Cyma platinum M4a1 ris 3 14,5 (EMG)

2 dec 2024
13
2
Na ik met de eindejaars skirm en tevens mijn 1e skirm bij balls and arrows lelystad heb mee gedaan heb ik toch besloten om,
mijn replica te upgradfenb en tegelijk voorzien van een camouflage patroon

De verf is van Motip in de kleuren ral 1001 ral 6031 ral 8027 en ral 6006 of 6014.

De onderdelen welke erin gaan zijn:

Een maxx nozzle 21,5mm cnc aluminium een guarder sp110 of sp120 spring als alles klaar is even chronoen en kijken wat hij doet.
Een Mr hop up 60. van Maple Leaf
Een omega nub van Maple leaf
En een ZCI 6.02 380 mm rvs loop

Een etu zat al in de replica aangezien deze als semi geupgrade bij Taiwangun weg komt.

Nu ben ik stront eigenwijs om zonder verdere airsoft sleutel ervaring een gearbox los te halen om in dit geval een andere nozzle te plaatsen,
maar wees niet als mij en laat dit doen door iemand die weet wat hij of zij doet.
Ik ben een dag bezig geweest om de replica weer werkende te krijgen te anti reversal latch was eruit gesprongen en die had ik verkeerd terug geplaatst,
waardoor de gearbox blokkerde.
Maar ik heb weer veel geleerd de rest van de onderdelen komen vandaar binnen en kijken of ik de replica voor de nieuwjaars skirm bij balls and arrows klaar heb.

Mijn advies mog je sleutelen aan wat dan ok leuk vinden en je replica willen upgraden doe dit lekker zelf.

Bijlagen

• 20241230_101833.jpg
    20241230_101833.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 22
  • 20241230_101837.jpg
    20241230_101837.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 21
Ja in men magwell zit een poetsdoek in daar komt geen verf in mijn hop up/loop heb ik er van te voren uit gehaald dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: gambit
Mijn replica opzich is af een nieuwe sling en Eotech cloon/replica 558+G33 zijn in aantocht.

Bijlagen

• 20241230_151622.jpg
    20241230_151622.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • 20241230_151631.jpg
    20241230_151631.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 23
  • 20241230_152119.jpg
    20241230_152119.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: gambit
ziet er goed uit zo. Als je bij balls bent moet bij de balie vragen of team dog er is en anders rond vragen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TheDutchreaper1989.
Nou ja, je hebt in ieder geval een hoop geleerd zo, toch? Ook dat is wat waard. :)

Misschien kun je voor een volgende keer proberen het samen met iemand te plannen dat wat meer ervaring heeft. Al zal het geheel upgraden nu al weer een stukje makkelijker gaan omdat je het al een keer gedaan hebt. Live en learn.

Over de paintjob heb ik verder niet zo veel te zeggen. Ik ben geen fan van dit soort paintjobs (ik zie de toevoeging er niet zo van in), maar het lijkt opzich verder prima gelukt. Hoop dat de verf goed blijft zitten, in ieder geval.

Nou ja, je hebt in ieder geval een hoop geleerd zo, toch? Ook dat is wat waard. :)

Misschien kun je voor een volgende keer proberen het samen met iemand te plannen dat wat meer ervaring heeft. Al zal het geheel upgraden nu al weer een stukje makkelijker gaan omdat je het al een keer gedaan hebt. Live en learn.

Over de paintjob heb ik verder niet zo veel te zeggen. Ik ben geen fan van dit soort paintjobs (ik zie de toevoeging er niet zo van in), maar het lijkt opzich verder prima gelukt. Hoop dat de verf goed blijft zitten, in ieder geval.
ik heb er zeker veel van geleerd kwa paintjob inderdaad iedereen zijn eigen keuze dat het goed blijft zitten ook in ook en anders jammer dan gebruiks sporen op een replica geven ook een mooi effect.

de verf zal nooit helemaal blijven zitten en dat is juist mooi. en het moet ook nog uit harden dit zal met deze temp. ook ruim 2 weekjes duren

de hop up is iets waar je altijd mee bezig bent om af te stellen. Omdat het weer super veel invloed heeft op alles

de verf zal nooit helemaal blijven zitten en dat is juist mooi. en het moet ook nog uit harden dit zal met deze temp. ook ruim 2 weekjes duren
Discutabel dat dat mooi is. Zoals topicstarter al zei: puur smaak gevoelig.

Wat je overigens wel ziet is dat replica's met een spray eroverheen tweedehands minder geld opleveren.

Ik hou mijn replica's in het algemeen zwart. Because I'm Batman. 🦇
We gaan het zien deze week eens de hop up afstellen en chono en aangezien er nu een guarder sp110 veer inzit.
Wel aan te raden. inderdaad. Zou zonde zijn als je op een event aankomt en je schiet net 1,21 joule met de nieuwe veer. 🙈

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TheDutchreaper1989.
Wat je overigens wel ziet is dat replica's met een spray eroverheen tweedehands minder geld opleveren.
mee eens.

Maar ik spuit al mijn replica's omdat ik toch voor het minder opvallen ga, draag ook altijd wel een leaf suit of een ghillie

leaf winter.png
camo leaf.png

ik heb een t-shirt en onderbroek aan, en daarover de ghillie en het is van mesh gemaakt dus het zit vol met gaatjes de stof dus het ademt wel goed.
en zweten doe je altijd bij het airsoften gewoon goed blijven drinken

456625401_2834224676754464_5508455908214298524_n.jpg

Dat word de sp110 veer die er nu inzit iets inkorten.
De replica met een nu naar genoeg perfect luchtseal schiet tussen de 290 en 295 fps rond de 1.1 a 1.15 joule met een .28 bb heb geen .3 bbs meer om te testen.