De wijkagent aan de deur vandaag !

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Trrrrrrrrrriiingggg. Ik doe het bovenraam open en zie tot mijn verbazing oom agent staan !

Niet schrikken zegt ie, er is niets ernstigs. Ik naar beneden, stel me netjes voor en laat de man netjes binnenkomen.

Tsja ehhh waar het om gaat zegt ie, u heeft een paar van die airsoft dingen op 2e hands Net te koop staan. Ik zeg ja, ik wil mn apparaten terugbrengen en weet inmiddels wat ik wel en niet wil. Heb 4 stuks gekocht, bekeken en niet teruggestuurd dat vind ik ook zoiets sufs om het dan naar een winkelier terug te sturen. Dus dan maar 2 a 3 stuks verkopen.

Na het zien van mn N.A.B.V. pas was de man helemaal positief. Maar ik kon wel horen dat ze bij de Politie geen ballen verstand hebben van het airsoft gebeuren. Heeft u daar ook een V.O.G. voor moeten aanvragen? Ik zeg jazeker. Alles gaat heel officieel. Ik zeg "je mag gerust kijken hoe alles in de kluis ligt". Maar dat hoefde niet. Het was in orde en ook de andere wijkagent zou hij op de hoogte brengen.

Heb er wel nadrukkelijk op gewezen dat de spullen uitsluitend aan leden word verkocht na vertoon van een geldige N.A.B.V. pas !

En dat e.e.a. ook in de 2 advertenties vermeld is met koeieletters !!!

Mijn vrouw keek niet blij, die vind het allemaal maar niks die replica's. Het is ook niet alledaags zo'n agent aan de deur.

Maar goed nu weten jullie dat er goed word meegekeken in de media en dat is op zich helemaal niet verkeerd natuurlijk !

Controlle moet er zijn wil deze tak van hobby en sport een goed vooruitzicht hebben, denk ik.

Mooi verhaal, jammer dat de kennis zo berperkt is bij de overheid, maar wel weer mooi om te zien dat er toch enige vorm van controle is...

Als je het niet erg vind kopieer ik dit verhaal even naar een ander forum, daar hadden ze een discussie over huisbezoek, maar niemand wist er wat van te zeggen.. Nu dus wel (met jouw toestemming)  ;)

Hoi @tri shot , dit komt me bekend voor. Heb zelf een mail gestuurd naar de wijkagent toen ik een replica wou aanschaffen. Deze had geen idee waar ik het over had. Maar ging zich even verdiepen en liet me nog wel wat weten. Wat denk je: 2 dagen later een mail of het mogelijk was dat hij op een zaterdag langs kon komen om te kijken wat ik had en hoe ik het deed opbergen. Verder nooit meer iets over gehoord.

Ik vind het prima. Heb die agent mn spullen willen tonen maar dat hoefde niet.

Ik heb hier 2 stalen kantoorkasten die afgesloten zijn en waar replica' s ongeladen liggen. In de andere kast staat wat BB's en de magazijntjes.  Dit staat in mn kantoor. niet in het zicht. Ik schiet alleen in huis als er niemand thuis is op kaarten.  Ga ook niet in mn tuintje staan dat geeft alleen maar gezeur als iemand je ziet. Hoewel het mag. Mits je zorg draagt dat afvangers niet bij de buren in de soep komen hahah. Hoewel die bio bb's nog wel verteren.  Het verhaal van het bezoek mag gedeeld hoor ! Geen probleem.

Dit is vind ik een top bezoekje, ik hoop van harte dat het bij iedereen zo mag gaan omdat iedereen toch graag wil dat deze sport in een goed daglicht blijft :) 

Ja net bezoek idd. Op welke sites had je de advertenties geplaatst trouwens? Marktplaats is er namelijk niet blij mee en verwijderd ze weer. Tegen hun regels in dat je daar "wapens" op verkoopt namelijk. 

Fijn om te weten dat ze wel bezoekjes plegen en dat ze erop letten..ik weet niet in welke wijk je woont maar altijd goed om te weten hoe de wijkagent daarmee omgaat.

Misschien de volgende keer alleen replica's aanbieden op sites waar alleen airsoft verkocht wordt!!hier zijn er namelijk heel veel van en voorkomen we dit soort dingen. Tenslotte is de sport in Nederland nog erg jong en willen we dit niet verknallen

Helemaal eens met Deny.

Er zijn genoeg sites en Facebook pagina's waar je je Airsoft spullen kunt verkopen. Laten we goed na blijven denken en voorzichtig hiermee omgaan.

Op zich is het helemaal geen probleem om buiten fora en andere pagina's te adverteren.

Mits je maar duidelijk bent naar buiten toe. Noem het direkt een airsoft replica en geen wapen of buks. En vermeld als voetnoot heel duidelijk DEZE MATERIALEN ZIJN UITSLUITEND VOOR N.A.B.V. LEDEN TE VERKRIJGEN NA OVERLEGGEN VAN G E L D I G E PAS EN I.D.  Dan doe je het naar mijn idee goed.  En laat je niet uit je tent lokken als wildvreemden je gaan mailen en vragen of het toch zonder pas gekocht kan worden. Niet doen !!! je weet nooit wie er aan de andere kant van de lijn zit. Ook belangrijk, de agent vond het een goed idee dat ik geen adres vermelding had !!!

