DMR styling en silencer

Madness127

Member
3 nov 2015
5
0
Trophies
1
Hoi allen,
ik wil me Mk12 wat meer stylen als een DMR, dus silencer er op nieuw laagje verf en nieuwe stock er op, the usual.

huidige setup/looks:
2008-01-31_012545_MK2mod_.jpg

nu zijn er een hoop dingen die ik nog niet weet dus wil wat zaken even op een rijtje hebben.

• Hoe kom ik er achter welke silencer er op me apparaat past?
  • Als je van Stock wisselt hoe kom je er dan achter of je accu's nog in de nieuwe zouden passen?
  • daarnaast lees ik vaak dat tamiya connectors *kut* zijn dus overweeg te wisselen naar Deans (kan ik er ook meteen een zekering tussen hangen.. zit niet standaard in het apparaat)
  • als ik toch ga kloten met accu's e.d. waar moet ik rekening mee houden als ik op lipo overstap?
  • ik wil me apparaat eigenlijk en desert kleurtje geven (onwijs cliché ik weet het) maar hoe kan ik me apparaat het beste preppen? ik wilde het ding eigenlijk gewoon helemaal uit elkaar halen en alle onderdelen spuiten maar ik krijg de loop schroef /moer /ding met geen mogelijkheid los? (zie screenshot)
VIPER-MK12MOD0-01.jpg

hebben jullie Tips / adviezen voor me zodat ik een goede overweging kan maken wanneer en hoe ik er mee aan de slag kan.

Voor die moer van de loop heb je in ieder geval speciaal gereedschap nodig.
En inderdaad alles los halen en apart spuiten is wel de beste manier.
Voor je paintjob zou je eens op deze websites kunnen kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=UkzyZVHvP1c

Wat betreft de silencer; zo te zien heb je standaard 14 mm tegengesteld schroefdraad en kan je een scala aan silencers uitzoeken voor je replica.
Voor de overige vragen verwijs ik je naar de Lipo experts op dit forum.

Qua looks zou ik persoonlijk de stock zo houden aangezien de meeste DMR's dit hebben, maar je mag altijd variëren, of je batterij kwijt kunt verschilt per replica.

Je silencer is meestal een 14mm CCW schroefdraad dit kan je bekijken door je flashhider er af te draaien. Als deze los gaat door met de klok mee te draaien is het CCW draad en kun je een CCW draad silencer bestellen. Correct me if im wrong people!!

Tamiya heb ik zelf geen problemen mee en ik heb geen zin om al mijn batterijen om te bouwen tot deans, maar dat is persoonlijk.

Lipo's moet je "onderhouden" en kun je niet compleet leegschieten of leeg laten lopen, hier kunnen ze niet tegen en dan kunnen zelfs in brand vliegen bij slecht gebruik, daarom zou ik ook aanraden om een balance charger aan te schaffen als je lipo's gaat gebruiken (heb zelf imax B6 lader top ding). Deze kan je accu's balanceren en stop met laden als hij vol is en kan meerder soorten batterij aan (lipo/nimh etc)

Heb geen verf ervaring dus hiervoor wijs ik je door naar mijn collega's.

Hier nog een goed voorbeeld van een SR25 dmr uit American Sniper:
KAC-SR-25-Match.jpg

• Leuk
Waarderingen: M14shooter