Daniel , beginnende airsofter uit rotterdam

12over12

New Member
21 mrt 2015
3
0
Trophies
1
Hi acn en alle andere airsofters,


Ik ben Daniël Mac-lean, 31 jaar geboren en getogen in rotterdam.


Ik werk bij Wilmar edible oils als labtechnician. Maar genoeg over mij, nu over airsoft waar het allemaal om gaat! :p


 


Een tijdje terug ben ik geïnteresseerd geraakt in airsoft en was gelijk verkocht.


Heb het een beetje in me vriendenkring rond laten gaan en ja hoor, ik sloeg er nog een paar aan de haak. Muhahahahha.


We zijn nu zo stukje bij beetje onze gear aan het verzamelen.


We hebben gezamenlijk voor de volgende replica gekozen:


http://gunfire.pl/product-eng-1152202885-Specna-Arms-SA-V01-carbine-replica.html


het leek ons handig om dezelfde replica te nemen zodat we elkaar kunnen helpen als 1 van ons een probleem had. Als we wat meer know how hebben dan nemen we onze persoonlijke voorkeur replica. (mijne is de steyer AUG, sinds ik dat ding in “die hard” voorbij zag komen vond ik het een geweldig model)


 


Ik heb 5 midcaps besteld die van de week binnenkomen(is dat genoeg voor een skirm?).


Ben aan het kijken voor een extra accu, maar daar heb ik een vraag over. Mag/kan er een 11.1V in me replica er is een 9.6V standaard meegeleverd.


Gaat om deze accu: http://gunfire.pl/product-eng-1152206117-ELECTRO-RIVER-LiPo-11-1V-2000mAh-three-module-battery-25-50C.html


De reden dat ik een extra accu wil is omdat ik niet midden in een skirm zonder prik in me accu wilt komen te zitten. Of zeggen jullie dat valt wel mee, ik heb echt geen idee hoelang een volle accu meegaat. Zijn je BB’s eerder op dan je accu leeg :p


 


Van de week ga ik ff met me maten kijken voor een tactical vest/plate carrier.


En dan hebben we de basis voor onze eerste skirm.


 


Zie jullie vast wel eens op het veld.


 


12 over 12


Daniël
 
moi Daniël, 


Welkom hier. 


Handig om met z'n alle voor dezelfde aeg te gaan is makkelijk met upgrade parts en onderhoud.


mbt batterij is het volgende: hoe hoger het voltage hoe meer bb's je er doorheen jaagt. En aangezien de meeste bb's bij auto-fire tochh mis gaan betekend het dus alleen maar meer "verspilling" van je bb's.

Als je een andere batt wilt raad ik je zelf een LIFEPO 3cell aan die is 9,9V en daarmee dichterbij de 9,6V die je al hebt. net als lipo kunnen deze ook beter tegen de kou. 

Voordeel: stabieler dan LIPO dus minder kans tot ontbranding.

Het is niet goed maar je kunt ze leeg trekken zonder ontbranding (heb ik vernomen nog niet geprobeerd)

Nadeel. Minder Volt per cell dan een LIPO en dus verhoudingsgewijs neemt het meer ruimte in.



als je wilt skirmen in de buurt kijk dan eens op FB bij "cqcentral terrein". Dat zit in de spaanse polder dus lekker laat bed uit en snel weer thuis.
 
Hallo Daniël, welkom op het forum en in de airsoft wereld :)


5 mids caps is meestal wel genoeg (wel reloaden op spawn). Ik heb zelf meestal 5 midcaps bij me en 1 high-cap als back-up. Ik neem aan dat je een high cap bij je replica hebt gekregen, dus jij kunt ook overwegen deze er bij te pakken. Of je dat wil is natuurlijk aan je zelf.


Wat de accu betreft, een 2e is zeker aan te raden aangezien de originele slechts 1100 mAh is. Dit is misschien net genoeg als je een zuinige speler bent, maar dat zijn de meeste beginners niet (no offence).  Echter ben ik bang dat jouw replica standaard geen 11,1 V lipo aan kan. Hij zal er vast mee werken, en misschien ook nog wel een paar skirms. Maar hij zal het waarschijnlijk wel snel begeven. Wat toothpick aanraad, is een goeie optie. Alleen heb ik nog geen 9,9V liFePo kunnen vinden, die zo klein zijn dat ze in de buttstock passen.. Alleen in systemen met een grote accu ruimte kun je ze kwijt. Maar misschien dat je er 1 kan vinden met wat zoekwerk.


Suc6 en veel plezier in de airsoft sport :)


 
 
aanvulling op @Eviltwin-NL, bij hobbyking hebben ze kleine lifepo4 batt of beetje google


ik heb een smalle lange voor in mijn L22A2 (L85 AFV)
 
Welkom! 

leuk dat jullie allemaal dezelfde hebben, slimme zet inderdaad. Ik speel met 6 midcaps in totaal en bij velden als B&A en Veluwe is dat meer dan genoeg. Zitten pauzes tussen de games in waar je kunt bijladen. Bij Bunker Hill heb ik een flesje BB's en een speedloader bij zodat ik in de spawn kan bijladen. 


Een tweede accu is ook handig inderdaad. Neem hem mee in je gear zodat je in het veld even kan wisselen. 
 
bedankt voor de tips en advies.


maar een goede batterij vinden die in me stock past is toch lastiger dan ik dacht