De introductie van BH

bloodhound

Member
18 nov 2014
21
9
Trophies
4
Hallo Allen,
Het prille begin:
5 weken, 67 uur en 3 kwartier skirms kijken, 34 webshops, 55 reviews van replica's en 18 fora in 3 verschillende talen verder vond ik het tijd worden om mezelf te registreren bij ACN. Dit als opstap naar het echte werk bij de NABV.<div>
Mijn naam is max aka bloodhound. Een nick die al snel werd afgekort tot BH. Ik ben 22 jaar oud en kom uit het zuiden. Breda om precies te zijn. Zoals hierboven al even kort vermeld heb ik nog geen pas aangevraagd bij de NABV. Dit is een bewuste keuze, heb nogal de neiging om snel en overhaast te beslissen in zo'n beetje alle aspecten die ook bij airsoft zouden kunnen komen kijken. Om je een idee te geven, in mijn hoofd ben ik mijn eerste replica al aan het demonteren, smeren, shimmen en meer belangrijke verbeteringen aan het doorvoeren. Mijn eerste replica moest en zou een VFC worden etc etc.</div>
Hoe kwam ik bij airsoft uit?
Daar zijn twee redenen voor. 1) Ik heb een onstilbare honger adrenaline. Door knieletsel heb ik surfen op moeten geven, als je niet kunt zwemmen wordt jezelf redden snel lastig was de pijnlijke conclusie. Nou is door het bos rennen natuurlijk ook niet het verstandigste, maar het risico op een verdrinkingsdood is natuurlijk wel een heel stuk kleiner.
Reden 2) Gamen. Klinkt vele waarschijnlijk bekender in de oren. Als jong manneke stond in de rij om mijn eerst FPS te halen, MoH:AA! 4 sets cd-roms van dit spel verder lonkte daar Battlefield 2 en ook daar heb ik 2 sets dvd's van versleten. Ook dat begon toch wel een beetje te vervelen, dus ben ik overgestapt op arma II. Prachtige game! Ongekend maar een te grote learning curve en bovendien op een laptop niet heel fatsoenlijk te spelen. En toen kwam Project Reality op mijn pad. Project Reality is een mod voor BF2 waar teamwork, tactiek en realisme de boventoon voeren. De mod komt met een ingebouwd 'porto' systeem ( communicatie is de sleutel tot succes) en voor diegene die niet het budget voor arma III hebben is dit denk ik toch wel de meest praktisch en goedkope oplossing voor de 'milsim' ervaring. Uiteraard begon dat ook al snel te vervelen, ik mistte toch de adrenaline. En toen was daar Jan. Jan van de ACN die mijn ogen opende voor iets wat ik al jaren geleden in het hokje 'Nederland gaat dit noooit toestaan' had geplaatst.
Plan van aanpak:
Sparen ;) Ben er ondertussen wel achter dat dit heel snel een hele dure hobby kan gaan worden. Graag zou ik eens mee gaan naar een skirm als introducé. Ik beschik over eigen vervoer dus mocht er iemand in de omgeving mij willen meenemen, rij ik!Bevalt de skirm dan volgt de inschrijving bij de NABV.  VOG heb ik gelukkig liggen dus dat scheelt al. 
Gear:
Na mijn uitvoerige research ben ik verliefd geworden op de Umarex VFC MP5A4, helaas zal die nog even moeten wachten. Maar de liefde voor de mp5a4 was wel geboren, na de 34 webshops heb ik een redelijke vervanger gevonden de ICS MP5a4  voor een mooie 140 euro. Dit maakt hem bijna 2x zo goedkoop als de VFC variant en dat laat weer ruimte voor upgrades, knutselen doe ik graag. Iemand ervaring met deze replica/merk?

De hele poespas er omheen aan kleding is nog even uitzoeken, maar gedegen schoeisel zal daar zeker toe behoren. 
Wat heb ik te bieden aan de sport en spelers:
Fairplay, iets waar ik zelf veel waarde aan hecht en in deze sport ook een mijlpaal is.Communicatie, ik heb al een portofoon met ptt en eartube en heb veel ervaring met het gebruik ervan en het programmeren. Mocht iemand er vragen over hebben dan kan ik zeker van dienst zijn. Passie: Spreekt voorzich ;)
Daarnaast ben ik een gedreven knutselaar, van stemhervormer op een telefoon solderen tot buitenkeukens, ik wil alles zelf kunnen maken en ben daar tot dusver ook redelijk succesvol in.
Tot slot:
Aangenaam en ik hoop jullie ergens begin 2015 met mijn eigen replica een keer tegen te komen! Mocht dit verhaal niet compleet zijn of jij wilt mij wel een keer mee nemen als introducé dan hoor ik het graag!

Welkom hoop dat je eerste skirm je net zo verslaaft maakt als bij mij. En Misschien Tot Ooit.

