Custom camo op je replica.

Al knutsel je met 1000 mensen die op je vingers staan te kijken, dat maakt niks uit.
 
Op non-commerciele basis mogen er wel reparaties worden aan eigen, dan wel replica's die aan vrienden/teammaten toe behoren.
Zodra er voor betaald gaat worden, dien je in het bezit te zijn van een groot wapenverlof.
Er word door sommige shops slim gehandeld, de replica word aan de shop verkocht, de shop repareert hem en verkoopt jou letterlijk jouw eigen replica weer terug +de extra gemaakte kosten. Deze maas in de wet, is legaal volgens NABV

Dat dacht ik al Bjorn dat ze het op die manier deden. Maar ik wil het zo legaal mogelijk houden. Als het ff kan. Ik heb dr politie al gemailt dus het is nu alleen ff afwachten.
 
Hoi Driven to kill.

airbrushen is leuk om te doen.
Ik doe het al een tijdje,(rc kapjes,custom projecten zoals brommer/motor helm,en wat kleine modelbouw dingetjes.).
Hou wel rekening dat je voor verschillende ondergronden ook andere primers en verfen en lak soorten nofig zal hebben.
je zal je verf moeten verdunnen,maar je verdunner mag niks aantasten aan je brush,maar ook niet aan je replica.
Goede verdunner is wasbenzine,maar werkt niet bij alle verfen.
ook moet je je airbrush grondig reinigen zodat hij zonder spetters nog mooi blijft spuiten.
Maskeer tape is en blijft onmisbaar.

ik wens je veel succes.
en ga voor een airbrush met een 0.3 nozzle.
 
Hoi Arnold ik heb geleerd en ben schilder van beroep dus ik weet waar ik op moet letten. Maar toch bedankt. ;-)

0.3 nozzle heb ik.
 
Dan ga je de goede kant al op.

succes,en ik ben benieuwd naar je werk.

qua verf raad ik je Faskolor aan.

mooie kant en klare verfen in veel kleuren waaronder ook fluor en glow in the dark.
direct van uit de fles te brushen op heel veel materialen.

ik moet over 2 weken auto spiegel kappen een carbon look geven.
dat vind ik mooi als ik een scooter of helm of auto onderdeel airbrush,want soms kom je je eigen werk nog een tegen onderweg.

succes,en als het qua wetgeving niet mag,kan je altijd nog op locatie gaan brushen.
 
Dankje ik zit alleen nog op de compressor te wachten. En dan kan ik beginnen.

Dat lijkt mij ook super om je werk voor bij te zien komen. :-D
 
Oke goed nieuws ik kan een vergunning gaan aanvragen en dan mag ik legaal beginnen.
 
wat voor compressor heb je dan?


Een SilAir?


 


Ik heb er 2,voor thuis heb ik een grote 25 liter compressor,zo´n herrie ding,en voor mobiel heb ik een zelfgemaakte /vermaakte koelkast pomp.


die herrie compressor zet ik aan,ga in huis ff een bakkie koffie doen,en als de compressor vol is,dan kan ik er zo een paar dagen mee brushen.


Die koelkast pomp gebruik ik omdat hij stil is.


zowel bij beiden heb ik een goede vocht afscheider en reduceer er tussen zitten,en spuit alles tussen de 1,5 en 1,7 bar,verschilt een beetje per verf.


Hele kleine N-spoor treintjes spuit ik soms boven de 1,7 bar,omdat mijn verf daar zo fijn verneveld moet zijn zodat je alle kleine details er nog op blijft zien,terwijl ik een helm het liefst op 1,5 doe,want een helm heeft wel wat te lijden,ondanks dat er nog een laklaag overheen komt.