DMR: 360 of 450fps?

De regels van de nabv zijn uiterste. Het staat een organisatie vrij om die regels te hanteren of een strengere regelset erop na te houden.

• Leuk
Waarderingen: Stey
Ik vind die 2 sec delay ook redelijk onzin aangezien een goede sniper echt geen 2 seconden nodig heeft om te herladen en zo dus sneller kan schieten dan een DMR met delay.
Maar bij Critical Hit, Bunker Hill, RSL en Gasselte kan je iig 450 fps semi only spelen.

Vergeet niet dat je bij een bolt action na het herladen wel weer ff opnieuw moet aanleggen en je dus meer tijd kwijt bent dan met die 2 sec delay.
Bij een DMR je hem gewoon gericht kan houden het duurt alleen 2 sec voor je weer kunt vuren.

Het bovengenoemde is juist waarom die 2 sec delay er is. Er zit echt wel een gedachte achter die delay :)

Ja tuurlijk, dat is helemaal waar ^^
Is het mogelijk om een 1 sec delay te krijgen? Dat lijkt mij een betere optie ipv single only. Kan de DMR toch sneller schieten, maar geen trigger spam.

Maar 40 / 50 meter met een stock replica is niet slecht!

Zou anders eert eens beginnen met:
- airseal voor in ieder geval een constante FPS
- de juiste veer, zou inzetten op 330 / 340
- flat hop (een Modify setje is niet duur en geeft prima resultaat!)
- precission barrel

Hiermee creeer je een accurate replica die constant schiet met voldoende range om fatsoenlijk mee te doen.

Daarnaast kan je er sowieso een Mosfet in zetten voor o.a. triggerresponce en gebruik van lipo's, een HT motor en dan ben je aardig opweg om een mooie replica neer te zetten :)

Bijkomend voordeel is dat je dit eigenlijk allemaal ook in een DMR wilt hebben :p het verschil zal hem dan zitten in de veer en het gewicht van de BB's die gaat gebruiken.

Wat je ook gaat doen, succes! :)

Groet,
Peter

Mijn mening over scope met zoom: Zou zelf geen zoom scope aanraden voor 360 fps assault.
Afstanden zijn dusdanig Klein dat het blote oog over het algemeen genoeg is.
Plus dat je snel tunnelvisie krijgt en vaak te laat bent voor bbs uit andere richtingen.
Heb zelf een 4x scope. Resultaat 1* gebruikt.
Alleen voor mijn DMR een 1.5 - 5* scope. En die staat eigenlijk bij altijd op 2.5*
Dus meer waarde heeft het voor mij niet echt.

Heb zelf ook een 4x acog die ik afwissel met reddots.

Wat ik fijn vindt aan de 4x is dat je kan checken of welk bandje iemand heeft, of die beweging verder op nou een tak of een persoon was, dat soort dingen.

Maar dat werkt vooral in de koude maanden. Een hoop velden zijn jungles in de zomer dus daar gaat de acog niet mee naartoe.

• Leuk
Waarderingen: Ties
Ik gebruik een 2,5x10-40 scope en die staat altijd in de laagste stand.
2,5 zoom is meer dan genoeg op mijn AEG.

Vergelijkbaar met @Jan en @Vladimir. Speelde tot voorkort alleen met red dot. Heb nu een 3x scoop geplaatst. Deels om te kunnen checken of inderdaad beweging in de schaduw nu een takje of toch een tegenstander is.

Voor jungle settings sling ik toch liever mijn main op de rug om met mijn pistool verder te gaan.

Ik gebruik een 1,5x-4 scope op mijn assault aeg met chevron recticle. Ik ben begonnen met gewoon iron sights, kwam toch tot de conclusie om scope te gaan i.p.v. reddot. Had toch situaties dat ik qua range wel een target haalde, maar net niet zag waar de bb terecht kwam om te corrigeren om alsnog de target te raken die ergens achter een boomstronkje lag.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
heb op me DMR nu een 4x32 scope zitten....Deze scope nog niet gebruikt maar als ik het zo lees..... wordt het kijken voor wat anders... .eerst maar eens een Skirm er mee spelen...en dan zien we het wel

Ja wat Imakittymeow zegt is voor mij ook een reden om hem in de winter te gebruiken. Dan kan je net wat makkelijker corrigeren dan met een reddot. Het vertekend ook gigantisch, de eerste paar schoten die ik door mijn ACOG volgde dacht ik holy shit ik raak hem! Als je er dan langs kijkt zie je dat BB nog niet eens tot de helft komt ;)

heb op me DMR nu een 4x32 scope zitten....Deze scope nog niet gebruikt maar als ik het zo lees..... wordt het kijken voor wat anders... .eerst maar eens een Skirm er mee spelen...en dan zien we het wel

Ik had op mijn sniper een 6 x 42.
Die staat nu op mijn vrouw haar nieuwe ASR115.
Dan zie je tenminste wel waar je BB's terecht komen.

Maar 40 / 50 meter met een stock replica is niet slecht!

Zou anders eert eens beginnen met:
- airseal voor in ieder geval een constante FPS
- de juiste veer, zou inzetten op 330 / 340
- flat hop (een Modify setje is niet duur en geeft prima resultaat!)
- precission barrel

Hiermee creeer je een accurate replica die constant schiet met voldoende range om fatsoenlijk mee te doen.

Ik ga hier maar eens naar op zoek dan. In ieder geval de juiste veer en evt de flat hop.

Of je kan R-hoppen en een lapped ZCI plaatsen :p.

Een wat en een waters? En dat terwijl jij zei dat het duidelijk moest blijven voor me :p

Boys... hoorde mensen wat zeggen:

G&G geen enkele mod maar wel een M130 veer erin... hoelang gaat dit goed??
hahaha