Cyma platinum ak lage joule

STRIMIX

Member
25 mrt 2025
14
2
Ik heb de CM.053B Full Steel AK replika Eshooter ET gekocht van taiwangun, een ak 105 al eerste replica. Nu heb ik samen met iemand getest wat ie nou precies kan. Ik heb een 0.28g getest, hij schoot rond de 1j tot 1.1j zonder hopup erop.. met hopup erop zodat ie wat ver schiet kom ik maar op 0.5j.. met 0.25 gramm en hopup erop kom ik op 0.9j.

Ik vind dit enorm tegen vallen en zit te twijfelen om hem terug te sturen?

Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik mee aan moet?

Linkje naar mijn replica: https://share.google/0potefXWnKCkYfKSN

3 dingetjes, om even uit te sluiten/na te lopen.

Als je met de FPS/joule meter in dit geval meet: heb je het bb gewicht dan netjes ingesteld? Of staat deze dan bijvoorbeeld op 0.30g terwijl je met 0.25g schiet?
Verder: het is normaal dat je joule iets zakt als je hem dicht draai: de Joule/FPS hoort iets hoger te zijn als de hop-up volledig open staat.

Als je verder voor de downgrade service hebt gekozen met 310 FPS, wat ik even niet uit je verhaal haal maar wat wel een mogelijkheid is: Je replica voldoet dan prima aan die gestelde eisen.

Kun je hier iets meer duidelijkheid in geven?

3 dingetjes, om even uit te sluiten/na te lopen.

Als je met de FPS/joule meter in dit geval meet: heb je het bb gewicht dan netjes ingesteld? Of staat deze dan bijvoorbeeld op 0.30g terwijl je met 0.25g schiet?
Verder: het is normaal dat je joule iets zakt als je hem dicht draai: de Joule/FPS hoort iets hoger te zijn als de hop-up volledig open staat.

Als je verder voor de downgrade service hebt gekozen met 310 FPS, wat ik even niet uit je verhaal haal maar wat wel een mogelijkheid is: Je replica voldoet dan prima aan die gestelde eisen.

Kun je hier iets meer duidelijkheid in geven?
Ja de chrone is juist ingesteld, ik heb aamgegeven dat ik op 30 gram rond 1.2j wil zitten.. ik heb verder nog geen duidelijk antwoord wat er nu aan is gedaan. Dus ik weet het niet. Wel zie ik dat dllr hun getest is met 020gram met een fps van 340/350

Je had niet toevallig deze optie gebruikt bij de aankoop?:
Screenshot.png

Of heb je de optie 'Low' er naast gebruikt? Als je, misschien per ongeluk, de 'Low optie' hebt gekozen, dan voldoet je replica aan hetgene wat je nu opgeeft. Je zou dit moeten kunnen zien op je factuur/invoice.

Ik heb hier echter het vermoeden dat Taiwangun niet helemaal begreep wat je bedoelde, omdat FPS regels in Polen nu eenmaal anders zijn. Ze meten daar met 0.20g bb's de FPS, niet de joule met 0.30g.

Als ik namelijk 1,2 joule, 0.30g bb's invul op een simpele airsoftcalculator (van r.n.l. lezen):

Sceenshot 2.png

Met wat omrekenen kom je dan dus op 0.8 joule uit en jij meet 0.9 joule. Wat kan, omdat deze hele berekening geen rekening houdt met lengte inner barrel ect.

Ik heb het vermoeden dat er mogelijk een misverstand is tussen wat jij hebt opgegeven en wat Taiwangun heeft begrepen wat je wilde.

Hoe je dat oplost? Goede vraag. Iets terugsturen naar Taiwangun is vaak lastiger gebleken. Plus, ze zouden kunnen stellen dat ze aan je maatwerkverzoek hebben voldaan.

Een veer wissel is voldoende om dit op te lossen, trouwens. Je zult zelf moeten bekijken wat je prettiger vindt om te proberen: terugsturen of reparatie.

