''Dit is zo F***ing VET!''

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijs
  • Startdatum Startdatum

Tijs

Well-Known Member
4 apr 2016
71
22
Trophies
4
Ja, dat was mijn reactie gisteren nadat ik na nog geen 1 minuut spelen al gehit was.

Maarja we zijn hier om ons voor te stellen dus daar zal ik maar mee beginnen. Ik ben Tijs 18 jaar en woon in Uden, Noord-Brabant. Het laatste jaartje op de HAVO (eigenlijk is het de bedoeling dat ik nu aan het leren ben voor de toetsweek maarja... prioriteiten) En daarna naar Fontys in Eindhoven. Ik werk ook als koerier in mijn vrije tijd, vooral Hellofresh rond brengen (hoewel het wat rustiger is sinds de uitzending Zondag met Lubach over Hellofresh) maar ook folders en spoed ritjes naar een café bijvoorbeeld.

Vorig jaar ben ik erachter gekomen dat Airsoft legaal was in Nederland maar ik was toen niet oud genoeg en had er überhaupt geen geld voor. Dus wat filmpjes gekeken en wel al wat ''onderzoek'' gedaan maar toen is het toch een beetje weg gezakt.

1 Jaar later krijg in mijn YouTube ''Aanbeloven'' sectie een sniper filmpje van Novritsch en ik was meteen weer verliefd. Weer een heleboel ''onderzoek'' gedaan maar deze keer wat serieuzer omdat ik nu wel oud genoeg was en ook een bijbaan als koerier had. Heb toen na veel gelezen te hebben, besloten om toch maar eerst als introducé met een huur setje te gaan proberen.

Hoewel Uden een mooi groot dorp/kleine stad is, is het niet ideaal voor Airsoft want niks is echt dichtbij. Ik heb toen gekeken welke 3 locaties het dichts bij waren en heb toch voor Helenaveen gekozen omdat ik het speel veld er echt gaaf uit vond zien. Ik heb ook nog 2 vrienden weten over te halen om mee te gaan.

Toen we in Helenaveen aankwamen voelde we ons wel een beetje geïntimideerd. Iedereen in bijna volledige camouflage, vesten scopes en nog andere toeters en bellen terwijl wij in een spijkerbroekje en trui rondliepen. dit geïntimideerde gevoel was al snel weg want iedereen is gewoon aan te spreken en je kan (bijna) alles vragen. Ik wist wel deels wat ik kon verwachten maar natuurlijk niet helemaal. En wat was het spannend! Het is zeker 10 keer zo leuk als dat ik had verwacht! In het begin vonden we 4 uur skirmen best lang maar toen we eenmaal bezig waren ging het eigenlijk veel te snel voorbij voor ons gevoel. Ik ben ook zeker van plan om terug te gaan naar Helenaveen want het is echt een super locatie! Rond 12 uur moe naar huis gegaan maar wel met een brede glimlach. En vandaag met spierpijn uit bed gekomen.

Toevallig kreeg ik eerder die dag ook mijn VOG binnen (Ik had de VOG al aangevraagd omdat verzamelen zelf al interessant vond) En deze is ookal opgestuurd naar de NABV dus hopelijk word binnenkort de eerste replica aangeschaft. Het word hoogst waarschijnlijk de APS ASR 114.

Welkom mede-udenaar:)

Hoop dat je veel plezier in de hobby gaat hebben, maar aan een gebrek aan enthousiasme zal het niet liggen zie ik ;)

Welkom! Zo te zien ben je al goed aangestoken en dat is alleen maar mooi ;)
Het is idd de vetste hobby die er bestaat en je topic titel ervoer ik ook toen ik ergens een paar airsofters zag xD

Welkom!
Leuk dat je het zo goed gehad hebt :)
In ieder geval veel plezier hier op het forum, en wie weet tot op het veld!

Welkom op het forum mede Brabander. Zelf kom ik uit Veldhoven. Leuk dat je je eerste skirm geweldig vond en dat het virus net als bij vele van ons ook bij jouw is blijven hangen. Nette replica het je gevonden. Toevallig dat ik ook een aps heb m4 guardian. Plus daarnaast een kjw G17 en een h&k G36c. Wat wordt je loadout?

Tot ooit. Arjan

@Oddball het zal inderdaad niet aan het enthousiasme liggen eerder aan m'n bankrekening haha

@Arjan Voor mijn eerste skrim was ik een zogeheten ''multicam fanboy'' maar na de skrim is het me opgevallen dat multicam misschien iets te licht is qua kleur (zeker in helenaveen omdat het daar wat donkerder is?). Dus heb ik besloten om een woodland broek te gaan halen bij een dump, een zwarte long sleeve en een paar legerkisten(Ben 3 keer bijna op mijn gevallen omdat mijn sneakertjes echt 0 grip hebben haha) met zwart petje en zwart mesh mask. Dan nog 2 midcaps erbij en een magpouch + utility pouch op de riem. ik wil het in het begin qua gear wat goedkoper houden zodat ik daarna kan kijken wat ik uiteindelijk wil.