Welkom! Er zijn ook een aantal organisaties waar je heen kunt als introducé van de organisatie en kun je een replica van hun huren. Wellicht een optie :)

Welkom Bloodhound (     BH gaat hem hier niet worden ivm Bunker Hill :P  )!
Zo dat is nog eens lekker uitgebreid introduceren :)
Ik hoop dat die MP5 een proline is, want als dat wel waar is, dan ga ik hem ook binnen kort bestellen, maar ik heb zo het vermoeden dat dit de sportsline is. Let daar dus even op.
Probeer dus even de geloofwaardigheid van deze shop te checken

Hallo EvilTwin,
Heel veel kon ik niet over de shop vinden. Wel geteld 2 nederlandse threads dus dat wordt een pay & pray. 
Ze hebben wel een sportline mp5a4 staan, aangeduid als SMG5 a4 plastic, deze is 15 euro goedkoper. Mocht het succesvol zijn zal ik je het laten weten!

-Mocht dit verhaal niet compleet zijn of jij wilt mij wel een keer mee nemen als introducé dan hoor ik het graag!

Nou dit was een zeer uitgebreide binnenkomst, geen vragen dus meer :P Verder is het te merken dat je goed
je research doet als je ergens aan begint (scheelt weer vragen). Verder welkom op het forum en misschien
wel tot op een skirm.

Super uitgebreide introductie! Helemaal te gek! Nog wat extra kudo's voor het spelen van Project Reality!!!!! 
Ik heb dat echt intensief een paar jaar gespeeld. Piep in mn oren aan over gehouden, maar ik zou bijna zeggen, its worth it ;) Mijn thuisbasis was Tactics en Teamwork en daarna PRTA server <3 
Leuk om te zien waardoor je hier bent gekomen. Wat minder leuk van je knie natuurlijk. Ben je niet bang dat je hem met airsoften misschien helemaal naar zijn grootje helpt?
Er zijn verschillende leden met ICS apparaten, niet de MP5, maar wel ICS in het algemeen zeg maar. Bevalt volgens mij goed. De prijs is inderdaad erg goedkoop voor ICS :o Ligt rond de prijs van CYMA, wat een starter/budget merk. Overigens zie ik genoeg apparaten van "medium" tot pro merken die ook problemen krijgen. Je hebt alleen wat minder kans op problemen bij de duurdere merken, naar mijn mening. 
Weet je al wanneer je een keer mee zou willen gaan? 
Lachen dat je al een porto hebt joh! Dus als ik mijn stem als Darth Vader wil laten klinken over de platoon radio tijdens een skirm moet ik bij jou zijn ;) 

PRTA inderdaad! Misschien dat je deze tag wel herkent <<<SH. Erg mooie tijden gehad met die gasten! Mijn rol als het erom ging, medic. Maar dat zal zich in mijn toekomstige airsoft carrière wel gaan wijzen haha.
De knie kan niet heel veel verder kapot heeft de chirurg me al ingefluisterd, dus tja.. veel slechter zal het niet worden. 
Problemen met een replica zijn vervelend, maar is natuurlijk ook wel een uitdaging ze te overwinnen. Op de rest van het internet, lees fora in de VS zijn ze vrij lovend. Al is informatie uit eerste hand wel fijner.
Een keer mee zou ergens midden december wel moeten lukken. Werk zeer onregelmatig.
Zelfs een zendvergunning op de maritieme kanalen ;) Porto is een maas aht-6-uv, vereist het nodige modificatie werk maar echt een top ding. 2 jaar bier, zweet, vallen en opstootjes overleefd en ook nog eens stof en spatwater dicht. Ook in het bezit geweest van een maas AHT-2-UV, absoluut niet waterdicht. Maar na een avondje rijst en verwarming deed ie het weer als van ouds. Helaas verloren gegaan in het rumoer.
En die darth vader moet wel lukken, of het tijdens een skirm praktisch is.. buiten de extra draden en circuitborden om (iemand met een 3D-printer!?)
<div>

</div>

Er zijn verschillende leden met ICS apparaten, niet de MP5, maar wel ICS in het algemeen zeg maar. Bevalt volgens mij goed.

Yep, ik ben één van die fanboys :D ICS bevalt tot nog toe super :)

Zoals je zelf al aangeeft, staat plastic (sportsline) er apart tussen en de ICS-modelnummers matchen ook met andere shops, dus lijkt allemaal te kloppen.

Tevens vind ik de info op de site zeer uitgebreid. Zelfs de compatibele parts zijn omschreven. Dat vind ik echt super!

Ik weet al wat voor een kerst cadeautje ik ga kopen :)

<blockquote rel="Jan">
Yep, ik ben één van die fanboys :D ICS bevalt tot nog toe super :)

Zoals je zelf al aangeeft, staat plastic (sportsline) er apart tussen en de ICS-modelnummers matchen ook met andere shops, dus lijkt allemaal te kloppen.

