De juiste zware bb voor sniper?

arjanW

Member
1 jul 2014
8
0
Trophies
1
Beste allemaal,

Ik heb tot nu toe geschoten met 0.28BB green devils en kwam er al snel achter dat veel mensen schieten met zwaardere bb's.. Ik heb de zak met bb's ondertussen bijna leeg dus wil nieuwe gaan kopen alleen nu is de vraag van welk merk...

Ik ben op zoek naar 0.32+, voor iedereen die hier opmerkingen over heeft hoor ik ze natuurlijk graag.
Ik heb een Well MB03C met een precision barrel 6.01

Gr Arjan

In principe wil je zo zwaar mogelijk, met het behoud van range.
Dit betekent dus dat je met meer gewicht, minder afstand schiet, echter wel preciezer.
Hoeveel range wil je inleveren tegenover precisie?

Dat is de vraag die je jezelf wilt stellen.

simpel.. ik schiet met windstil en in de heuvels op 80 meter nog raak met 0.28.. maar met maar een zucht wind is mn replica eigenlijk niets meer waard omdat mn bb teveel last heeft van wind. Doe me eens een voorstel van goeie, zware bb's? ik heb namelijk geen idee welke ik moet hebben, green devil heeft ze niet zo zwaar helaas...

@Stey: de langste schoten worden juist gemaakt met hele zware BBs. Ik geloof dat een van de langste schoten tot nu toe (zo'n 135 meter) gemaakt is met een 0.66 g keramische BB. Je krijgt met extra zware BBs opeens veel meer joule creep en dat betekent dat je beide relatief harder schiet en meer hop kunt uitoefenen. Mits je systeem goed is (100% airseal, zuivere loop), zul je dus met zwaardere BBs een hogere effectieve afstand halen.

On-topic:
Op dit moment is G&G 0.33 g een goede keuze. Twee redenen, zeer consistent en wijd verkrijgbaar.
Wil je nog zwaarder (en nog beter) dan moet je gaan kijken naar Bioshot of Geoff's van 0.40 g en meer. Zijn alleen niet gemakkelijk verkrijgbaar.

Geoff's kun je in Engeland kopen bij Outdoor & Tactical. Niet goedkoop. Maar wel goed. Zijn zakjes van 500 stuks.

Check hier: https://outdoorandtactical.co.uk/product-category/consumables/bbs/bio/

Mag ik vragen wat voor upgrades er in je sniper zitten? Voordat ik je een bb ga aanraden

Ik vraag me af of geoff wel de juiste certificaten heeft? ik heb ze nog niet gezien namelijk. En tja iedereen kan bio op een zakje plakken.

Maar wordt dat wel eens gecontroleerd? Ik stort mijn BB's altijd los in een bak. Dan is er niet te zien welke BB het is, laat staan of het een bio BB is. Ik ben nog niet gecontroleerd.

Ben ik ook met je eens. In Nederland zijn ze ook bijna niet te krijgen en voor de prijs hoef je het ook niet te doen.

Nee, Geoffs heeft inderdaad geen certificaten. Maar dat heeft volgens mij geen enkel merk met 0.32 g en hogere BBs.
Wel vind ik dat certificaten tot nu toe onzin is. Door de NABV is niet eens vastgelegd welke certificaten bio BBs nu moeten hebben of niet. Dus de betekenis is daardoor wel vertroebeld..

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst mijn spring SVD getest met de oude batch van Valken, 0.36 gram.
Tot nu toe 80m kunnen bereiken... alles verder dan dat is mik-en-lob werk.
Zelf wil ik ook nog gaan testen met andere bb's om te kijken wat HET gewicht voor mijn replica is.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88 en Jan
Even los van het feit of bepaalde merk bb's wel of geen goeie certificaten hebben: de topic starter geeft aan "Ik heb een Well MB03C met een precision barrel 6.01". Als die barrel de enige upgrade is dan is bb gewicht hoger als .30 niet interessant want dat zal alleen maar slechter presteren imo.

@bvdzeeuw zonder te weten welke upgrades hij verder nog heeft of niet heeft is het moeilijk zeggen of het zin heeft inderdaad. Z'n setup moet de zware BB wel kunnen tillen/hoppen.

@arjanW welke upgrades heb je in je sniper zitten?

Buiten een smallere barrel die alleen invloed heeft op groupings kan ik je jammer genoeg ook niet goed helpen man.
Om een goed advies te kunnen geven heb je gemiddelde van je fps nodig met 0.2 plus je hop up type met hoe hij geseald is en je hop up uberhaupt zoals hier boven aangegeven.

Ik schiet bijvoorbeeld 490 gemiddeld op 0.2 heb een goede custom hop up die helemaal lucht dicht is gemaakt en makkelijk genoeg backspin kan geven aan 0.33 bbs van gng en kan zelfs nog hoger gaan met gemak(haal met een klein miniboogje de 100 meter) maar misschien kan je hier wat mee?