De wijkagent aan de deur vandaag !

momenteel ligt bij mij alles in een gewone kast met hangslot maar heb een heel gaaf systeem besteld bij mijn vader 

is een kluis gemaakt van mdf in 3 overlappende lagen op de laser tafel gesneden 

als je daar in komt zonder heel grof geschut zoals cirkel zaag en gaten boor dan heb je heel wat geluk

heel gaaf systeem nu nog in elkaar zetten

Foto's?????

Pleasssssseee???? 

Ik blijf het een wazig verhaal vinden.

Ik weet niet of de NABV een juridische afdeling heeft,maar er wordt naar mijn idee heel heftig met je privacy geklooit.

De advertentie site had nooit of te nimmer zonder gerechtelijk bevel info mogen verstrekken.

Heeft de wijkagent op eigen initiatief zitten spitten? dan heeft hij iets uit te leggen!

Het was voor hem handiger geweest als hij had gezegd dat hij bij Bijzondere wetten had gezien dat je NABV lid was en zodoende eens kwam kijken wat dat allemaal inhoudt.

Dan was het een gewone huis tuin en keuken controle geweest.

(ik blijf erbij dat het meer voor de hand ligt dat je bezoek van Bijzondere Wetten krijgt die verstand hebben van hoe wapens op te bergen e.d.)

Ja vanuit die kant bezien is het inderdaad een vreemd verhaal. Maar ik dacht laat ik het hier maar melden op het forum, zodat mensen gewaarschuwd zijn dat ze geen domme dingen moeten doen en hun papieren voor elkaar moeten hebben als ze met airsoft bezig gaan. 

beste forumlezers,

Niet alleen ben ik zelf wijkagent, maar denk ik erover om aan deze sport te beginnen. Er is idd weinig kennis onder mijn collega's maar er komt steeds meer belangstelling. Ik zag gisteren nog een bericht op twitter van een van mijn collega's die een airsoft pistool in beslag hadden genomen. Ik heb ze even gewezen op de juiste wetgeving, maar ik heb het ook nog even opgezocht. Alles wat geregeld is m.b.t. airsoft staat in artikel 17 a t/m g van de regeling (en dus niet de wet!) wapens en munitie 2013.

Dat vergat ik nog te zeggen. het is niet verplicht, maar wel altijd handig om aan je wijkagent door te geven dat je airsoftwapens in huis hebt. Het kan nuttige informatie zijn, bijvoorbeeld als de postbode 112 belt omdat hij door de ruit zag, dat jij met een groot geweer liep te sjouwen. Dan bonken we tenminste niet meteen de deur eruit :-)))

Nou Jobthecop daar heb je zeker een punt. Ik ben veel aan het sleutelen en heb ook wel eens met een onderdeel of een complete replica ( want we mogen het geen wapen noemen terwijl het een categorie I wapen betreft ) door mn huis gelopen om bijvoorbeeld iets te slijpen of spuiten en dan heb je toch zoiets, ehhh ik hoop niet dat de postbode of krantenbezorger naar binnen kijkt. Die mensen zouden zich een beroerte schrikken. Goed idee om inderdaad een wijkagent e.e.a. in kaart te laten brengen.

Leuk maar dan moet je natuurlijk wel een wijkagent hebben.

Nog nooit gezien hier in Julianadorp.

Is zeker alleen iets wat je in de grote steden ziet?

Nee hoor. Ook jij hebt er 1:

https://www.politie.nl/mijn-buurt/wijkagenten/04/a1/roel-kattouw.html?

ouwe stomp,

Bijzondere wetten doet dat soort werk niet.Ze houden het overzicht en laten juist het voetenwerk aan de gewone (wijk)agent over.Dat doen ze namelijk ook met jachtaktehouders en sportschutters. Bijzondere Wetten heeft geen directe inzage in het register van de NABV tenzij ze daar een op een persoon gerichte vordering voor aanvragen. Dat kan in bepaalde gevallen ook zonder tussenkomst van de Offcier van Justitie.

Twitter is een open bron, daar mag iedere agent gebruik van maken. Ook hier kunnen gegevens gevorderdd worden, maar omdat twitter een Amerikaans bedrijf is, moet dit via een internationaal rechtshulpverzoek.

Misschien een beetje off-topic, maar ik wilde het toch even duidelijk maken.

Nee hoor. Ook jij hebt er 1: https://www.politie.nl/mijn-buurt/wijkagenten/04/a1/roel-kattouw.html?

WHAHAHAHA,nooit gezien die knakker.

Triest maar waar; ik heb wel bijzondere wetten aan de deur gehad.....met een huiszoekingsbevel. 

Voor de geintereseerde: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008800/geldigheidsdatum_09-04-2015#9a