Tevens vind ik de info op de site zeer uitgebreid. Zelfs de compatibele parts zijn omschreven. Dat vind ik echt super!

Ik weet al wat voor een kerst cadeautje ik ga kopen :)</blockquote>

Kleine noot: Je dient nog wel 21% belasting bij het bedrag op te tellen, wat voor die ICS MP5 betekent dat het totaal rond de 170 zal uitkomen

Volgens Google, Is tjechië Iid van de EU. Dus extra kosten van de douane hoef ik niet te verwachten ;-)

Daarbij Is de shop zelfs met inklaringskosten ect... nog aanzienlijk goedkoper dan elders.

<<<SH ken ik niet. Ik rolde meestal ODS en een paar losse gasten. Smuke, Wicca (als ie tijd had haha) en een hoop wiens naam ik niet meer kan herinneren :( 
Zat zelf niet in een team of clan, maar speelde meestal met dezelfde club inderdaad. SL en Medic waren mijn rollen. Wat een game was dat. Jammer genoeg niet zoveel tijd meer voor de laatste tijd en de vaste spelers zijn een beetje verdwenen. 
Kan niet wachten op Squad of PR2 in ieder geval! 

Welkom Bloodhound.Leuke intro heb je geschreven.Ik herken mijzelf in jouw innerlijke haast tot aanschaf van replica's en registratie bij de NABV.Ben zelf ook aardig doorgeschoten in de verzamelwoede en heb nu zo'n 14 replica's aangeschaft.Ben daarom nu  hard op de rem gaan staan want er moet wel geld over blijven voor het skirmen zelf natuurlijk.Nu is mijn vrouw ook helemaal gek van de sport en dat maakt het extra leuk.En ja,extra duur!
armata_PDT_05.gif
Vooral als je perse voor metalen apparaten opteert.Proline is wat dat betreft mijn eerste keuze,ook qua kwaliteit.Ik wens je veel succes en wijsheid in je replica keuze maar met ICS heb je zowiezo iets goeds in handen.Al nagedacht over welke side-arm je wilt?

Volgens Google, Is tjechië Iid van de EU. Dus extra kosten van de douane hoef ik niet te verwachten ;-)

Daarbij Is de shop zelfs met inklaringskosten ect... nog aanzienlijk goedkoper dan elders.
Ook in Tsjechië wordt BTW afgedragen, percentage is al jaren 21%
<<<SH ken ik niet. Ik rolde meestal ODS en een paar losse gasten. Smuke, Wicca (als ie tijd had haha) en een hoop wiens naam ik niet meer kan herinneren :( \
Kan niet wachten op Squad of PR2 in ieder geval! 
Eerste beelden zagen er in ieder geval goed uit!

Doet me goed een mede brabander te zien!
Heb zelf ook last van het airsoft virus en vooral veel moeite met niks impulsief te gaan kopen.

Dit weekeind is de "Tactical & Adventure 2014" beurs in Eindhoven. Misschien een leuk idee voor je om ( zoals mij ) hier ook te gaan kijken? NABV staat hier ook en ik heb op hun FB gelezen dat je je die dag kan inschrijven als introduce om die dag bij een stand een replica uit te proberen! 

"Bij de NABV stand kan informatie verkregen worden over de airsoftsport in Nederland en kunnen onze vrijwilligers uw vragen beantwoorden. Daarnaast kunnen niet-NABV leden (18 jaar of ouder) zich als introducé laten inschrijven om tijdens de beurs airsoftapparaten te mogen gebruiken bij de standhouders waar dit mogelijk is."

Inderdaad, dat kan al een leuke dag zijn om een beetje in het wereldje te komen. Wij gaan met een groepje op zaterdag een rondje doen :) 

Ook in Tsjechië wordt BTW afgedragen, percentage is al jaren 21%

Mag ik je dan vragen, waar jij ziet staan dat deze prijzen exclusief BTW zijn? Ik heb de website net even snel door gespit, maar ik kan het niet vinden. Dus dan ga ik er van uit, dat de prijzen incl. BTW zijn.

Dat was een van de dingen die ik in de schaarse reviews tegenkwam op internet:
en Czechische webwinkel. Niet al te duur en soms met spullen die wat moeilijker te verkrijgen zijn. Ik heb er twee keer iets besteld en de levering is prima. De vermelde prijzen zijn ex BTW dus er komt op de rekening nog een onverwacht bedrag bij. Bij het omrekenen van de Czechische Kroon naar de Euro valt de prijs volgens hun berekening altijd hoger uit dan mijn berekening. Ondanks dat, blijft het voordelig met de spullen die ik wilde hebben.