Helenaveen is inderdaad wel een toffe locatie.
Welkom op het forum en deze geweldige sport :)

@Eviltwin-NL Het was inderdaad een hele coole locatie. Jammer genoeg werd er best veel vals gespeeld. Zo weet ik 100% zeker dat ik iemand met de vlag geraakt had tijdens capture the flag maar hij rende als een malle door. Ook zag ik een van mijn teammates iemand van 5 meter schieten maar hij schoot zogenaamd ''mis''. Nou ben ik redelijk nieuw maar ik weet toch wel dat je heel scheel moet zijn om van 5 meter iemand te missen.

Maar het heeft mijn dag zeker niet verpest haha. Het enigste wat misschien een beetje klote was was het beslaan van mijn bril. op een gegeven moment kon ik alleen nog maar gezichten en van die rot lichtjes zien. Heb toen wel wat meer kills gemaakt maar niet de goede :#

Geloof me het is zeer verslavend, heb nog maar 1 skirm meegemaakt.
En ben nou al verslaafd aan het kopen van gear en uitrusting.
Waarbij ik altijd zei dat ik het rustig aan zou opbouwen, heb ik nu inmiddels al mn halve spaarrekening geplunderd

Beslaan van brillen is een groot probleem de een heeft er meer last van de ander en het is ook afhankelijk van het weer en de bril die je draagt. Als al bril drager in het normale leven ben ik geforceerd om een goggle of mask te dragen, ik vind een mask niks dus dan is het een goggle en door de meer afgesloten ruimte hiervan heb ik sneller last van beslaan, als je niet per se een goggle hoeft als in omdat je anders niks ziet dan raadt ik je aan om meer een bril model te nemen zodat het wat meer ademt.

@Rebelattack Bedankt voor de tip! Ik ben geen bril drager dus dat is een voordeel. Ik was van plan om de bollé tracker glasses te gaan kopen maar deze zijn wel full eye seal (Ik begreep dat het een soort kleine goggle was?). Maar nu zit ik te twijfelen tussen deze en de SwissEye Raptor. Het nadeel van de raptor is dat hij niet full eye seal (en iets duurder) maar hij komt wel met 3 verschillende tinten glazen. keuzes keuzes...

@Tijs zelf heb ik een revision sawfly, is ongeveer het zelfde model als de raptor.
heb nooit last gehad van beslagen glazen, of dergelijke omdat het geen full seal is maar wel gwn goed afsluit.
zelf zit er bij mijn bril een afneembare band die ik aan het einde van de pootjes kan klikken zodat hij beter en vaster op mijn hoofd blijft zitten.

https://www.revisionmilitary.com/store/sawfly-shooters-kit-deluxe.html

Ik ben op het moment heel blij met mijn goggles van bolle omdat dit de eerste die goed zit met mijn bril. Ondanks dat hij wel beslaat na lange tijd is het gewoon een goede bril. Ik denk dat naarmate mijn conditie omhoog gaat dit ook wel enigzins zal verbeteren. Wil wel nog kijken naar betere opties zoals standaard brillen waar je dan een klein montuur in kan doen, maar deze zijn niet goedkoop :|.

@robin97 Mooie bril alleen valt deze bril ver uit mijn budget. Waarschijnlijk gaat het de raptor worden.

@Tijs ja ik heb hem toen gekregen bij defensie, is ook een officiële schiet bril.
bedoel alleen maar dat zulke brillen ook gewoon goed zijn voor airsoft en de raptor is een uitstekende keus!

Vandaag mijn replica van Taiwangun binnen gekregen! Ik ben zeer te spreken over de zendtijd van Taiwangun/UPS. Zaterdag bestelt, dinsdag opgestuurd en donderdag in huis!

Ik krijg de foto's van de replica niet geupload op het forum dus dan maar zo:

Mijn APS ASR 114

Gelijk de Red dot en flashlight die ik al thuis had liggen erop gedaan. Een uurtje nadat de UPS bezorger langs was gekomen kwam de PostNL bezorger langs met mijn bestelling van BBbaas. Hier zat onder andere de vertical grip en een aantal mag assists bij dus heb ik die er ook meteen opgezet.

Morgen komen de foto's van de volledige DPM loadout nog.

@Jan ik zie nu dat ''morgen'' 2 weken later is geworden (oops :# ). Foto's komen aankomende donderdag of vrijdag.

Ik ben bij de skirm in ulicoten erachter gekomen dat alle pouches en veld fles op een riem niet heel handig is. Ik heb mijn broek een aantal keer flink moeten ophijsen zodat deze niet afzakte :D . Ook gaan de pouches alle kanten op zodra je ook al maar een klein beetje begint te rennen. Begon me hier toch wel erg aan te irriteren en heb besloten om een vest/plate carrier aan te schaffen.

Ook was mijn range (naar mijn mening) matig. Waarschijnlijk ligt het aan de hop up want mijn BB's willen niet omhoog, zelfs met maximale hop. Dit word binnenkort ook vervangen.

Ook de FPS laat te wensen over. Met een ICS m90 ongeveer 300 FPS wat opzich niet verkeerd is, maar met andere veren zoals de SP95 zat ik op de 415 en een m100 op een FPS van 400. maar dit ''probleem'' ga ik pas oplossen nadat ik de nieuwe hop up + inner barrel erin heb omdat dit ook weer effect heeft op de FPS.