verplichtingen..

Ik vind het veld in de herst/winter maanden mooier spelen dan in de zomer eigelijk.. In de zomer is je zicht opt veld veel minder ma dan ook echt heel veel minder, door alle bladeren uiterraad.

verder een mooie eerste ervaring gehad lees ik zo. Ik ben een sfrt speler dus pas maar op volgende maand :D

Ja, deze eerste ervaring was erg geslaagd :) Als je als sniper speelt, kan ik me enerzijds ook wel iets voorstellen dat je het in de wintermaanden mooier vindt. Dan kun je verder kijken en schieten, dat is natuurlijk een groot voordeel. Dat heb ik ook wel gemerkt :p

Ik wacht sowieso tot de temperaturen flink wat omhoog gaan. Ik vond dit echt te koud. Ik heb uiteraard ook nog geen complete gear, geen handschoenen bijvoorbeeld o_O