CM.127 [CYMA] - electrisch pistool

Paashaas

Well-Known Member
15 apr 2022
121
37
Trophies
2
electric.JPG

Voor 54 euro moest ik m gewoon aanschaffen....
Eens kijken hoe dat werkt, een pistool op stroom.
Ziet er leuk uit, vrij licht, trekkerdruk is redelijk licht te noemen.
De accu erin zetten gaat makkelijk, het eruit halen is wel even klooien.
De magazijntjes gaan er vloeiend in, feeden prima.

Ik heb m nu met 2 CQB trainingen mee gehad, waarin ik aardig wat geschoten heb met hem.
Ik denk zeker 7 magazijnen op 1 accu, en nog niet leeg.

Voordelen : Licht gewicht, veel schoten op 1 accu
Nadelen : accu eruit halen gaat wat lastig, en hij schiet "maar" 0.37 joules (voel je evengoed op een afstand van 10-15 meter)

Overal beoordeling : Leuk ding, schiet aardig accuraat en waar voor je geld !

Persoonlijk als ik kijk naar mijn eigen Cyma AEP ,

dan ben ik er heel tevreden over maar op een grotere afstand merk je wel dat hij wat zwak is. (0.44J)
Voordeel hiervan is weer dat als je soms van korterbij wat snel achter elkaar schiet dat dit niet te gek pijn doet 🤭

De persoon aan de andere kant voelt wel eens vaker de zwakkere bb niet. Oke als je dan op de platecarier raakt dan voelt die het zeker niet.

Maar 1 heel groot voordeel is dat een aep tegenover een gbb echt stil is.
En niet te vergeten hij doet het goed in de winter en dit kun je niet van alle gbb pistolen zeggen die doen het vaak helemaal niet....

Magazijnen kosten bijna niks en ze gaan minder snel kapot als ze vallen ( vraag maar aan mijn zoon 🤣)

Kun je er een tracer op zetten? Dat heeft voor mij altijd voorkeur. Verder zijn de 80 shots magazijnen ook heel leuk!

Had je geen problemen met de standaard lipo wat erbij zat? Deed het gelijk goed?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paashaas
AEP's zijn in mijn ogen binnen airsoft in Nederland heel erg ondergewaardeerd. Ze zijn in heel veel verschillende prijsklasses te krijgen, werken eigenlijk in elk weer-type en tempratuur (net zoals AEG's) en zijn betrouwbaar. Vaak nog lekker licht ook.

GBB Pistols zijn zeker in gebruik misschien leuker, maar AEP's zijn zeker veel gebruiksvriendelijker en hebben minder onderhoud nodig. Leuk om hier eens een topic over te zien.
Had je geen problemen met de standaard lipo wat erbij zat? Deed het gelijk goed?
De Standaard Cyma AEP accu's zijn echt ruk. Kunnen ze beter mee stoppen qua meeleveren. Heel snel leeg, houden het voltage heel slecht vol. Begadi heeft AEP Boost batterijen in 7,4V en 11,1V, werken letterlijk een flinke verademing zijn....

Ik heb hier zelf de CM.131A van Begadi (Cyma Rebrand) liggen met o.a. een spring upgrade richting de 0.45-0.49 J en wat interne extra upgrade. Al meer als 2 jaar in bezit, zonder problemen. Extended mag erin en gaan. Lekker licht in een prima holster. Krijg vaak verbaasde blikken op het veld als ze zien dat ik een elektrisch pistol heb, aangezien veel mensen dat niet kennen. Ook legaal te gebruiken in Duitsland qua skirm, aangezien deze dus onder de 0.50j schiet en daardoor dus ook full auto optie.

Leuk spul. Nooit problemen mee gehad. Aanrader. Gebruik de flashlight die er onder zitten alleen als ik pistol only speel in NL, aangezien hij anders niet meer in de holster past:
dFRucWx.jpeg

PoPluN0.jpeg

Vandaag nog naar een avond skirm gegaan bij ASL en we hadden 2 AAP01 bij ons en de Cyma AEP... en welke van die deed het het beste denk je? Yes de AEP🫣 onze AAP hadden weer last van vermoedelijk toch een te lage temperatuur want hier binnens huis doen ze het echt heel goed.

De jongens hadden een riot shield en de AEP erbij gepakt en ze hadden echt flink wat lol!

Een spring shotgun erbij en voor mezelf men gas shotgun. Geweldige avond gehad met eigenlijk vrij goedkoop spul!

De Marshal moet altijd lachen als die onze AEP ziet, hij vind het geweldig!

• Leuk
Waarderingen: Paashaas
Kun je er een tracer op zetten? Dat heeft voor mij altijd voorkeur. Verder zijn de 80 shots magazijnen ook heel leuk!

Geen idee of er een tracer op kan, Zal eens kijken een dezer dagen.
De lipo deed het prima, heb evengoed een 2de accu gekocht, voor als ie een keertje meegaat het veld in

• Leuk
Waarderingen: Assault Captain