Laatst bewerkt:
Je had niet toevallig deze optie gebruikt bij de aankoop?:

Of heb je de optie 'Low' er naast gebruikt? Als je, misschien per ongeluk, de 'Low optie' hebt gekozen, dan voldoet je replica aan hetgene wat je nu opgeeft. Je zou dit moeten kunnen zien op je factuur/invoice.

Ik heb hier echter het vermoeden dat Taiwangun niet helemaal begreep wat je bedoelde, omdat FPS regels in Polen nu eenmaal anders zijn. Ze meten daar met 0.20g bb's de FPS, niet de joule met 0.30g.

Als ik namelijk 1,2 joule, 0.30g bb's invul op een simpele airsoftcalculator (van l.n.r. lezen):

Met wat omrekenen kom je dan dus op 0.8 joule uit en jij meet 0.9 joule. Wat kan, omdat deze hele berekening geen rekening houdt met lengte inner barrel ect.

Ik heb het vermoeden dat er mogelijk een misverstand is tussen wat jij hebt opgegeven en wat Taiwangun heeft begrepen wat je wilde.

Hoe je dat oplost? Goede vraag. Iets terugsturen naar Taiwangun is vaak lastiger gebleken. Plus, ze zouden kunnen stellen dat ze aan je maatwerkverzoek hebben voldaan.

Een veer wissel is voldoende om dit op te lossen, trouwens. Je zult zelf moeten bekijken wat je prettiger vindt om te proberen: terugsturen of reparatie.
Ja op 0.25g krijg ik 0.9j met hop. Op 0.28gram maar 0.5j met hop.

Ik denk ook dat er ergens iets verkeerd is gegaan. Ik moet uitvogelen hoe ik bij de veer kom en dan mischien maar ringen er tussen proberen. Ik ben er niet achter hoe ik daar bij kom.

Of zou het betekenen dat mijnreplica geen 0.28gram kan hoppen? Als ik de hop eraf haalt bij 0.28 gram dan haalt ie wel boven de 1j.. maar dan daalt het balletje heel snel.

Laatst bewerkt:
Het uit- (en vooral ook in-) elkaar zetten van een AK is mij niet bekend, helaas. Geen ervaringen mee, sorry. Heb wel een tijdje een Cyma AK gehad, maar niet mijn ding. Ben meer bekend met M4's.

Mogelijk dat andere leden je hierin kunnen voorzien van adviezen/tips & tricks.

Wel vervelend dat het zo gelopen is, helemaal als eerste replica.

• Leuk
Waarderingen: STRIMIX
Hallo hier spreekt de AK goeroe. dat je joule zakt met meer hop is heel normaal. Heb je de bucking al vervangen en een flat hop erin gezet? Dat zijn wel de eerste upgrades die je moet doen uit of the box bij replica's

Hallo hier spreekt de AK goeroe. dat je joule zakt met meer hop is heel normaal. Heb je de bucking al vervangen en een flat hop erin gezet? Dat zijn wel de eerste upgrades die je moet doen uit of the box bij replica's
Ik heb er nog niet veel verstand van, kan je uitleggen wat dat inhoud en of dat lastig te doen is?

Wat voor onderdeel zou ik dan bijvoorbeeld nodig hebben voor mijn replica?

En verder zou ik miss kunnen kijken voor een andere veer of ringen tussen de huidige veer?

Laatst bewerkt:
de pest met AK's is dat je ze bijna uit elkaar moet halen als je iets wilt doen. maar even antwoord op je vraag als je een goede bucking er in zet en een goede nub dan heb je minder hop nodig voor de spin en zal je minder FPS verliezen dat is het een beetje in jip en janneke taal. wil je er best mee helpen 🤟

Bijlagen

• ak2025.jpg
    ak2025.jpg
    143 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: STRIMIX
de pest met AK's is dat je ze bijna uit elkaar moet halen als je iets wilt doen. maar even antwoord op je vraag als je een goede bucking er in zet en een goede nub dan heb je minder hop nodig voor de spin en zal je minder FPS verliezen dat is het een beetje in jip en janneke taal. wil je er best mee helpen 🤟
Uit welke omgeving kom je?