Ik weet nie beter of iedereen bied dit op airsoft-forums aan! Of dit ook verplicht is geen idee!Zou ik even NABV moeten raadplegen!

Over waar te adverteren voor gebruikt materiaal, word niets vermeld in de reglementen.

Net nog nagelezen.

Tweedehands.net is van oorsprong volgens mij een Belgische website, dus daar gelden de regels van Belgie en daar mag het blijkbaar wel... Dat die kaaskoppen er ook gebruik van maken, is alleen maar een optie om kansen dat je het spul verkoopt te vergroten.

Aan de ene kant heb ik ook zoiets van houd het op de airsoft sites, zodat je het duidelijk gescheiden hebt. Aan de andere kant, als je alles blijft afschermen van de rest, dan leert met de sport nooit kennen en blijf je juist deze vervelende situaties houden.  Daarbij denk ik, dat de agenten meer aan het kijken waren of Tri shot mogelijk een handelaar is, omdat hij er meerderen te gelijk te koop heeft staan. Want daar heb je een vergunning voor nodig.

In Nederland zijn ongeveer 6000 NABV leden. Dat is je klantenkring.

6000 van 17 miljoen, waar is je kans groter een airsofter te treffen, op een airsoftforum of marktplaats?

Wel interessant om te lezen. Bedankt voor het posten van je verhaal @tri shot. ;)

Het verhaal is aardig,maar ik zit me af te vragen hoe Oom Agent na het lezen van de advertentie bij jou terecht is gekomen?

Iemands huisadres  achterhalen via je IP kan uiteraard,maar je moet daar toch echt een goeie reden en oke van de rechter voor hebben.Dat je volgens de regels iets aanbied is dat niet.

Dat ze vervolgens een platte pet zonder kennis van zaken sturen terwijl je bureau bijzondere wetten hebt die gewoon van de regels op hoogte zijn vindt ik ook een beetje vreemd.

Was gewoon de wijkagent nou ja ehhh gewoon. Hij vertelde dat ze e.e.a. op Tweedehands.net hadden zien staan en gewoon even op de hoogte willen zijn hoe en wat. Ze kwamen bij mij thuis na navraag bij die site. Je moet je adres niet vermelden. Het zou zo maar kunnen dat kwaaddenkenden je adres weten en er met je materiaal vandoor gaan en rare fratsen uithalen. Daar kreeg ik nog een compliment voor.

Het is mij duidelijk dat airsoft bij de korpsen nog een beetje nieuw fenomeen is.  De agent vroeg nog wat doe je er dan mee. Ik zeg ik schiet thuis op kaarten en doelen, maar je kunt bij verenigingen ook skirmen. Wat is skirmen was de volgende vraag. Dus een heel grappig gesprek eigenlijk. Deze agent was op geen enkele manier vervelend ofzo maar wilde gewoon weten wat er in zn buurt plaatsvind. Ik vind dat zéér oke !

Wat ik wel begrijp is dat als iemand 2 advertenties heeft en daarin vermeld dat het nieuw materiaal is, dat je dan al snel het idee hebt ehhh dat zou wel eens een handeltje kunnen zijn. Het enige wat ik als bedrijf lever is de verhuur en verkoop van geluidsapparatuur.  Overigens is Tweedehands.net een site voor Nederland en België.
Als je op de homepage bij woningen kijkt zie je ZuidHolland en Utrecht als eerste vermeld staan.

Het verhaal is aardig,maar ik zit me af te vragen hoe Oom Agent na het lezen van de advertentie bij jou terecht is gekomen?

Iemands huisadres  achterhalen via je IP kan uiteraard,maar je moet daar toch echt een goeie reden en oke van de rechter voor hebben.Dat je volgens de regels iets aanbied is dat niet.

Dat ze vervolgens een platte pet zonder kennis van zaken sturen terwijl je bureau bijzondere wetten hebt die gewoon van de regels op hoogte zijn vindt ik ook een beetje vreemd.

Ik ben geen computernerd........o.k.een beetje wel dan,maar ik kan heul gemakkelijk iemands IP-adres achterhalen en tot op de voordeur traceren via google earth.

Gelijk een waarschuwing voor een ieder: het is echt kinderspel. 

Gebruik als afweer een dynamisch IP-adres op je computer.

momenteel ligt bij mij alles in een gewone kast met hangslot maar heb een heel gaaf systeem besteld bij mijn vader 

is een kluis gemaakt van mdf in 3 overlappende lagen op de laser tafel gesneden 

als je daar in komt zonder heel grof geschut zoals cirkel zaag en gaten boor dan heb je heel wat geluk

heel gaaf systeem nu nog in elkaar zetten